Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2525196
Onze bewust barfweigerende Bambi heeft vandaag haar eerste gemalen biokip op! :rock: Ik zette vanochtend een schaaltje voor Sokjes neer, en die wilde er al naartoe lopen toen Bambi er met haar neus boven ging hangen. Nou doet ze dat wel vaker, dus ik had geen illusies. Begint ze het vocht op te likken! Vanochtend bleef het daar ook bij, maar daarnet wilde ze weer eten en heb ik het opnieuw met gemalen biokip geprobeerd - en verhip, ze heeft de helft opgegeten!  :o

Als we in dit tempo verder gaan, is ze over een jaar of drie wel over op vers! ;D Ze moet het blijkbaar erg in haar eigen tempo doen... ::)
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op vr 30 nov 2012, 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anne in Zweden
#2525926
Wahaha, nou inderdaad, katten blijven katten hè... Ze heeft net weer een maaltje biokip op. :o Vooral het vocht vind ze erg lekker, maar ze knabbelt toch ook een portie vlees/bot mee naar binnen. Eens kijken hoe ze morgen op de eend reageert... Ik denk niet dat ze ooit een lamskop naar binnen zal knagen, maar als ik haar op gemalen vers kan krijgen - en houden - ben ik al héél blij!

Heb natuurlijk wel net 15 kg Orijen ontvangen, een week of wat geleden.  ::) Naja, als Bammes echt overstapt, kunnen die wel mee naar het Katzenheim waar ik een keer per week de Putzfrau uithang!
Door Annemarie Rijnveld
#2525969
Anne in Duitsland schreef: Wahaha, nou inderdaad, katten blijven katten hè... Ze heeft net weer een maaltje biokip op. :o Vooral het vocht vind ze erg lekker, maar ze knabbelt toch ook een portie vlees/bot mee naar binnen. Eens kijken hoe ze morgen op de eend reageert... Ik denk niet dat ze ooit een lamskop naar binnen zal knagen, maar als ik haar op gemalen vers kan krijgen - en houden - ben ik al héél blij!

Heb natuurlijk wel net 15 kg Orijen ontvangen, een week of wat geleden. ::) Naja, als Bammes echt overstapt, kunnen die wel mee naar het Katzenheim waar ik een keer per week de Putzfrau uithang!
Das heel klassiek, en dan zal je zien dat zodra Orijen weggegeven is Bammes tot de conclusie is gekomen dat biokip toch eigenlijk nou nèt niet helemaal je dat is.
Doen ze express, volgens mij, om je leuk bezig te houden. Lees het boek ''The Social Climbing Cat'' maar.
Door Anne in Zweden
#2526038
Annemarie Rijnveld schreef: Das heel klassiek, en dan zal je zien dat zodra Orijen weggegeven is Bammes tot de conclusie is gekomen dat biokip toch eigenlijk nou nèt niet helemaal je dat is.
Doen ze express, volgens mij, om je leuk bezig te houden. Lees het boek ''The Social Climbing Cat'' maar.
Ik vrees dat Bammes dan op een dieet van eau au lucht komt te staan totdat ze weer van inzicht verandert! :knuppel2:
Door Annemarie Rijnveld
#2526067
Nou ja, je kan natuurlijk altijd een kilootje voor jezelf houden en de rest weggeven.
Mocht Bammes toch gaan klieren, kan je altijd het zakje voor haar neusje houden en dreigen, en als er niets anders aan te veranderen valt, haal je alsnog een verse zak met troep.
Door Anne in Zweden
#2526077
Naja, voorlopig eerst maar kijken of er nog iets anders in gaat dan alleen eendagskuiken en biokip... Want dat is nou ook niet wat je noemt een modelmenu! ;D Morgen de eend maar proberen. To be continued! :D
Door Parelridder
#2526103
Wat een leuk bericht!!! En erg grappig te lezen dat er meer katten zijn die jaren structureel weigeren en dan zo maar ineens 'om' gaan. Alsof ineens het kwartje valt...
Héél veel plezier met de ontdekkingstocht. Hopelijk, nu ze over de drempel is.. Wie weet :)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door