Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#252546
De hond van mijn moeder is na het eten van grote botten altijd helemaal opgezet en poept wel (minstens) zes keer op een dag! En dat terwijl ik juist lees dat de meeste honden juist minder of moeilijk poepen na het eten van botten. Ik weeg de botten af volgens de percentages, dus ze krijgt 30 % botten. Kan het komen omdat ze weer moet wennen aan het eten van botten? Ze hebben nl. een tijdje niet zoveel botten gegeten ( alleen kippebotten), omdat ik steeds hele harde botten kreeg van de slager. En kan het gewoon zijn dat ze er niet goed tegen kan? Ze vind ze zelf heerlijk!! ;D
Ze krijgen trouwens ribben, ruggegraat en dat soort botten.
Door Jolly
#252664
Chasey krijgt 2-3 keer per week een bot na de BB als toetje zeg maar.
Zijn ontlasting is dan idd ook korrelig en droog en idd ook veel meer.
Ik heb toen ergens gelezen dat dat komt omdat het botpercentasge dan toch te veel is geweest. In BB zit ook bot namelijk.

Ik weet niet wat jij voert of je echt geheel zelf samenstelt of dat je ook nog een kvv zoals BB of CB voert, want ik weet dan in deze 2 zeker bot zit over andere kvv kan ik niets zeggen
Door Laura2004
#252756
Ik barf volledig en de percentages die ik geef zijn volgens mij goed, maar misschien moet ik haar toch minder geven. Want verder heeft zij echt een hele sterke maag. Het is alleen met botten dat ze echt blijft poepen. Soms moet ik er midden in de nacht uit omdat ze zit te piepen en dan poept ze drie keer achter elkaar en dat terwijl ze 's avonds anderhalf uur wordt uitgelaten dus dat kan niet het probleem zijn. Ze is dan ook echt opgeblazen.
Ze had eergisteren een bot (die heb ik afgewogen) gegeten en daar was ze weer helemaal opgeblazen van toen heb ik haar en mijn hond gisteren laten vasten, omdat ik dacht dat dat haar goed zou doen en toen heeft ze zes keer gepoept. Dus ik ben blij dat ze gisteren heeft gevast. ;D
En vandaag heeft ze maar een keertje gepoept!
Door Lupa
#252759
gisteren heb ik vermoed ik ietjse te grote bot gegeven 2 van mijn honden hadden er geen laast van maar Tika wel, die is zeker 10 keer gaan zitten, maar het waren minidrolletjes alleen ietjes lichter
Door Laura2004
#252763
Ja bij die van Sarah zijn heel klein en heel licht en korrelig. Maar ze poept echt zo vaak en ik weeg de botten sinds ik ze weer geef af volgens die percentages.
Maar ja misschien moet ze toch iets minder krijgen. Tja, ik weet het ook niet, maar ik vind het echt zielig als ze zo nodig moet :-\
Door Lupa
#252778
Laura2004 schreef: Ja bij die van Sarah zijn heel klein en heel licht en korrelig. Maar ze poept echt zo vaak en ik weeg de botten sinds ik ze weer geef af volgens die percentages.
Maar ja misschien moet ze toch iets minder krijgen. Tja, ik weet het ook niet, maar ik vind het echt zielig als ze zo nodig moet :-\
mischin geefje toch te veel, ik weet dat ik te veel gaf maar ja had geen zien om zo een ding door midden te zagen
Gebruikersavatar
Door Nitus
#252817
Als ik zo lees wat je schrijft heeft Sarah volgens mij een beetje moeite met poepen :-\. Probeer de volgende keer anders wat lever (werkt laxerend) of meer vlees bij het bot te doen of iets olie.
Door tieneke
#255428
Lizzy schreef: Als mijn honden echt een flink bot hebben gegeten van bijv kalf (dus een groter dier), dan poepen ze hier ook veel hoor. Heel normaal.
En wij maar zeggen dat ze veel minder poepen met versvlees ;D ;D
Door Robian
#256946
Hier is het ook zo hoor.

Als ze bot hebben gehad produceren ze zoveel poep als een sint bernhard, en het zijn shelties. ;D

Ik moet er dan ook midden in de nacht uit omdat ze het niet halen tot de volgende morgen.
Ze staan dan met de voorpootjes tussen de achterpootjes, zo nodig moeten ze dan.

Groetjes,
Sylvia
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door