Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door zhiva
#2526233
chips, ik had de kaarsenstander met waxinelichtjes niet opgeruimd toen ik even naar de appie ging.
Puppewup heeft dus minimaal 15 waxinelichtjes naar binnengewerkt....  :-X Ik weet dat hier laatst ook iemand met dit probleem was, maar ik weet niet meer wat te doen? Hij heeft de rondjes met lontjes laten liggen (waren niet lekker? :o) Maar was het nu ontbijtkoek voeren (maar dat was volgens mij voor de rondjes met scherpe kanten?) of bot ivm diarree van de parafine?
En kan ik morgen ochtend rond een uur of negen mijn oppas wel een grote ronde met hem laten lopen? of beter even een korte ronde?

alvast dank voor de tips!
Door Anne in Zweden
#2526239
[quote="zhiva"]
chips, ik had de kaarsenstander met waxinelichtjes niet opgeruimd toen ik even naar de appie ging.
Puppewup heeft dus minimaal 15 waxinelichtjes naar binnengewerkt....  :-X Ik weet dat hier laatst ook iemand met dit probleem was, maar ik weet niet meer wat te doen? Hij heeft de rondjes met lontjes laten liggen (waren niet lekker? :o) Maar was het nu ontbijtkoek voeren (maar dat was volgens mij voor de rondjes met scherpe kanten?) of bot ivm diarree van de parafine?
En kan ik morgen ochtend rond een uur of negen mijn oppas wel een grote ronde met hem laten lopen? of beter even een korte ronde?

alvast dank voor de tips!
[/quote]

Ik zou de rondjes met scherpe kanten prioriteit geven, en dus ontbijtkoek voeren. Diarree is vervelend, maar je krijgt er tenminste geen darmperforaties van.

15 waxinelichtjes? Sodeju...

Wat het wandelen betreft: ik zou mijn hond het liefst zelf in de gaten houden, ipv dat door een oppas te laten doen. Heb je die mogelijkheid niet? Grote of korte ronde - geen idee. Tot ie gepoept heeft in ieder geval. Al ben ik bij 15 waxinelichtjes geneigd te zeggen: hup in de auto en naar de dierenarts!
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2526265
Hij heeft de rondjes laten liggen bizar genoeg, alleen de paraffine opgegeten geen idee hoeveel hij binnen heeft gekregen, het ligt bezaaid met stukjes. Mike is thuis en houdt hem in de gaten maar kan momenteel niet met hem lopen ivm zijn nieren en de nieuwe medicatie (pijnbestrijding) dus loopt de oppas (hondenoppas wel te verstaan  ;)) met ze. Ikzelf moet helaas gewoon aan het werk. Als er niemand thuis zou zijn zou het een andere situatie zijn.  Hij zit nu heel tevreden naast heerlijk scheten te laten (stinken!) maar lijkt er verder niet veel last van te hebben. Hij kan vrij naar buiten als hij wil en daar is hij ook al een paar keer geweest. Echter alleen om met de bal te spelen. Nog niet om te poepen.
Door Anne in Zweden
#2526279
[quote="zhiva"]
Hij heeft de rondjes laten liggen bizar genoeg, alleen de paraffine opgegeten geen idee hoeveel hij binnen heeft gekregen, het ligt bezaaid met stukjes. Mike is thuis en houdt hem in de gaten maar kan momenteel niet met hem lopen ivm zijn nieren en de nieuwe medicatie (pijnbestrijding) dus loopt de oppas (hondenoppas wel te verstaan  ;)) met ze. Ikzelf moet helaas gewoon aan het werk. Als er niemand thuis zou zijn zou het een andere situatie zijn.  Hij zit nu heel tevreden naast heerlijk scheten te laten (stinken!) maar lijkt er verder niet veel last van te hebben. Hij kan vrij naar buiten als hij wil en daar is hij ook al een paar keer geweest. Echter alleen om met de bal te spelen. Nog niet om te poepen.
[/quote]

O, ik dacht dat je met 'rondje met het lontje' het kleine rondje in het midden van het kuipje zeg maar bedoelde, waar het lontje in vastgeklemd zit. Als hij alleen de parafine heeft gegeten, dan heb je in ieder geval niet het risico van een perforatie, maar wat je dan het beste kunt doen, weet ik niet. Even terugzoeken in dat andere topic?

Sterkte met de winden in ieder geval! :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2526285
heb al even gezocht op het onderwerp waxinelichtjes en zie dat ik gelukkig niet de enige ben met zo'n malloot  ;D
Er zitten honden bij die hele zakken op hebben gegeten. Ik maak me dan ook iets minder zorgen nu. Hij gaat vannacht lekker mee naar bed (raam open  :D) en ik hoor het wel als hij eruit wil. Hij vond de ontbijtkoek wel jummie  ;)
Door Anne in Zweden
#2526330
[quote="zhiva"]
heb al even gezocht op het onderwerp waxinelichtjes en zie dat ik gelukkig niet de enige ben met zo'n malloot  ;D
Er zitten honden bij die hele zakken op hebben gegeten. Ik maak me dan ook iets minder zorgen nu. Hij gaat vannacht lekker mee naar bed (raam open  :D) en ik hoor het wel als hij eruit wil. Hij vond de ontbijtkoek wel jummie  ;)
[/quote]

:biggrin2: Hij zal wel denken: goh, dus ik krijg van die lekkere zoete koek als ik een zak waxinelichtjes eet? Ga ik morgen meteen nog een keer doen! *toeter* ;D
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2526481
de nacht is rustig verlopen ( ik zit nu alweer vanaf 7.30 op het werk,pff) hij hoefde er maar 2 x uit. Beetje dunne poep met stukjes paraffine maar verder geen last.
Manlief houdt hem nu in de gaten. Het is al met al dus reuze meegevallen  :) Bedankt voor de reacties en topic mag weg.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door