Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door jeanne
#252403
ik heb een vriendin, wiens kat sinds kort de carnibest van haar honden ook lekker vind.
Kan dit kwaad?
Want ik weet dus dat er ook een kattenvariant van carnibest is. Wat is het verschil tussen honden en kattenvoer van carnibest???

(nogmaals, ik ben een kattenleek, maar al deze info is voor mij ook nuttig, aangezien ik nog laaaaaaaaang niet uitgezeurd ben hahahaha ;))
#252408
zo, jij bent snel met antwoorden :D

en waar is die extra taurine goed voor? en dat extra eiwit?
Mijn vriendin barft niet, en gaat dat ook niet doen.
Maar ik wil gewoon een goed antwoord klaar hebben als ze vraagt waarom ze beter de kattenvariant kan geven aan haar kat, dan haar met de honden mee te laten eten.
Ze heeft al eens de kattenvariant gehad voor de kat, en dat at ze ook, maar ze vind het zelf zo'n gedoe in de vriezer met al die rollen carnibest :-\
#252410
Katten hebben taurine nodig, ze kunnen dit zelf niet aanmaken dus moet het in de voeding zitten, krijgen ze dit onvoldoende binnen dan komen ze in ernstige gezondheidsproblemen. Als je vriendin puur en alleen honden cb aan haar katten wil geven zal ze taurine capsules moeten bijgeven. Wat het eiwit betreft daar zijn de meningen over verdeeld, volgens mij zit er in de kip die een kat vangt niet meer eiwit als in de kip die de wolf vangt, maar aan de andere kant praten we hier over een kvv.
#254991
Nelly schreef: En als je barft met je katten, krijgen ze die taurine dan ook binnen, of geef je die in capsulevorm erbij? En waar koop je die capsules? In de DSZ?
als je barft met je katten krijgen ze gewoon taurine binnen op de meest natuurlijke manier via het vlees.
Alleen zit Taurine voornamelijk in spiervlees en in hart en in een kvv zit meer orgaanvlees vandaar dat ze het toevoegen. Als je goed barft hoef je dus geen taurine te geven.
#255009
Nelly schreef: Ok, thanx, wil nl. met die 2 ouwe katers van me ook deels gaan barfen en deels kvv gaan geven. Ze hebben kvv al geprobeerd en vinden het errug lekker! ;D
geef je dan katten kvv of van de honden?
Door Nelly
#257556
Tot nu toe heb ik geprobeerd of ze de kvv van de honden lusten en dat lijkt geen probleem. Denk dus dat ik de volgende keer als ik bibi bestel voor de katten meebestel. Voor katten dus. En ik wil zoiezo gaan checken of m'n ouwe eendagskuikenadresje er nog is. Vijftig cent voor een hele vuilniszak vol. Wel zo'n 12/ 13 jaar geleden ;)
Door Borke
#260194
Bij Carnibest zelf adviseren ze om katten extra taurine te geven als je CB hondenvoer geeft. Eigenlijk is dat onzin, want er is prima CB voor katten. Ik heb er toen echter naar geinformeerd omdat ik eend wilde proberen en die smaak is er voor katten niet.

Groetjes,
#260197
AstridStraver schreef: Bij Carnibest zelf adviseren ze om katten extra taurine te geven als je CB hondenvoer geeft. Eigenlijk is dat onzin, want er is prima CB voor katten. Ik heb er toen echter naar geinformeerd omdat ik eend wilde proberen en die smaak is er voor katten niet.

Groetjes,
Sommige katten hebben liever honden CB dan is het fijn te weten dat je daar dan taurine bij moet geven
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door