Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Naturel
#2519518
Hallo,

Eind van het jaar ga ik weer fijn met vakantie, nu wilde ik geen pension voor mijn honden, omdat ik tegen het vele enten ben. Helaas eist huiselijk opvang adres nu ineens toch de geldige entingen voor mijn honden. Ik ga nog met opvang adres overleggen welke entingen zij allemaal echt nodig vinden.

Nu is mijn vraag of iemand weet, welke entingen echt overbodig zijn voor een huiselijk opvang? Zij hebben zelf 1 hond, die altijd netjes alle entingen heeft gehad.

Beiden hebben vorig jaar alle entingen gehad, daarvoor was 1 waarschijnlijk een zwerfhond, ander woonde in een huis met te veel honden, daarna asiel gegaan en daar alle entingen gehad.

Van weet ik dus niet zeker of zij van pups af aan geënt zijn.

Alvast bedankt voor de tips,

Groet Naturel.
Door Naturel
#2522287
Mevroi Kruim schreef: Als ze vorig jaar een grote cocktail gehad hebben zijn ze iig voor de direct overdraagbare ziektes minimaal 3 jaar beschermd. Maakt niet uit of ze van pup af aan gevaccineerd zijn (en dat kun je trouwens toch niet meer veranderen ;)). Hoef je dus verder niks aan te doen.
Ja je hebt gelijk, volgens mij hebben ze vorig jaar niet een grote cocktail gehad omdat ik begin dit jaar weer een oproepje kreeg voor mijn teef; parvo virus infecties, ziekte van weil en kennelhoest,
reu; hondenziekte/ leverziekte, parvo virus infecties, ziekte van weil
Ik zie een sticker met tekst cpv lepto, geldig tot feb 2013
Laatst gewijzigd door Naturel op zo 25 nov 2012, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Naturel
#2522313
Naturel schreef: Ja je hebt gelijk, volgens mij hebben ze vorig jaar niet een grote cocktail gehad omdat ik begin dit jaar weer een oproepje kreeg voor mijn teef; parvo virus infecties, ziekte van weil en kennelhoest,
reu; hondenziekte/ leverziekte, parvo virus infecties, ziekte van weil
Ik zie een sticker met tekst cpv lepto, geldig tot feb 2013
Weetje ik zit te bedenken om mijn honden te laten titeren. Weet iemand een goede dierenarts in omgeving van Utrecht? Mijn dierenarts doet het in iedergeval niet. ::)
Door Naturel
#2523581
reu uit het buitenland 31-08-2011 MHPPI2-L Merial
                                15-09-2011 MHPPI2-L Merial
                                14-09-2011 CPV-L Vanguard
                                14-09-2012 DA2Pi Vanguard
Oproepje dierenarts om te enten in september 2012 voor Hondenziekte/leverziekte, parvo, ziekte van weil.

Teefje 07-06-2010 DHPPi Nobivac
          april 2012 DA2Pi Vanguard 7
Oproepje dierenarts om te enten in april 2012 Voor parvo, ziekte van weil, kennelhoest.

Misschien dat het plaatje zo wat duidelijker wordt? Voor mij in iedergeval niet :D
Door Naturel
#2525053
Nog even toevoeging, want heb net maar even gebelt met een dierenarts uit den Haag, ik weet niet of ik haar naam mag noemen? Maar het is in iedergeval een super aardige geduldige vrouw. Ik heb haar de codes :D van de entingen laten ontcijferen en blijkt dus dat mijn honden vorig jaar de grote cocktail hebben gehad, teef in april en reu in september. Hoeven de eerste drie jaar niet meer! Mijn dierenarts blijkt dus super ouderwets, ik wil dus een overstap maken naar een andere dierenarts, alleen waar ik woon werken ze allemaal zo. Ik kan natuurlijk wel zo laten, voor klachten deze aanhouden en voor entingen en titeren een andere zoeken. Doen jullie dat ook zo? Ik heb geen auto en als ik voor klachten heel ver zou moeten reizen is misschien ook zielig voor mijn dieren.


Ik wist trouwens echt niet dat grote cocktail zolang werkte. Ben wel teleurgesteld in mijn dierenarts.

Ziekte van Weil kan je trouwens ook het beste geven in maart/april, die wel ieder jaar. Kennelhoest hoeft dus alleen zin als ze naar pension gaan. Of doen jullie die ook standaart? Mijn honden komen weleens andere honden tegen en spelen daar ook mee, maar leven niet me ze.

Ik heb ook een kat, maar als die naar pension moet, eisen ze weer alle entingen opnieuw. Hoe zit het dan met katten entingen? En zijn er uberhoud pensions die getiterde katten accepteren? Of als kat ook grote cockail enting krijgt voor 3 jaar, ze dan niet ieder jaar moeten van een pension?

Sorry voor alle vragen maar ik wil gewoon het beste voor mijn dieren. Het gaat mij echt niet om het geld maar dat hoef ik hier denk ik niet uit te leggen.
Door Naturel
#2525060
Mevroi Kruim schreef: Klopt, voor ziekte van Weil en kennelhoest kun je niet titeren. Je zou ze 1x per jaar moeten laten vaccineren.
Beide geven bepaald geen volledige bescherming, en mijn honden kregen standaard kennelhoest na de vaccinatie.
Ja, dat had mijn kat dus ook, ze kreeg een niesziekte enting en ging daar juist van niezen en dikke zwarte korsten op dr neus, stil en zielig was ze een paar dagen. Terwijl ze zonder enting helemaal geen klachten had. Ze heeft chronische niesziekte opgelopen tijdens haar zwerf verleden. En juist daarom eist pension een extra enting de bordetella neusspray :-\
#2525507
Mijn katten kregen ook standaard snotneuzen, trietogen en blaren in de bek na de niesziekte-enting. Niet meer laten vaccineren en ziedaar: nog maar één keer een zieke kat. En die had het chronisch en was ziek en oud toen.

Ik laat niet vaccineren tegen Weil en al helemaal niet tegen kennelhoest. Risico op Weil is voor mijn honden niet groot en kennelhoest is gewoon een verkoudheid die met een paar dagen weer over is. Ik vind het echt kul om daarvoor te gaan vaccineren, met een duidelijk risico dat je hond daar juist ziek van wordt.

Oh, en verder worden ze hier ook niet meer gevaccineerd. Ik heb ze een paar keer laten titeren en de titers waren prima, dan zijn ze dus immuun. En immuner dan immuun kun je niet worden dus heeft vaccineren geen enkele zin.
Door Naturel
#2525762
Mevroi Kruim schreef: Mijn katten kregen ook standaard snotneuzen, trietogen en blaren in de bek na de niesziekte-enting. Niet meer laten vaccineren en ziedaar: nog maar één keer een zieke kat. En die had het chronisch en was ziek en oud toen.

Ik laat niet vaccineren tegen Weil en al helemaal niet tegen kennelhoest. Risico op Weil is voor mijn honden niet groot en kennelhoest is gewoon een verkoudheid die met een paar dagen weer over is. Ik vind het echt kul om daarvoor te gaan vaccineren, met een duidelijk risico dat je hond daar juist ziek van wordt.

Oh, en verder worden ze hier ook niet meer gevaccineerd. Ik heb ze een paar keer laten titeren en de titers waren prima, dan zijn ze dus immuun. En immuner dan immuun kun je niet worden dus heeft vaccineren geen enkele zin.
Is voor mij ook een reden om een ander opvang adres te gaan zoeken voor mijn kat, misschien bij mensen thuis, ben alleen dan wel bang dat ze eventueel weg gaat lopen. Misschien laat ik bij een volgende vakantie wel een katten oppas aan huis komen. Opvang waar ze binnenkort naar toe gaat zijn wel erg leuk met katten, maar helaas eisen ze zoveel entingen, ook chlamydia( of hoe schrijf je dat) Morgen weer helaas naar de dierenarts voor de entingen, ik heb al gereserveerd. Vroeger liet ik alle dieren gewoon vaccineren, nu voel ik mij schuldig, dat het beesje weer zoveel troep binnen krijgt. Honden zijn gelukkig gewoon welkom bij opvang adres zonder nieuwe entingen. Volgend jaar de kat ook! Ik kan nu helaas niet meer een ander adres vinden, en ik ken geen mensen die voor haar willen zorgen.
Door Naturel
#2536597
Suzanne schreef: En als je anders op zoek gaat naar huiselijke opvang waar ze die eisen niet stellen? ;-)

Of de rest van het verhaal moet je heel erg aanstaan? ;-)

Suzanne
Hallo Suzanne,

Nu eisen ze het niet meer. Katten oppas is een pension, volgend jaar ga ik een huiselijk opvang voor mijn kat zoeken. Huiselijke opvang van mijn honden zijn echt super leuke mensen. Toen ik daar ging kijken voelde het gelijk goed, ik ben ook weleens bij andere huiselijke opvangen geweest maar daar wist ik gelijk al dat het hem niet ging worden. Pension van kat heeft de regel als je daar gereserveerd heb dat je het niet meer afkunt zeggen. Reserveren had ik al een tijdje van te voren gedaan en toen was ik helemaal niet met entingen bezig, kwa hoe slecht ze kunnen zijn.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door