Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2525127
.. ik weet dat ik al een poosje wat stiller ben op het forum maar ik wil aan de "bijna-baasjes" even laten weten dat de freule nu toch echt achteruit aan het gaan is.

De dame is nu ruim 15,5 ... in februari hoopt ze 16 te worden....

En sinds een paar dagen gaat het echt zoveel minder dat ik hier ook even hulp inroep.

Regelmatig, maar wel zo dat er voor ons niet altijd duidelijk is "waarom" poept ze in de nacht / vroege ochtend binnen. Dat is an sich natuurlijk geen probleem; opruimen, schoonmaken, klaar.
Ze is wat vaker even wat "afwezig" of ons op een wandeling even kwijt. Ach, dan grinniken we even en lopen we 20 meter terug en halen haar op als ze de andere kant op stieffelt.

Maar... ze valt steeds vaker.. of eigenlijk.. ploft neer waar ze staat, meestal binnen, soms (zoals gisteravond) buiten. We hebben een tegelvloer. Vanmiddag ga ik karpetten kopen om neer te leggen; dan heeft ze wat meer houvast. Ik leg er wel oude dekbedovertrekken over tegen ongelukjes. Dan is ook dat probleem opgelost. Dit "vallen" lijkt ze te doen als ze zich te snel om wil draaien maar het gebeurt ook als ze wil opstaan vanuit liggen / slapen.

Wat krijgt ze:
- Carnibest Natuur (andere dingen, zelfs andere smaken, verteert ze niet meer goed)

Toevoegingen:
- Doils Senior
- Multivitamine
- Glucosamine / Chondroitine / MSM
- Primeval Gelatinaat
- Novacam (pijnstilling)
- Cholodin

Ik zat te denken aan een spiersupport nog ....

Aan de andere kant merk ik dat ik ertegenaan loop dat ik vrees dat ik grenzen aan het verleggen ben.

Ze loopt in de ochtend meestal een kwartiertje buiten; in de middag zijn we 30-45 minuten onderweg en in de avond.... ach, de avond... ;-) dan loopt ze tot de hoek, plast en indien nodig poept ze en dat hup, omdraaien en naar huis (zij dan he? ;-)
De middagwandeling geniet ze wel van; ik heb niet meteen de indruk dat dat tever is, maar het is misschien beter om dat anders te doen... minder vaak, maar dan alleen ZIJ mee, zodat we volle aandacht voor haar hebben???? Ze lijkt beslist te genieten van "iets anders dan het parkje vlakbij".

Als ik nou het middagrondje ipv "mee naar het bos of veld met de kereltjes", haar ook "alleen maar" een rondje in het parkje laat lopen, dus zeg 15 minuten.... ??

Ik weet het even niet meer.... ;-((
Denk 's mee?

Inmiddels heb ik toch maar gewoon stomweg kleden neergelegd met antislip eronder. En weet je wat nou zo gek is...? Ik heb de uitermate stellige indruk dat ze WEET wat er op de grond ligt en waarom. Ze leek blijer vandaag...
Ben ik nou gek aan het worden of kan ze dit snappen??

Mochten er ongelukjes gebeuren zien we dat dan wel weer... karpet van 40 euro kan niet zo heel veel aan verziekt worden ;-)  en ik leg er als we er niet zijn en snachts wel een extra laken op. mij heb je niet ;-)

Ondertussen denk ik "spier-support dan maar "... maar....

Eerder, toen Guinnie net bij ons was, had ik goede ervaringen met Groene Os Spier support, deze:
http://www.medpets.nl/groene+os+spier+s ... +kat/1624/

Maar, ik zie nu ook deze:
http://www.medpets.nl/phytonics+muscle+support/1624/

en deze:
http://www.medpets.nl/puur+spieropbouw/1624/

En tjsa... wat is dan de beste keus, ook afgezet tegen wat ze al krijgt?

Het gaat me dus puur om het opbouwen voor zover mogelijk van wat spierkracht.... Ze hoeft geen jonge blom van 12 te worden ;-) maar als het kan net ietsje sterker in de achterhand..

Iemand tips? Die zijn nl van harte welkom!

Liefs,
Suzanne
#2525175
Ik ga je geen tip geven. Mijn oude teefje, nog lang geen 15 hoor (gaat ze ook niet halen), maar wel bijna 13 krijgt alle ondersteuning die nodig is (van pijnstilling en supplementen tot fysio). Het gaat ook allemaal moeizamer, maar ze gaat nog steeds mee met de jonge jongens en volgens de manuele therapeut is dat 1 van de redenen dat ze niet veel sneller achteruit is gegaan. Juist omdat ze elke dag een wandeling van een dik uur maakt, waarbij ze wat apporteert en zoekt, heeft een snelle spier afhouw niet plaats gevonden. Ze doet alles op haar eigen tempo, maar ze houdt ons wel bij, temeer ook omdat ik de 2 jongens zoek- en apporteeropdrachten op 1 plek laat doen zodat zij daar een beetje uit kan rusten.

s morgens gaat ze een klein half uurtje mee en in de namiddag een dik uur. s avonds voor het slapen nog even 5 minuten. Ik heb gemerkt dat dit wel genoeg is. Ik doe Misty er geen plezier mee om haar bv 's middags om 12:00 nog eens mee te nemen, dan wil ze echt slapen. Ik denk dat wanneer ik haar niet meer meeneem voor de lange boswandeling het heel snel afgelopen is met haar. Bovendien vindt ze het "werken" in bos bijna net zo leuk als eten en dat wil ik haar niet ontnemen.
#2525634
persoonlijk goede ervaring met Spiersupport (bij Binno, bijna 11, al drie jaar spondylose en hernia vastgesteld en op medicatie en supplementen daarvoor,
vroeger ook een tijdje Spiersupport aan mijn oude labrador gegeven)

maar ben wel benieuwd naar meningen over de andere twee producten, van Phytonics heb ik ook al goeie dingen gehoord, dus ik ga dit even meevolgen :)
Door Lil
#2525673
Hier geen tips, weet wel hoe het voelt  :bigarmhug:

Ik twijfel ook. Na 5 jaar op het punt gekomen dat het geen bal meer uitmaakt of ik wel of geen glucosamine geef. De yucca helpt wel en ik grijp steeds vaker naar Loxicom (metacam). Ik zie een hond die over graspollen struikelt, met zijn achterhand bibbert en die steeds minder bespiering op zijn achterpoten krijgt.

Ik twijfel dus ook om wat te geven. Spiersupport heb ik in het verleden geprobeerd en hij werd er erg hyper van en dat is iets dat ik niet wil. Dan gaat hij mega over grenzen heen.
#2526355
De kleden liggen inmiddels, nog niet overal helemaal naar mijn zin maar ze heeft duidelijk in de gaten dat ze makkelijker loopt. Freule happy, ik happy ;-)

Het spierversterkende middel wordt morgen besteld en dan hoop ik dat ze nog even een poosje "mee kan" en vooral; dat ze confortabel blijft. Natuurlijk moet ze meegaan tot haar 20-e maar mocht ze dat niet doen  ;)  dan in ieder geval de tijd dat ze er nog is zo prettig mogelijk.

Groetjes,
Suzanne
Door Lil
#2526573
Suzanne schreef: De kleden liggen inmiddels, nog niet overal helemaal naar mijn zin maar ze heeft duidelijk in de gaten dat ze makkelijker loopt. Freule happy, ik happy ;-)

Het spierversterkende middel wordt morgen besteld en dan hoop ik dat ze nog even een poosje "mee kan" en vooral; dat ze confortabel blijft. Natuurlijk moet ze meegaan tot haar 20-e maar mocht ze dat niet doen  ;)  dan in ieder geval de tijd dat ze er nog is zo prettig mogelijk.

Groetjes,
Suzanne
Mag ik vragen wat je besteld hebt en waarom je dat specifieke product besteld hebt?
#2528111
Lil schreef: Mag ik vragen wat je besteld hebt en waarom je dat specifieke product besteld hebt?
Natuurlijk!
Ik heb gekozen voor deze:
http://www.medpets.nl/phytonics%2bmuscle%2bsupport/1624/

Omdat ik (deels gevoelsmatig) denk dat dit het beste aansluit bij haar klacht.

Inmiddels staat ook wel bijna vast dat we die anabolen gaan proberen. Juist omdat ze verder nog lol in haar leven lijkt te hebben. Ik lees er goede dingen over en natuurlijk begrijp ik dat het eventueel niet kan aanslaan maar goed, ik denk dat ik er meer problemen mee ga krijgen als ik het niet eens ga proberen.

Houden jullie me wel een beetje "bij de les" en proberen jullie op me in te praten als ik dingen ga zeggen die overtrokken zijn? Het gaat er me niet om hoeveel geld zoiets kost... maar het moet zinvol zijn; ik wil absoluut niet haar leven rekken alleen maar om haar langer bij ons te houden; het moet en zal!!  reeel blijven.

Liefs,
Suzanne
#2528112
flodder en dwarrel schreef: leen bakker en de kwamtum hebben hele goedkope vloerbedekking van 4 meter breed waar je "lopers" van kan maken  ;)
Yup ;-)
Ik ga nog zien dat ik maandag aan een coupon of 2 kom; ik wil ook in de gang iets hebben liggen. De schoonheidsprijs zal het niet gaan krijgen, dat allegaartje van kleden ;-) maar dat eh... zal mij aan mijn derriere oxideren.

Ik dacht even dat we er al waren met dat wat er nu ligt maar dat is al met al niet zo.

Liefs,
Suzanne
#2528136
Suzanne schreef: Yup ;-)
Ik ga nog zien dat ik maandag aan een coupon of 2 kom; ik wil ook in de gang iets hebben liggen. De schoonheidsprijs zal het niet gaan krijgen, dat allegaartje van kleden ;-) maar dat eh... zal mij aan mijn derriere oxideren.

Ik dacht even dat we er al waren met dat wat er nu ligt maar dat is al met al niet zo.

Liefs,
Suzanne
die vloerbedekking kost 1,75 per strekkende meter en is 4 meter breed en af en toe ook nog in de aanbieding  ;)
#2528142
flodder en dwarrel schreef: die vloerbedekking kost 1,75 per strekkende meter en is 4 meter breed en af en toe ook nog in de aanbieding  ;)
Ja, Sorry maar DAT ligt buiten budget hoor.

Guinnie... je redt het wel tot januari he?


:biggrin2: :biggrin2:

Ik weet dat het geen drol kost maar ook al kostte dat wel.. het moge hoop ik duidelijk zijn dat het er gewoon komt! Met 1 strook van 1 meter x 4 meter ben ik al klaar, al moet ook daar het antislip ondertapijt onder natuurlijk ;-)

Komt goed lieverds, komt goed!

Suzanne
#2528148
Suzanne schreef: Ja, Sorry maar DAT ligt buiten budget hoor.

Guinnie... je redt het wel tot januari he?


:biggrin2: :biggrin2:

Ik weet dat het geen drol kost maar ook al kostte dat wel.. het moge hoop ik duidelijk zijn dat het er gewoon komt! Met 1 strook van 1 meter x 4 meter ben ik al klaar, al moet ook daar het antislip ondertapijt onder natuurlijk ;-)

Komt goed lieverds, komt goed!

Suzanne
er zit een soort foam onder dus het is al anti-slip  ;)
ik gebruik stroken voor Frummel zodat ie z'n achterpoten goed neer moet zetten ipv voor t gemak achter zich aan te slepen
#2528164
flodder en dwarrel schreef: er zit een soort foam onder dus het is al anti-slip  ;)
ik gebruik stroken voor Frummel zodat ie z'n achterpoten goed neer moet zetten ipv voor t gemak achter zich aan te slepen
Hm... dan bedoe jij iets anders dan ik dacht ;-)
Ik ga maandag na mijn werk gewoon even naar de Kwantum en verordoneer dat er een stuk vloerbedekking met foam op de rug moet komen ;-) 
Graag 1 strook van 80 x 300 cm (voor de gang) en een stuk van 150 x 150 cm

En dan zie ik de rest wel ;-)

Als ik ook maar vaag handig ben, neem ik meteen van allebei TWEE van die stukken mee; als er ongelukjes op gebeuren ben ik meteen klaar ;-)

Komt goed!

Suzanne
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door