Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#252462
Ik heb op een site gelezen dat honden die rauw vlees eten dit syndroom kunnen krijgen, maar er stond verder niet echt bij wat het nou precies was. Het zal wel weer zo'n onzin verhaal zijn, maar ik vroeg me af of iemand hier weet wat het is.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#252467
Het all meatsyndroom staat voor dat als je je hond of kat alleen vlees zou geven dus zonder bot.
Oftewel eenzijdig voert en dan met name eenzijdig door alleen vlees te geven. (bv iedere dag biefstuk)
Je hond gaat dan tekorten oplopen en dat noemen ze het all meatsyndrome.
Vaak als je tegen een DA zegt dat je vlees voert gaan die gelijk roepen over het All meatsyndrome en dat je beter brokken kunt voeren ::)
Door Laura2004
#252474
sylvia schreef: Het all meatsyndroom staat voor dat als je je hond of kat alleen vlees zou geven dus zonder bot.
Oftewel eenzijdig voert en dan met name eenzijdig door alleen vlees te geven. (bv iedere dag biefstuk)
Je hond gaat dan tekorten oplopen en dat noemen ze het all meatsyndrome.
Vaak als je tegen een DA zegt dat je vlees voert gaan die gelijk roepen over het All meatsyndrome en dat je beter brokken kunt voeren ::)
Mijn dierenarts heeft nog iets negatiefs gezegd over Barf.
Maar gelukkig hoef ik me niet druk te maken over dit syndroom, want mijn honden krijgen volgens mij genoeg verschillende soorten vlees, botten en groentes en fruit, maar op die site stond dat honden dat kunnen krijgen van barfen en kvv.
Sommige mensen roepen dingen terwijl ze er niks van af weten, echt vervelend joh en zo worden mensen bang voor het geven van barf.
Door Laura2004
#252476
Laura2004 schreef: Mijn dierenarts heeft nog iets negatiefs gezegd over Barf.
Maar gelukkig hoef ik me niet druk te maken over dit syndroom, want mijn honden krijgen volgens mij genoeg verschillende soorten vlees, botten en groentes en fruit, maar op die site stond dat honden dat kunnen krijgen van barfen en kvv.
Sommige mensen roepen dingen terwijl ze er niks van af weten, echt vervelend joh en zo worden mensen bang voor het geven van barf.
Ik bedoelde dat mijn da nooit iets negatiefs heeft gezegd over barf! ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#252479
Laura2004 schreef: Ik bedoelde dat mijn da nooit iets negatiefs heeft gezegd over barf! ;D
ja das heel wat anders ;D ;D ;D
Door Laura2004
#252523
Ik weet eigenlijk niet meer wat voor site het was ???
Ik weet wel dat het een site was van amstaffs of amerikaanse bulldog, maar ik weet het niet zeker meer, maar ik heb het trouwens wel meer mensen horen zeggen ook mensen op kynologenverenigingen die hebben dat tegen mij gezegd, maar ze wisten mij eigenlijk nooit te vertellen wat het precies was en waardoor het kwam alleen dat het door het eten van rauw vlees was.
Door Laura2004
#252527
Ik weet niet of er mensen zijn die GH hebben gedaan via een kynologen vereniging, maar daar heb je een stukje theorie bij ( een boekje dat je moet leren) en daar staat in dat je je hond nooit een rauw ei moet geven en nooit kippebotjes moet geven en als je ze wat wilt geven dat je ze een goed uitgekookt runderbot moet geven. Dus je wordt echt gehersenspoelt als honde eigenaar en als je deze vragen niet volgens dit boekje beantwoord dan kan je je GH niet halen. Echt achterlijk! >:(
Gebruikersavatar
Door Sonja
#252532
Laura2004 schreef: Ik weet niet of er mensen zijn die GH hebben gedaan via een kynologen vereniging, maar daar heb je een stukje theorie bij ( een boekje dat je moet leren) en daar staat in dat je je hond nooit een rauw ei moet geven en nooit kippebotjes moet geven en als je ze wat wilt geven dat je ze een goed uitgekookt runderbot moet geven. Dus je wordt echt gehersenspoelt als honde eigenaar en als je deze vragen niet volgens dit boekje beantwoord dan kan je je GH niet halen. Echt achterlijk! >:(
Ja, dan heb je echt iets nuttigs geleerd. :-\
Net zoiets als mijn theorie fysiek voor de cursus hondentrimmen. >:(
Gebruikersavatar
Door sylvia
#252540
Laura2004 schreef: En als je met die mensen in discussie gaat dan zorgen ze er wel voor dat je zakt! >:(
ja dat moet je dan ook niet doen.....
Gebruikersavatar
Door Sonja
#252581
sylvia schreef: ja dat moet je dan ook niet doen.....
Nee, en als je gewetensbezwaren hebt dan begin je gewoon elk antwoord met "In de cursus staat dat ... blablabla." ;D
Door danielle1980
#252583
Sonja schreef: Nee, en als je gewetensbezwaren hebt dan begin je gewoon elk antwoord met "In de cursus staat dat ... blablabla." ;D
hahhahahahah dat is een hele goede ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#252586
Sonja schreef: Nee, en als je gewetensbezwaren hebt dan begin je gewoon elk antwoord met "In de cursus staat dat ... blablabla." ;D
ja buvvobbuld ;D
Laatst gewijzigd door sylvia op di 01 feb 2005, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jolly
#252666
Laura2004 schreef: Ik weet niet of er mensen zijn die GH hebben gedaan via een kynologen vereniging, maar daar heb je een stukje theorie bij ( een boekje dat je moet leren) en daar staat in dat je je hond nooit een rauw ei moet geven en nooit kippebotjes moet geven en als je ze wat wilt geven dat je ze een goed uitgekookt runderbot moet geven. Dus je wordt echt gehersenspoelt als honde eigenaar en als je deze vragen niet volgens dit boekje beantwoord dan kan je je GH niet halen. Echt achterlijk! >:(
ja ik weet het heel erg, ik deed KK1 en toen kreeg ik dat ook zo te leren, ben dus gezakt op voedingsleer en rassenkennis :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door