Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Sannetje
#2525592
Sinds onze kat rauw eet drinkt ze veel minder. Nou had ik dat al wel gelezen, omdat er ook vocht in het eten zit enzo. Maar hoeveel drinken is dan normaal? Het lijkt nu namelijk wel of ze af en toe helemaal niet meer drinkt.
Laatst gewijzigd door Sannetje op do 29 nov 2012, 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sannetje
#2525639
Nou ja, aan het waterbakje te zien drinkt ze echt heel weinig (zelfs geen eierdopje per dag denk ik) en mogelijkheden om ergens anders te drinken heeft ze niet echt.
Door Sannetje
#2525687
Ik zal even het menuutje van vorige week erbij pakken:

totaal: 1397 gram

vleesbot: (592 gram/ 42,4%)
199 gram kipkarkas
393 gram kippennekjes

spiervlees: (469 gram/ 33,6%)
157 gram kalfskopvlees
108 gram geitensnippers
134 gram paardensnijlingen
70  gram zalm (op water uit een blikje) (5% van het totaal)

orgaan: (245 gram/ 17,5%)
90 gram hart
88 gram lever
67 gram nier

overig:(91 gram/ 6,5%)
91 gram eendagskuikens (2 stuks)
Gebruikersavatar
Door Thea
#2525706
Hier zie ik de katten eigenlijk ook niet meer drinken sinds ze Barf eten.
Kan het alleen moeilijk controleren want ze drinken uit de waterbak van de honden als ze al drinken ;)
Door Envie
#2525724
Heb mijn barfertjes ook nog nooit zien drinken  ??? En daarom geef ik ze vaak wel wat water/lekvocht in hun bakje. En griekse yoghurt met een scheutje water. Ook bij de kvv doe ik vaak een beetje water.
Door Martine-Tom
#2525786
Neuh denk het niet, (komt er nog bot bij of blijf je bij alleen kipbot?) er gaan hier ook dagen voorbij dat er niet gedronken word, maak me er totaal niet druk om, volgens mijn gevoel zit er in vlees genoeg vocht en hebben ze buiten dat eigenlijk amper vocht nodig.
Van Doki is het SG van de urine wel eens gemeten en die was prima terwijl hij nog het minste drinkt dus volgens mij zit het wel ok.
Door Anne in Zweden
#2525929
Ik zie Sokjes (ons versvreter) ook nooit drinken. Nou kan hij theoretisch wel water buiten vinden, en in de garage staat ook een waterbak voor de honden, en Sok is erg veel buiten, maar toch. Bambi (brokkenkat) drinkt erg veel, na brokken te hebben gegeten en ook tussendoor; die zie ik dus wel drinken.

Dus ik denk ook dat je kat genoeg vocht uit d'r voer haalt nu en dat ze daardoor met minder water toe kan.
Door fem fatale
#2525971
Bij mij drinken ze wel, 1 keer per dag ofzo, uit de drinkfontein. Maar ze spelen wel bijna de hele dag met water, uit hun waterbakjes en fontein, in de wasbak, met kranen, onder de douche, en buiten drinken ze uit de vijver.

Maar mijn katten plassen volgens mij ook best wel veel, poepen doen ze niet dagelijks, maar per dag maken ze toch 2-3 grote plasbollen per kat.
Door milan
#2526013
Hier wordt sinds het gebarf ook eigenlijk niet meer gedronken, maar wel veel geplast.
Erg groot verschil met brokken, toen ging het waterbakje steeds snel leeg.
Door lachnat
#2526079
Ik zie bij mijn kater geen verschil, dat zal gelijk verklaren waarom hij op brok tegen blaasgruis toch nog altijd blaasontstekingen had.
Zie hem dus nog steeds weinig tot niet drinken maar hij is wel al een jaar vrij van blaasgruis en blaasontstekingen.
Mijn kitten is niks anders gewend dan vers en drinkt ook weinig tot niet.
Door Sannetje
#2526216
Ja, er komen absoluut nog meer soorten bot bij. Maar dit was voor de eerste keer het veiligst om te proberen en het gemakkelijkst te krijgen. Ik ga van de week duif en eendennekjes voor d'r halen. Later komt daar nog kwartel en parelhoenkarkas bij, maar dat wil ik eigenlijk in een keer halen met nog wat andere dingen en dat past nog ff niet in de vriezer.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door