Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door wimk
#252665
Hallo allemaal,

Ben ik weer. Ons kleine mannetje wordt snel groot.
Zat net in zijn mond te kijken en opeens mist ie ene tandje of 4 a 5. Volgens mij had hij die eergisteren nog.
Het gaat kwa poep ontzettend goed met hem, sinds hij weer Duck Pancreas krijgt poept hij mooie harde drollen, en niet al te vaak, volgens mij een keer of 4 hooguit 5.
Ik heb gisteren ook een blender gekocht, ik ben van plan om naast de Duck ook wat groente te gaan geven.
Ik weet alleen niet goed of dat rauw of gekookt moet zijn, maar dat zal ik hier ongetwijfeld ergens kunnnen vinden.
Wat doen jullie met de hondjes als ze wisselen?

Is er nog iets waar ik op moet letten?

Groetjes Wim & Bum
Laatst gewijzigd door wimk op di 01 feb 2005, 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door danielle1980
#252677
het 1ste wat ik doe is tandjes zoeken ;D ;D ;)

verder zorg ik dat de ze dan echt goed wat te kluiven hebben,
anders beginnen ze straks aan je bank of zo :P

verder moet je de groente rauw in de blender doen,
niet te veel koolsoorten.
maar in jou geval weet ik eigenlijk niet of rauwe wel kan.
misschien wel niet :-\
misschien dat iemand daar uitsluitels over kan geven.

wel onwijs fijn dat t op de duck weer helemaal goed gaat :D
Laatst gewijzigd door danielle1980 op di 01 feb 2005, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#252684
Het kan ook best zijn dat daar ook weer zijn dunne ontlastinf vandaan komt (kwam)
Wat je kunt doen is zorgen dat hij voldoende dingen krijgt waar hij op kan bijten.
Door Jacqueline74
#252731
Gelukkig gaat het nu eindelijk goed ;D. En zorg voor lekkere botten zodat hij kan kluiven. Voor de groente kan je het beste even in de bieb kijken of bij zelf samenstellen. We blijven doorduimen voor Bumper ;)
Door Lizzy
#252967
Hoi Wim, fijn dat Bumper zijn ontlasting goed is.

Groentes kun je het beste rauw maar wel totaal gepureerd geven. Zie ook http://www.barfclub.nl/Groenten.htm

Qua wisselen: ik denk dat je er niet goed aan doet om Bumper nu rauwe vleesbotten te geven.... Gezien zijn ontlasting en moeite met verteren. Je zou het kunnen proberen hoor, bijv. kalfsbot (dat is niet zo vet - lamsbot vind ik te vet), maar je hebt dus kans dat Bumper daar slecht op reageert.

Ik zou zelf wel veel andere kluifdingen aanbieden. Brutus heeft zich helemaal suf gebeten op Nylabones en die flostouwen. Ach germ, ik weet nog dat het bloed erop stond... Hij had er echt veel last van en was er ook niet echt lekker van hoor.... De buffelhuiden van Farmfood zijn ook wel acceptabel trouwens.
Door Helen
#253130
[quote="Lizzy"]
Hoi Wim, fijn dat Bumper zijn ontlasting goed is.

Groentes kun je het beste rauw maar wel totaal gepureerd geven. Zie ook http://www.barfclub.nl/Groenten.htm

Qua wisselen: ik denk dat je er niet goed aan doet om Bumper nu rauwe vleesbotten te geven.... Gezien zijn ontlasting en moeite met verteren. Je zou het kunnen proberen hoor, bijv. kalfsbot (dat is niet zo vet - lamsbot vind ik te vet), maar je hebt dus kans dat Bumper daar slecht op reageert.

Ik zou zelf wel veel andere kluifdingen aanbieden. Brutus heeft zich helemaal suf gebeten op Nylabones en die flostouwen. Ach germ, ik weet nog dat het bloed erop stond... Hij had er echt veel last van en was er ook niet echt lekker van hoor.... De buffelhuiden van Farmfood zijn ook wel acceptabel trouwens.



[/quote]

Bij mij liggen er de hele dag farmfood kluiven in de huiskamer te slingeren. Nylabones en flostouwen zijn niet voldoende voor Kuma.
Door tieneke
#253148
Hier hadden ze best last van het wisselen,vooral Tinus kwijlde enorm.
Ze wilden ook overal op bijten en gingen dus slopen.. :-X
Ik zou Bumper zeker de gelegenheid geven om ergens op te kluiven.
Geen verse botten nee,het gaat nu net zo goed.
Een Rawhide bot van Farmfood is misschien een goede optie.
Ik zou zelf geen gerookte of gewone buffelhuiden geven,allemaal troep.
Probeer wel een tandje of kiesje te bemachtigen he ;)
Door Nelly
#253178
Andor is ook aan het wisselen; hij heeft boven en onder al een prachtig rijtje spierwitte tandjes staan ;D Wat we er aan doen? Wat extra te knabbelen geven, varierend van buffelhuid (bleh, ik weet het ::) :-[) tot echt bot (lam) , heb ook nylabone gekocht, maar daar kijkt hier "geen hond" naar om. Zijn volgens mij beter gewend :P En dan is daar een zekere Ine :D, en die heeft bijna altijd van die lekkere lamsbotten op voorraad 8)
Door tieneke
#253185
[quote="danielle1980"]
ja hap slik weg voor je boe kan zeggen ::)
[/quote]
Hier is een volwassen rib van ruim 400 gram bij Tinussie in een kleine 10 minuten weg ::) ::)
Taartje doet er met iets minder rib haast net zo vlug over onderhand..... ::) ::)
En ze moeten nog 10 maanden worden :'( :'(
Door danielle1980
#253187
[quote="tieneke"]
Hier is een volwassen rib van ruim 400 gram bij Tinussie in een kleine 10 minuten weg ::) ::)
Taartje doet er met iets minder rib haast net zo vlug over onderhand..... ::) ::)
En ze moeten nog 10 maanden worden :'( :'(
[/quote]

haha ik heb dat dus niet als enige.
ze krijgen bij ons ong 200 gram per pup.
nou ze nemen het nog wel mee naar hun eigen plek ::)
maar dan is het ook echt kauw kauw kauw,
ja op hoor. ::)
krijgen we nog wat :o >:( ;D

vanavond kipfilet gehad,
ook ruim 200 gram.
nou dat is helemaal geen doen.
ze slikken het net nog niet heel door maar daar is ook alles mee gezegt :(
Door Nelly
#253190
Kijk eerlijk gezegd nooit op de klok of horloge als m'n witte wolfjes zo'n lekker bot krijgen. Weet alleen dat het altijd sneller op is dan ik had gedacht. Waar doet me dit nou aan denken??? ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door