Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#2523446
De titel spreekt voor zich. Ik ben nu een lijstje aan het maken van homeopatische middeltjes voor de hondjes, vooral die in Spanje, omdat die twee vaak gedoe hebben en ik in Spanje niet goed de weg weet om aan de goede middelen te komen. En aangezien ik in december naar Spanje ga, wil ik een doosje meenemen, een soort eerste hulp pakketje.

Net zoals nu, heeft Ziggy buikpijn en heeft mijn vriend geen probiotica in huis en geen okugest, dus die twee middelen staan op mijn lijstje. Dan hebben we ook nog Tequila, die heel lang rond heeft gelopen met een gebroken heup en voor de tweede keer is geopereerd inmiddels, hij krijgt spiersupport, groenlipmossel en visolie. Ook heeft hij heel lang zware medicatie gekregen, tegen de pijn, antibiotica, en medicatie tegen schurft en krijgt hij momenteel anabolen.

Ook hebben beide honden een gevoelige huid, bultjes en jeuk, Ziggy al een hele tijd niet meer, maar Tequila zit op dit moment helemaal onder de bulten.

Chlorella en spirulina koopt mijn vriend daar. Verder dacht ik ook aan groene leem voor wondjes, die hebben ze heel vaak.

Dus ik ben benieuwd wat jullie standaard in huis hebben voor de hondjes en wat jullie mij aanraden voor mijn honden.

Bedankt alvast voor jullie reacties!
#2523906
vetramil honingzalf voor wonden/sneetjes
als fan van puur producten een pakketje : puur oor/ trauma bij blessures verstuikingen / puur+ : natuurlijke pijnstiller  zoals wij mensen paracetamol meenemen/ spijsvertering als er sprake is van acute diarree of verstopping deze zou ik zeker meenemen.
en voor de zooltjes ter bescherming espee balm heerlijk spul is dat voor zomer en winter te gebruiken
Dit alles zit nu standaard in ehbo kit voor mijn viervoeter !
#2524451
Yuka 2004 schreef: En wat is dit? Zalf, tabletten? En waarvoor gebruik je het?
Homeopatisch geneesmiddel, dit zijn globuli (kleine korreltjes) in een C30 sterkte.
Gebruik ik bij kneuzing, verstuiking, verrekte spieren o.d., als de honden gevallen zijn, zich verstapt hebben e.d.
Kun je ook in zalf krijgen, geloof van vsm, blauwe plekken worden niet zo blauw, trekken sneller weg.
Werkt pijnstillend en genezend. Voor mensen, paarden, honden enz.
Zit o.a. ook in traumeel (wat we ook in huis hebben)
Krijg je in de apotheek...

Verschillende voedingssupplementen hebben we ook in huis.
Oh ja, en uiteraard propolis, in tinctuur en zalfvorm.
Plus de standaard dingen als betadine scrub e.d.
#2524516
Zalf voor de meer oppervlakkige wondjes, en hebben we iets wat dieper is dan ook de tinctuur, zodat die ook van binnenuit werkt. En de tinctuur voor mezelf als ik merk dat ik keelpijn krijg of verkouden wordt.
Je kan ook de tinctuur op diepe snijwonden gebruiken voor jezelf, als je je met een mes gesneden hebt bijv. maar houd er rekening mee dat dat aardig pijn doet. Geneest daarna wel sneller  :biggrin2:
Kun je uiteraard bij een dier niet doen, dan hoef je de keer erna niet meer aan te komen met je flesje...

Moet zeggen, dat geneest wonderbaarlijk goed, moest ik daar niet aan kunnen komen dan idd ook de mesitran zalf, heb ik ook alleen maar goeie dingen van gehoord.

Ik weet dat de fokker van mijn hondjes een kandidaat had waar al enkele keren een fistel uit een poot verwijderd was, dat ging maar niet dicht, men moest telkens weer snijden en het wilde niet genezen, dat had al ruim 3 maanden geduurd, toen heb ik ze propolis per post opgestuurd, ze hebben beide gebruikt voor die hond, en het was met 3 weken helemaal schoon dicht genezen.
#2524527
eelke schreef: Zouden jullie als aanvulling willen vertellen waar je het kan kopen? Ben altijd zo aan het zoeken...
Voor de propolis heb ik geluk, er zit hier een bosbessenbedrijf heel dichtbij, die verkopen niet alleen vanalles van bosbesproducten, maar ook de zalf en tinctuur.
Of we proberen het van een imker te pakken te krijgen, er heeft er eentje hier achter op de wei zijn bijen staan.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door