Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door smulpaap
#2482357
De dames hebben eens in het verre verleden  wilde eend gegeten , heerlijk vonden ze het . Vorig jaar was het ineens over . Dus een tijdlang maar niet meer gevoert  ::)
Vandaag wilde eend gehaald , nekken en dijtjes , tijdens het verpakken had ik zoiets van ik laat even wat dijtjes en nekjes liggen . En eens kijken wat de hoogheden er inmiddels van vinden . Eerst net alle drie een dijtje , blehheh waas daat  :o Dat motten we niet hoor . Toen een nekje , hmm dat is wel goed  :biggrin2:
Word vervolgt , we gaan er maar weer eens creatief over nadenken om de hoogheden weer aan de wilde eend te krijgen  :)
Door nicolette
#2482984
Hier ook een die wilde eend niet meer zo lekker vindt. Geef het als eerste, maar dat heeft hij ook al door en wacht voor de deur op zijn andere vleesjes. Laten vasten??? Hij is al niet vet, geef de resten maar aan een buiten kat, die vindt het allemaal wel jummie.

Gr. Nicolette
Door smulpaap
#2483098
Vandaag alle drie een ietsje minder eten gegeven , en nu net i.p.v een gedroogde snack weer een dijtje voor de dames . Opoe heeft het vandaag geaccepteert , de twee jonge dames konden er wel van kotsen . Het werd dus voor mijn voeten weer uitgekwat  :biggrin2: Ik heb vandaag nog even met weemoed gekeken naar de foto,s uit het verleden , waarop ze alle drie stonden te smikkelen van wilde eendkarkas  :biggrin2:  ( Geef ons gewoon voortaan maar weer tamme eend hoor , dat eten ze wel )
Volgende week maar weer eens proberen , met een nieuwe truc , Marinade van pens , of er buiten d.mv spel mee aan de gang . Kleine smurf houd wel van stinkie stinkie , dus als het goed stinkt .....  ::) Dan is er ook nog hoop
Door Parelridder
#2483420
:biggrin2: Kostelijk verhaal! En hoe herkenbaar dat ze hier hun neus voor ophalen..
Wild wat ze hier niet lusten vinden ze wél razend lekker als de droger er even overheen geblazen heeft. Is dat ook een idee voor jouw maatjes? Als je graag wilt dat ze het weer helemaal rauw leren eten, kun je de mate van drogen vervolgens wellicht rustig afbouwen?
Succes hoor!!!
Door smulpaap
#2483896
Parelridder schreef: :biggrin2: Kostelijk verhaal! En hoe herkenbaar dat ze hier hun neus voor ophalen..
Wild wat ze hier niet lusten vinden ze wél razend lekker als de droger er even overheen geblazen heeft. Is dat ook een idee voor jouw maatjes? Als je graag wilt dat ze het weer helemaal rauw leren eten, kun je de mate van drogen vervolgens wellicht rustig afbouwen?
Succes hoor!!!


Het is hier nogal een bijzonder trio  :biggrin2: Alles wat je te eten krijgt hoort rauw te zijn , gedroogd spul daar lopen ze niet bepaald warm voor . En ze hebben alles al geproefd hoor . Enigste wat ze nog weleens willen zijn gedroogde kippennekjes . Rauwe vis blieven de dames daarentegen weer niet , maar juist wel weer gedroogd . Maar verder zal ik niet klagen  :biggrin2: Uit de mode is fazant , duif hebben ze nooit gelust en wilde eend .... ik houd hoop .... verder eten ze alles , ook wild .
Door smulpaap
#2486996
Ik heb voor smurf een recept bedacht , ze is dol op bv  worteltjes . De wortelprut maak ik dan extra dik , doe daar hazenbloed doorheen en een paar hazenorgaantjes die ik eerst even extra laat ""rijpen "" Bloed en orgaantjes doe ik dan door de wortelprut ,en doe daar ook de eendendijtjes doorheen . Eens kijken of ze erin trapt
Maar morgen eerst maar weer iets ""normaals "" na die rare snoeshaan van vandaag  :biggrin2:
Door Parelridder
#2486999
smulpaap schreef: Ik heb voor smurf een recept bedacht , ze is dol op bv  worteltjes . De wortelprut maak ik dan extra dik , doe daar hazenbloed doorheen en een paar hazenorgaantjes die ik eerst even extra laat ""rijpen "" Bloed en orgaantjes doe ik dan door de wortelprut ,en doe daar ook de eendendijtjes doorheen . Eens kijken of ze erin trapt (...)
:biggrin2: :biggrin2:
Klinkt als kun je het anders zo in een ovenschotel... ;)
Door smulpaap
#2518062
Het recept van wortel en haasorgaan was geen sukses

De dijtjes liggen nu te stinken in wat gemalen boekmaag ,  nog twee porties te gaan en dan is het op
Ik ga er weer mee stoppen . Ze vinden het eigenlijk niet te pruimen

De patrijzen gaan nu wel goed , dat hoeft vooraf niet meer te stinken  :biggrin2:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2518072
Ieeeeksss ,dat ziet er heeeeerlijk uit  :dribble:
    :biggrin2:  :biggrin2:

Als ze hier iets niet blieven ga ik het malen en dan ook lekker prakken met iets goors .

Werkt als een tierelier .

Succes met je barftaartje hihi
Door smulpaap
#2518099
Gemalen ... daar trappen de twee jongsten helemaal niet meer in . :biggrin2:  Ik heb dat bv met vis gedaan , wat ook niet gegeten word
Ze zijn nu eindelijk zover dat zo nu en dan een gedroogd visje er wel ingaat . Maar rauwe vis ..... nee hoor

Maar ach , verder lusten ze gelukkig heel veel , dus ik maak me er niet meer druk om , dan maar geen wilde eend meer
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2519615
Die truc van het marineren werkt hier bij de katten ook goed.
Kleintje doet steeds lastig over zalm. Ze lust het eigenlijk wel, maar wil nooit veel van eten en likt het dan helemaal droog, maar eten, ho maar!  ::)  De volgende keer krijgt ze dan dat drooggelikte stuk natuurlijk weer voor haar neus en likt ze het nog eens af, waarna ze het niet meer hoeft. Als ik het dan tussen het orgaan een halve dag laat liggen, of bv de hartjes erop laat ontdooien, dan gaat het erna heeel erg vlot naar binnen.  :biggrin2:

Maar gisteren had ik het ook nodig bij Luis. 
Ik had voor het eerst wilde eendfilet voor ze, en Luis is altijd moeilijk met nieuwe smaken. Hij ruikt iets verdachts en is er van overtuigd dat er iets heel vies tussen zal zitten. 
Ik was al gewaarschuwd dat wilde eend vaak niet erg in de smaak valt, en dus had ik speciaal eendennekken uitgehaald zodat ze hopelijk de link gingen leggen dat het gelijkaardig en dus eetbaar is...  Katten moet je altijd wat beetnemen. ;)
Voor Cuzco en Kleintje bleek dat niet nodig, want die stonden al bij het portioneren met blinkende oogjes en wijd geopende mondjes naast me.  Maar Luis at vakkundig rond zijn wilde eend heen.  Ik had het in kleine stukjes gesneden en gemengd met zijn eendennekken (Luis krijgt die gemalen) en stukjes kippenvlees, maar enkel de eend bleef in het potje achter  ;D
Maar weer onder de gemalen eendennekken gemengd en een half dagje laten marineren.  En 's avonds ging na 5 voorzichtige likjes plots een knop om. Hij haalde zijn schouders op, nam een grote hap en at zijn potje helemaal leeg.  :biggrin2:
Vanmorgen wederom dezelfde combinatie en weer ging het potje brandschoon. 
Meneer heeft wilde eend leren eten en goedgekeurd.  :thumbup:

Maar hij vertrouwt het toch echt nooit van de eerste keer he, je moet hem altijd overhalen te proeven.  ;)


Als ze hier iets echt niet lusten, maal ik het ook onder iets lekkers. Dan gaat het wel binnen.
In praktijk komt dat erop neer dat ik het in de kvv draai en het lijkt alsof ze het dan niet erg proeven.
Maar aangezien ze hoofdzakelijk barf krijgen, probeer ik het toch zoveel mogelijk te laten leren eten.
Maar vb geitenlever krijg ik er echt niet zo in. En zelfs gemalen en gemengd onder ander orgaan, gaat het met erg lange tanden.  Dat gaat dus in de kvv. IK heb er gelukkig niet zo veel van.
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op do 22 nov 2012, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nugget
#2527365
Ik ga morgen voor het eerst wilde eend voeren.
Het was een ongelukje.
Van Jasmijn kon ik een paar kilo eendennekken en fazantenbout overnemen.
Vanmiddag wilde ik even weten wat zo'n fazantenbout woog zodat ik de rest van het menu kon aanpassen.
Toen ik in de zak greep, staarde mij, tot mijn schrik een bevederde eendenkop met snavel en al aan.
Ze had per ongeluk de verkeerde zak uit de vriezer gegrepen.... :)
Tot nu toe eet mijn Dobermann alles. Behalve tam konijn.....hij keek me aan met een blik van "wat heb je me nou voorgezet".....
We gaan het zien morgenochtend met die wilde eend!
Door Nugget
#2527492
Die Duke.
Heeft net zijn eerste wilde eend schoon op.
Er is niets meer terug te vinden.
Zelfs de snavel heeft hij opgevroten!
Van de darminhoud vond ik een paar grassnippers terug...... :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door