Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door sylvia
#252399
Laura2004 schreef: Kan je kalkoenvleugels ook geven als je ze in de keukenmachine doet?
Ja waarom niet?
Door Laura2004
#252447
sylvia schreef: Ja waarom niet?
Ik had ergens gelezen dat kalkoenbotten gevaarlijk zijn. Maar je kan ze niet gewoon heel geven of wel?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#252449
Laura2004 schreef: Ik had ergens gelezen dat kalkoenbotten gevaarlijk zijn. Maar je kan ze niet gewoon heel geven of wel?
ik geef dat wel zo, ze hebben hier net een kwartkalkoen aan stukken weg staan werken
Door rob
#252490
hoi...zou je die wel in de keukenmachine doen.....volgens mij gaat ie daar op stuk zou ik niet doen....behoorlijk grof bot in.....mijn dobers hebben er weinig problemen mee maar voor kleinere honden weet ik het niet...

Linda
Door rob
#252492
eeeh die van jouw zal er ook niet zoveel problemen mee hebben denk ik.....zijn koppie te zien...

Linda
Door Laura2004
#252516
ok, ik zal het dan maar niet in de keukenmachine doen ik heb dat ding hard nodig. Het is inderdaad niet de bedoeling dat hij kapot gaat. ;D
Die van mij heeft nergens moeite mee, hij heeft flinke kaken ;), maar die van mijn moeder mischien wel ??? die is wat kleiner, maar krijgt altijd hetzelfde als Kai (mijn hond) en heeft daar weinig problemen mee.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#252525
rob schreef: hoi...zou je die wel in de keukenmachine doen.....volgens mij gaat ie daar op stuk zou ik niet doen....behoorlijk grof bot in.....mijn dobers hebben er weinig problemen mee maar voor kleinere honden weet ik het niet...

Linda
Die van mij hebben er ook geen probleem mee hoor 8)
Door Laura2004
#252529
sylvia schreef: Die van mij hebben er ook geen probleem mee hoor 8)
Dan heeft die van mijn moeder er ook geen problemen mee, want die is ongeveer even groot als die van jou.
Door 202spots
#252530
Ik geef alleen gemalen kalkoenvleugels.
Er zitten vlijmscherpe lange dunne botjes in de vleugel
en die vind ik dood eng,'t zijn net hele grote stopnaalden.
De grotere botten zijn trouwens ook errug hard en ik vind ze ook te scherp wanneer er stukken vanaf gebeten zijn.
Dus ik maal de vleugels liever.
Beslist niet in de keukenmachien doen,want daar word de vleugel niet klein in,maar je machien is wel in de vernieling.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#252539
Laura2004 schreef: Nu weet ik het niet meer joh! ??? Of ik het wel moet geven of niet! :-\
Als je het eng vind kun je ze ook eerst even met de hamer bewerken
Door 202spots
#252542
Laura2004 schreef: Nu weet ik het niet meer joh! ??? Of ik het wel moet geven of niet! :-\
Je kan ze wel geven,maar ik zou zelf alleen gemalen geven.Wanneer je geen vleesmolen hebt en zoals eerder gezegd NIET in je keukenmachien kan doen,dan zou ik eerst die lange dunne botten er uit halen en dan de vleugel met 'n bijltje bewerken en met 'n hamer tot gort proberen te verbrijzelen.
Door Laura2004
#252550
Dan doe ik dat wel. Hebben jullie een speciale vleesmolen dan? Ik dacht dat jullie het gewoon in de keukenmachine deden, gelukkig maar dat ik hier eerst om advies heb gevraagd anders had ik geen keukenmachine meer gehad :-\ ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door