Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Urs
#2524743
Floortje de teckel is 11. Als man en kind weg zijn en ik thuis dan komt ze heel de tijd tegen me op "klimmen" tot irritant toe. 
Ze gaat niet rustig ergens liggen. Ik zet haar dan weleens buiten en dan gaat ze gewoon liggen wachten.

Als ze savonds buiten is dan blaft ze wel als ze binnen wil. Als man thuis is doet ze dat klimmen niet en gaat ze liggen slapen.
Lange wandelingen moet je haar voort slepen. Ergens mee naar toe logeren is ze van t padje, als je haar dan opsluit in een benche is het goed.

Is dit dementie ? En zo ja wat kan ik voor haar doen en welk natuurlijk middel kan haar helpen? Of "mist" ze de andere personen in huis?

(dat klimmen is tegen je op staan en krabben met d'r poot om op schoot te komen)
Laatst gewijzigd door Urs op wo 28 nov 2012, 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door charmed
#2524824
Het kan wel van de hersenen komen, ik heb er hier eentje van 9 lopen (met een hersenziekte) die begint hier ook mee. Die zit dan gewoon niet lekker in haar vel. Durf niet te zeggen of je het dan al meteen dementie moet noemen.

Het kan ook zijn als honden slechter gaan horen en/of zien, dat ze dan wat aanhankelijker worden en aandacht willen.
Door Urs
#2543044
Ik heb cholodin besteld en een thundershirt. De laatste dagen gaat ze als we in bed liggen gewoon zitten blaffen, ze slapen in de bijkeuken , er zit geen deur in maar een traphekje. Floortje slaapt in de benche en Jasper in zn mand, ik heb Floor van de week bij Jasper in zn mand gestopt ze blafte toen niet meer. Gisteravond een dosis resceu gegeven en wat snackjes en ïngestopt" wel geblaft maar niet zo lang.

Ben benieuwd of dat shirt haar wat meer zekerheid geeft.
Door Robian
#2543123
Één van de symptomen die je bij de meeste demente honden ziet is dat ze het dag en het nacht ritme omdraaien.  ( dus 's nacht actief en overdag slapen)
Ik denk zelf echter dat dit pas in een later stadium naar voren komt.

Bij Robbie is het heel geleidelijk gegaan. Heel veel dingen die ik toen weet aan een ouder wordende hond zou achteraf gezien heel goed beginnende dementie zijn geweest.
Qua medicatie is het volgens mij ook enorm zoeken. Wat voor de één werkt doet voor de ander niets.
Bij Robbie heb ik zelf veel hulp gehad van Tannetje. Voor mijn gevoel heb ik hem zeker door haar nog een half jaar langer bij me kunnen houden.
Door TijgerPuck
#2544405
Ik zou bij dementie de Doils Senior geven in combinatie met de Cholodin voor de hond.
Ik heb hier al heel veel goeds over gehoord. Zelf heb ik alleen ervaring met een oude kat van mij.

De dierenarts vertelde mij toen dat de Omega 3 (CatOils toen voor mij) helpt voor een betere functie van onder andere de hersenen en de Cholodin helpt bij de prikkeloverdracht in de hersenen.
Bij mijn kat werkte het super en ik heb bij honden ook al veel goede ervaringen gehoord.

Ik zou het zeker eens proberen.

Ben benieuwd!
Door Robian
#2544689
Cholodin deed bij Robbie niets. Bij de Selgian had ik eerst het idee dat het wat deed maar ook dat was op een gegeven moment niet voldoende.
Het enige waar ik echt direct resultaat bij zag was een hele hoge potentie Arsenicum Album die Tannetje voorschreef.
Door Robian
#2544817
Yep. Maar nu ging het met Robbie aan het eind heel snel. Het kan heel goed zijn dat in het begin die combi perfect werkt.
Laatst gewijzigd door Robian op di 18 dec 2012, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2546414
Mijn lab was dement, in een erge vorm. Hij draaide zijn dag/nachtritme om, ijsbeerde dan uren door de kamer in een vaste route. Hij durfde op een gegeven moment, na de laatste narcose is dat begonnen, niet meer door de schuifpui naar buiten, of als ie buiten was, niet meer naar binnen. Nog weer later durfde hij niet meer langs openstaande deuren heen, open trappen (bijv. flats) waren doodeng, terwijl hij altijd super stoer was. De laatste weken zat hij na de wandeling vaker bij de buren binnen dan hier, waar hij dan heel verdwaasd rondkeek, zo van waar is mijn mand?

Wij hebben heel erg veel geprobeerd, Aktivait, Chlolodin, al dan niet icm doils Senior. Het heeft allemaal ietsje geholpen, maar het waren druppels op de gloeiende plaat.

Dementie is zowel voor hond als voor de eigenaar een enorm zwaar traject, ik wens je heel veel sterkte. :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door