Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Gertruida.
#2524991
Bij  een pup van ons hij is nu 8 jaar is vast gesteld dat zijn pancreas te snel werkt , heeft er iemand van jullie daar advies over hoe en wat ! Hij is broodmager !
Door charmed
#2525119
Goede voeding en meer voeren denk ik? Als ze mager zijn is niet goed. Pancreasproblemen dat maakt toch vaak mager of de pancreas nu niet goed werkt of te goed. Ze moet dan gewoon meer eten. Wellicht wat vetter eten?
Door 202Spots
#2525249
Gertruida. schreef: Bij  een pup van ons hij is nu 8 jaar is vast gesteld dat zijn pancreas te snel werkt , heeft er iemand van jullie daar advies over hoe en wat ! Hij is broodmager !
Is het niet andersom?
Dat z'n pancreas niet goed werkt en daardoor de voedsel niet kan opnemen en dan gewicht verliest?
Hier meer over E.P.I in Engels http://www.globalspan.net/epi.htm
Door charmed
#2525296
trees schreef: Nou volgens mij,mag het absoluut niet vet zijn,bij een pancreas probleem!
ik heb er nog nooit van gehoord. Wel van epi dat de pancreas niet goed werkt.

Als een pancreas te goed verteerd dan kan die nl wel vet aan. (al heb ik daar nog nooit van gehoord)  Niet als die niet goed verteerd. Dus ik denk eigenlijk dat het een pancreas is die niet goed werkt, dan moet je zo min mogelijk vet gaan geven. Diverse KVV merken hebben dat een versie van.
Door sella
#2525855
202Spots schreef: Is het niet andersom?
Dat z'n pancreas niet goed werkt en daardoor de voedsel niet kan opnemen en dan gewicht verliest?
Hier meer over E.P.I in Engels http://www.globalspan.net/epi.htm
Mee eens.
Veel dierenartsen weten nog steeds niet dat je van een slecht werkende pancreas rete mager wordt.

Ik zou zelf graag willen weten hoe de dierenarts de diagnose heeft gesteld.

Vet eten is met een goed werkende pancreas al erg belastend, dus daar zou ik even voorzichtig mee zijn, je wilt geen ontstoken pancreas krijgen bij je dier.
Door 202Spots
#2525862
sella schreef: Mee eens.
Veel dierenartsen weten nog steeds niet dat je van een slecht werkende pancreas rete mager wordt.
Misschien is ie in de war met de schildklier??  ???
Wanneer dat TE vlug werkt word je mager, en wanneer 't TE langzaam werkt word je dik... :-\
Door charmed
#2526230
Gertruida. schreef: Er is 2x bloed afgenomen en  de uitslag was , pancreas werkt te snel !
Een dierenarts zoeken die wel weet wat je moet doen hierbij? Ik heb er nog nooit van gehoord. Wist niet dat dat kon.
Door 202Spots
#2526287
Gertruida. schreef: Er is 2x bloed afgenomen en  de uitslag was , pancreas werkt te snel !
Google is op "Inflammatory Bowel Disease"  kijk of je wat herkend?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door