Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Jolan
#2526415
Ik ben momenteel heel slecht ter been, dus manlief zou helpen met het voeren van de hondjes.
Dus ik zeg welke kvv voor wie is en wat doet hij.... hij geeft de carnibest lam&rijst aan Daisy  >:( :'(
Daisy staat op een eliminatie dieet en krijgt momenteel alleen haaks barf paard.

Is nu alles voor niks geweest??
Kan ik nog doorgaan of heeft het allemaal geen nut meer  :'(

O ik ben zo boos op hem en het janken staat me na.
Het ging zo goed met haar.
#2526479
Owww mannen  :-X

Ik denk dat je weinig andere keus hebt dan uithuilen en verder gaan waar je was. Het geeurd wel meer dat een hond op een eliminatiedieet eens lievelijk wat anders toegestopt krijgt en dat zou dan een terugval kunnen veroorzaken, maarja, je weeet dan wel waar het van is. Dus geef man een schop onder z'n kont en ga gewoon verder met je eliminatiedieet en op hoop van zegen dat ze geen last krijgt van deze lamrijst hap.
#2526664
Dank je wel Angelique, ik ben nu in ieder geval wat gerust gesteld.
Ik hoop ook dat ze niet te veel last zal krijgen van de lamrijst, ben al blij dat er geen rund in zit want daar reageert ze helemaal extreem op.
Ik wilde hem vanmorgen wel meer geven dan een schop onder zijn hol, o wat was ik boos zeg...
Dat was dus éénmalig en nooit weer, ik doe het zelf wel, ben wel niet zo lekker ter been momenteel (ook erg veel pijn) maar dan doe ik er gewoon wat langer over.

Ik ga vol goede moed verder en inderdaad, mocht ze een terugval krijgen dan weet ik wel waar het door komt.
#2526763
Dan gaat het helemaal mis.
Ik had vanmorgen alles al in de juiste porties neer gezet, dus hij hoefde enkel het juiste bakje bij de juiste hond te zetten  :-\
In de vriezer heb ik alles in porties in bakjes met gekleurde deksels zitten (roze voor Daisy en blauw voor de rest) zodat ik altijd weet wat voor wie is, maar zelfs dat kan hij niet onthouden.
Ach ja mannen....  :nono2:
#2526962
ach ja, kan gebeuren. Bij Reus is het ook wel eens 'mis' gegaan, dat ie per ongeluk iets toe gestopt kreeg. Sindsdien heb ik trommeltjes met zijn beloningkjes enzo waar groot op staat dat het voor hem is en hij echt alleen die mag. dat werkt erg goed bij andere mensen thuis.

nu inderdaad gewoon verder gaan. als ze een reactie krijgt, dan weet je dus dat ze niet tegen Lam of niet tegen Rijst kan, of allebei.

succes weer!
#2527717
Het valt gelukkig mee, ze is vannacht onrustig geweest en was niet lekker.
Ook krabt ze iets meer, maar gelukkig niet het horror scenario wat ik verwacht had.

Morgen komt mijn schoonfamilie op visite en dan gaan we gourmetten, dan zal ik ze echt in de gaten moeten houden want ze zijn nogal makkelijk met toestoppen van dingen naar de hondjes...
#2527722
[quote="Jolan"]
Het valt gelukkig mee, ze is vannacht onrustig geweest en was niet lekker.
Ook krabt ze iets meer, maar gelukkig niet het horror scenario wat ik verwacht had.

Morgen komt mijn schoonfamilie op visite en dan gaan we gourmetten, dan zal ik ze echt in de gaten moeten houden want ze zijn nogal makkelijk met toestoppen van dingen naar de hondjes...
[/quote]

ik vond dat in het begin ook heel lastig, om echt duidelijk te maken dat Reus echt NIKS mag hebben. maar nu wel geleerd om maar gewoon gelijk direct enorm duidelijk te zijn, dan maar een beetje scheef aan gekeken worden. Veel mensen vinden het gewoon leuk honden iets te geven, dus ik laat dergelijk 'ah toe, mag ie echt niks?'-bezoek iets geven uit Reus zijn trommeltje. Bij voorkeur iets groots te knagen, waar ie lekker mee gaat liggen en zoet is. Dan hebben die mensen hun lolletje ook weer gehad.
#2527809
Wat Nienke al zegt, een eigen snoepjestrommel, werkt hier ook heel goed.
Zelfs mijn moeder houdt zich daaraan (nu heb ik wel een poezedame die demonstratief over schoenen kotst als ze iets verkeerd eet)
Door miik
#2527903
[quote="nova"]
Manloos door het leven gaan heeft dus  toch zo zijn voordelen  :biggrin2:
[/quote]

Jup... ik had vd week een grote pan bouillon gemaakt voor Abby, wel 2,5 uur staan pruttelen ondanks dat het de tent uit meurde en ik er kostneigingen van had... Manlief is nog geen half uur thuis of ik zie hem een scheut afwasmiddel erin doen... hij dacht dat het vies afwaswater was  :o  >:( >:( >:(
Dus kan me enigszins indenken hoe je je voelt Jolan !!!
Mijn Mickey is ook allergisch en reageert heftig op graan. Maar... en dat is misschien een bemoediging voor je...
Als het een hele tijd goed gaat (omdat ze dus geen graan krijgt) en ze krijgt dan een keertje iets fouts... dan heeft ze er maar minimaal last van... omdat in de periode dat het goed ging is haar weerstand gewoon weer goed/ op nivo gekomen, waardoor ze een missertje dus veel beter aan kan. Geen excuus om haar dus foute dingen te geven, maar wel genoeg om mn schouders op te halen en weer verder te gaan !
Dus ik hoop dat het ook zo gaat bij jouw hondje !  :-*
#2527912
[quote="miik"]
Jup... ik had vd week een grote pan bouillon gemaakt voor Abby, wel 2,5 uur staan pruttelen ondanks dat het de tent uit meurde en ik er kostneigingen van had... Manlief is nog geen half uur thuis of ik zie hem een scheut afwasmiddel erin doen... hij dacht dat het vies afwaswater was  :o  >:( >:( >:(
Dus kan me enigszins indenken hoe je je voelt Jolan !!!
Mijn Mickey is ook allergisch en reageert heftig op graan. Maar... en dat is misschien een bemoediging voor je...
Als het een hele tijd goed gaat (omdat ze dus geen graan krijgt) en ze krijgt dan een keertje iets fouts... dan heeft ze er maar minimaal last van... omdat in de periode dat het goed ging is haar weerstand gewoon weer goed/ op nivo gekomen, waardoor ze een missertje dus veel beter aan kan. Geen excuus om haar dus foute dingen te geven, maar wel genoeg om mn schouders op te halen en weer verder te gaan !
Dus ik hoop dat het ook zo gaat bij jouw hondje !  :-*
[/quote]

dit is zeker waar! althans, ik merk het bij Reus ook heel duidelijk. als ie nu stiekem een stukje brood of pepernoot weet op de vreten buiten op straat, dan merk ik amper wat aan hem. een jaar of langer geleden was dat wel anders, had ie na 1 gewoon hondenbrokje al gelijk zijn oren stuk.
Door miik
#2527923
[quote="nienk"]
dit is zeker waar! althans, ik merk het bij Reus ook heel duidelijk. als ie nu stiekem een stukje brood of pepernoot weet op de vreten buiten op straat, dan merk ik amper wat aan hem. een jaar of langer geleden was dat wel anders, had ie na 1 gewoon hondenbrokje al gelijk zijn oren stuk.
[/quote]

Ja dat dus... mijn visiste laatst liet een kruidnootje vallen, die natuurlijk in Mickey verdween voor ik m kon pakken... en daar heeft ze geen last van gehad !
#2529260
Het is gisteren helemaal goed gegaan  :)
De visite zat aan de koffie met appeltaart en toen heb ik meteen duidelijk de mededeling gedaan dat ze niks aan Daisy mochten geven en ook moesten uitkijken dat ze niet knoeiden en dingen op de grond lieten vallen.
Er werd even vreemd gekeken, maar ik had hen al verteld hoe het met Daisy zat en gisteren even het resultaat laten zien (vacht op haar hoofd heeft ze helemaal kapot gekrabt, dus staat overeind, heb nu een punk shih tzu haha), was geen probleem.
Daisy heeft ook haar eigen snoeppotjes, een bakje waar kvv koekjes in zitten en een ander bakje met gedroogd paard.

Helaas heb ik nog niks waar ze lekker goed op kan knagen, iemand hier misschien een idee wat ik haar kan geven?

Ze krijgt nu een maand alleen haaks barf paard en het viel mij op dat haar reactie op de lam&rijst veel minder was dan wat ik vreesde.
Over 2 weekjes ga ik een ander diersoort erbij geven, ben heel benieuwd hoe dat zal gaan.

O Miik, wat erg zeg...zit je uren in de stank (wat hebben wel allemaal wel niet over voor onze hondjes he) en dan komt manlief met zo'n stunt...
Je vraagt je toch af hoe die gedachtengang bij die mannen soms is he  ???
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door