Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2526099
kayne moet zijn kleine enting weer hebben..  :-\
grote enting "moet" pas over 2 jaar.. maar die kleine krijgt hij altijd ieder jaar..
we weten dat entingen niet wenselijk zijn met epilepsie... hoe doen jullie epilepsiebaasjes dit?
wel of niet?

kayne is een hond die lekker buiten komt en ook bij tijd en wijle zwemt..
Door charmed
#2526110
Hier wordt geen enkele hond meer geënt. Prudence is voor het laatst geënt toen ze 2 jaar was. Daarna kreeg ze een Epileptische aanval en is nooit meer geënt. Na dit jaar heb ik nooit meer een hond geënt, behalve pups, tot aan 1 jaar.

Een zieke hond mag niet geënt worden, Epilepsie is ziek.

Over weil zou ik goed nadenken als ik jou was, omdat Kayne veel zwemt.
Door 202Spots
#2526122
spreeuwtje schreef: kayne moet zijn kleine enting weer hebben..  :-\
grote enting "moet" pas over 2 jaar.. maar die kleine krijgt hij altijd ieder jaar..
we weten dat entingen niet wenselijk zijn met epilepsie... hoe doen jullie epilepsiebaasjes dit?
wel of niet?
kayne is een hond die lekker buiten komt en ook bij tijd en wijle zwemt..
De z.g jaarlijkse boostershot is eigenlijk helemaal niet nodig...ik geef elke 3 jaar omdat het voor de Therapy dogs moet, net als de Rabies die moet elke 3 jaar van de staat/provincie gegeven worden...toen het tijd was voor Tor z'n rabies , heeft mijn DA 'n brief geschreven en uitgelegd dat hij Tor ivm met z'n  epilepsy GEEN rabies shot meer wilde geven...toen heb ik brief terug gehad van de gemeente en dat werd goedgekeurd..
Door toscak
#2526137
Hier alleen Weil. Hij is nu 3,5 en heeft twee keer rabies gekregen. Geef ik ook nooit meer.
Verder geen pipetten en ontworming (tenzij zuid europa).
Door rosie
#2526377
Roos wordt ook niet meer ge ent en krijgt ook geen pipet of iets.

Na de laatste enting is het echt drama geweest (veel en langdurige entingen).

Wat me opvalt (en wel gelukkig maakt) na haar narcose (nu drie weken terug) nog niks........ :-[
Door Lizzy
#2526810
Alleen gezonde honden mogen gevaccineerd worden. Jouw DA mag jullie hond dus niet eens uitnodigen voor een vaccinatie. Met andere woorden: ik zou hem absoluuuut niet laten vaccineren.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2526813
Lizzy schreef: Alleen gezonde honden mogen gevaccineerd worden. Jouw DA mag jullie hond dus niet eens uitnodigen voor een vaccinatie. Met andere woorden: ik zou hem absoluuuut niet laten vaccineren.
Ja maar, ja maar....DAT bedoelen ze niet met ziek hoor ::)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2526816
rosie schreef: Roos wordt ook niet meer ge ent en krijgt ook geen pipet of iets.

Na de laatste enting is het echt drama geweest (veel en langdurige entingen).

Wat me opvalt (en wel gelukkig maakt) na haar narcose (nu drie weken terug) nog niks........ :-[
Als dat maatwerk is geweest dan hoeft een epilepsiepatiënt van een narcose geen extra last te hebben. Mijn Groovy is ooit geopereerd met een speciaal narcosemiddel voor honden met epilepsie en zij heeft er ook geen nanoseconde last van gehad. Entingen heb ik niet eens meer geprobeert, maar weet wel bij kennissen van mij dat de hond een half jaar aanvalsvrij was (met meds) en toen vond de da dat een enting wel moest kunnen en heeft een volledige coctail gezet (net als het jaar ervoor, dus ook nog eens volledig voor JL  >:()..afijn, hond kreeg binnen een week aanvallen, meer en heftiger dan ooit en die zijn nooit meer weggegaan. De da noemde het overigens: toeval.
Door charmed
#2527518
rosie schreef: Roos wordt ook niet meer ge ent en krijgt ook geen pipet of iets.

Na de laatste enting is het echt drama geweest (veel en langdurige entingen).

Wat me opvalt (en wel gelukkig maakt) na haar narcose (nu drie weken terug) nog niks........ :-[
Met narcose heb ik 2x meegemaakt dat ze tijdens het bijkomen al in aanval kwamen. Heb nu 3x een status gezien bij een hond die uit de narcose komt. Nu heb ik eentje die heeft heel veel neurologische verschijnselen gehad na de narcose. Daar wordt je ook niet gelukkig van. Ik denk als er gevolgen zijn van de narcose dat je die dan gelijk ziet, zowel in aanvallen of neurologische verschijnselen, dus andere gedragingen als normaal. Die van mij leek de eerste maand na de narcose dement te worden, gelukkig voelt ze zich nu weer beter.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2527547
dank voor jullie antwoorden!

als het alleen aan mij ligt zou hij geen enting meer krijgen..
kiek krijgt van mij ook eigenlijk geen entingen.. paar jaar geleden heeft ze de grote gehad omdat dat moest van de hondenclub.
en 1 x toen ik haar net had.. maar toen barfte ik nog niet.
ws heeft kiek bij haar vorige baas ook geen entingen gehad.. dus dat voelt nog wel eens dubbel of het wel slim is wat ik doe.

meneer spreeuw wilde mandigers er nog over spreken.. het is zijn hond dus zijn beslissing..
maar ik kan me vinden in jullie meningen..
Door Lizzy
#2527573
Het is niet zozeer onze mening. In de bijsluiter van ieder vaccin staat dat een ongezonde hond niet gevaccineerd mag worden. Vindt meneer Spreeuw een hond met epilepsie gezond?

Als Paul Mandigers een hond met epilepsie gezond durft te noemen en zou adviseren wel te vaccineren, verdwijnt hij van mijn lijstje 'betrouwbare experts'. Dus ik ben eigenlijk wel benieuwd naar zijn antwoord!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door