Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2526245
Vraagje.

Aankomend weekend komt onze pup van 7,5 week. Momenteel krijgt zij brokken bij de fokker en ik wil haar eigenlijk direct overzetten.
Ik heb voor de komende dagen een complete mix voor pups besteld.

Maar kan ik haar wel direct overzetten of moet ik eerst haar brokken afbouwen?

Ik heb twee volwassen sharpeis waar ik al mee BARF.
Gilmour heb ik het eerste halfjaar nog op brokken gehad en daarna old turkey overgezet op KVV en nu BARF
#2526458
Ik heb het bij Frannie wel gelijk gedaan. Ze was 11 weken toen ze bij ons kwam. In het begin gaf ik haar veel kippennekjes om haar maag aan het bot te laten wennen. Heb haar poep gecontroleerd op harde stukjes, maar dat ging prima. Dus toen een kwarteltje geprobeerd en kippenvlerkjes etc. Geen dragende botten, want die zijn te hard. Nu is ze een half jaar en eet ze parelhoen, kip, kwartel, konijn en ik heb net fazant gekocht van arjan-zoetrmeer op Barfplaats. In het begin stelde ik alles zelf samen op basis van de percentages. Ook omdat ik niet wist hoe veel ze zou wegen toen ze bij ons kwam en ze natuurlijk ook nog groeide, dus de gewichten moesten steeds aangepast worden. Nu is haar gewicht constant en probeer ik zoveel mogelijk hele prooidieren (eigenlijk diertJES want Frannie is een dwergteckel, lol) te geven, omdat ik dat makkelijker vind. Dus een konijn knip ik in stukken van 200 gram en daar kan ze dan een week van eten.
En als je het niet vetrouwd, heb ik begrepen dat je de botten ook nog even kunt platslaan voordat je ze geeft. Maar dat is bij Frannie nooit nodig geweest.
#2526720
Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb eerst zowel puppy mix als complete mixen gekocht.
Als het haar bevalt ga ik haar af en toe een kippennekje / eendennekje en kippenvleugeltjes voeren.

Ben reuze benieuwd, mijn eerste pup direct op KVV en straks BARF
#2527584
Ik heb die kleine van mij deels kvv en deels barf gegeven vanaf de 1e dag dat ze er was. Bij de fokker had ze alleen brokken gekregen. Dus ook in 1x overgezet, geen enkel probleem mee gehad. Met de volgende ga ik het ook zo doen  8)
Mijn zus heeft haar brokken-pup ook direct overgezet en ook die had geen enkel probleem. Alleen slikt die nu tegenwoordig de karkassen in 1x naar binnen, dus voor haar geen barf meer maar zelfgemaakte kvv  :-\
#2548172
Het gaat super met onze Alanis.
De KVV wordt goed gegeten. Ook de zalm gaat er goed in.
De kippenvleugeltjes en tipjes worden met veel plezier gegeten.
En zij is de eerste die de eenden nekken lust  :D

Volgende week de laatste complete mixen en dan over op spiervlees en orgaan met bot
#2548262
Heerlijk is het als ze er zo van smullen en alles lusten.

Jane mijn pup is hier nu 2,5 maand, de eerste week kvv en eens een nekje en nu inmiddels 9 weken volledig op barf en ook zij eet alles met smaak  :biggrin2:

Veel plezier bij het maken van je menu en met je puppenkind zelf natuurlijk!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door