Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sjaakie
#2523978
Hallo allemaal,

4.5 jaar geleden toen we onze Evi als pup kregen hadden we niet kunnen bevroeden wat voor ellende ze nog zou krijgen.(merendeel staat hier niet)
vanaf we haar hebben ben ik via barfplaats overgegaan op barf en kvv. ik zit hier regelmatig mee te lezen maar reageer nooit.
vragen had ik ook weinig want alles ging goed.(met de voeding)
tot een paar week geleden.
na een verkeerde diagnose wegens kreupelheid waren de achterknie banden van ons meisje afgescheurd en liep ze (nou ja liep) ze hier te lang mee door.
na een spoed operatie ging het wat beter. vanwege de kreupelheid had ze eerst metacam en later troxocil.  alles ging voorspoedig tot ze zelf dacht dat ze weer achter een kat aankon.
helaas moet ze weer geopereerd worden.
in deze periode (3 week na operatie) viel mij op dat ze veel meer dronk en plaste. de dierenarts dacht dat het misschien aan de pijnstillers of de antibiotica lag.
verder had/heeft ze dan ook geen klachten. (behalve der poot dan) ze kreeg alles via injectie want als er ergens ook maar iets vreemds in haar voer zit hoeft ze het niet, de verwende muts.
na aandringen toch maar bloedprikken. en grote schrik
haar crea en urea waren het dubbele als wat ze zou moeten hebben. ik ben meteen gestopt met de metacam(waren al een maand gestopt met de troxcil) en heb haar via barfplaats een in mekaar geflanst nierdieet gegeven tw. meer groente (wat ze niet lust) kippebotjes ipv lam. kipfilet en pens.
na het weekend was het plassen al een stuk minder.
urine onderzoek wees de ene keer uit geen eiwit maar een verlaagd sg maar wel gruis.
het 2e onderzoek ook gruis en een beetje eiwit sg ook verlaagd.
dierenarts heeft na een echo wel wat slechte plekken gevonden in haar nieren, blaas was goed.

dus samen gevat slechte nieren (volgens arts 70% verminderd)
gruis
maar verder een perfecte gezondheid (speels/kroelen/eten/niet afvallen/niet ziek)(beetje te dik )

nu was ik op zoek naar bandit nier in de kop van noord holland maar zo te zien zijn er hier geen honden met nierproblemen want heb nog niets kunnen vinden.
het zelf samenstellen van zo,n nier dieet vind ik wat eng want ik wil het niet erger maken dan het nu is.
uiteraard kreeg ik brokken aangeboden maar gelukkig blieft mevrouw deze niet(trouwens geen enkele brok)
wel heb ik ipakitine meegekregen en uiteraard hoeft ze nu haar verse kipfilet en karkasje nu ook niet meer.(met dat spul)

wat moet ik nu met zo,n muts? ze wil geen enkele vreemde stof in haar voer. vandaar de vraag over bandit voer.

ik weet het lang verhaal sorry hiervoor. maar we zijn redelijk radeloos, Help?

Sjaak
Door smulpaap
#2524138
sjaakie schreef: oke bedankt.
stom zelf niet aan gedacht om ze zelf te contacten.


Graag gedaan hoor , als je zorgen om je hondje hebt dan wil je zoiets toch weleens vergeten ?
Door sjaakie
#2537586
we zijn nu een paar week verder en er veranderd niets.
ze gaat morgen weer onder het mes voor haar poot. de waardes van haar bloed zijn bijna niet veranderd.
haar urine sg is iets te laag.
we geven haar het nierdieet van hier en voeren bij met bandit nier.
ook krijgt ze omega3 van de hema en akitini.
de Da wil eventueel nog hart/nier tabletjes geven(ze heeft ook een ruisje)

vraag is: is het mogelijk dat na 3 week nier dieet de waardes niet veranderen?
ik heb alles voor haar over, al zou ik een extra hyphoteek moeten nemen om alles te betalen.. maarrrr
4.50 per 500 gr voer voor zo,n grote hond loopt echt in de papieren. ze eet nog duurder als wij met kerst. ;)
haar urea en crea zijn (ben vergeten welke) 181 en 17. als ik het vergelijk met andere waardse hier valt dat toch mee? oja ze weegt 40 kg.

iemand? help??

Sjaak
Gebruikersavatar
Door Esther en Daya
#2540008
Om het echt goedkoper te maken zou je toch echt zelf moeten samenstellen. Je zou ook een afspraak bij Dorothea kunnen maken voor een voedingsadvies. Het dieet wat zij heeft voorgeschreven heeft het leven van Djinty gered! Djinty heeft nierfalen vanaf 6 maanden, ze is nu ruim 2 jaar.

Ik weet niet of Beverwijk ver van jou vandaan is maar daar zit een dierenwinkel die een nierdieet verkoopt die goed te betalen is.
Door Lizzy
#2543409
sjaakie schreef: we zijn nu een paar week verder en er veranderd niets.
ze gaat morgen weer onder het mes voor haar poot. de waardes van haar bloed zijn bijna niet veranderd.
haar urine sg is iets te laag.
we geven haar het nierdieet van hier en voeren bij met bandit nier.
ook krijgt ze omega3 van de hema en akitini.
de Da wil eventueel nog hart/nier tabletjes geven(ze heeft ook een ruisje)

vraag is: is het mogelijk dat na 3 week nier dieet de waardes niet veranderen?
ik heb alles voor haar over, al zou ik een extra hyphoteek moeten nemen om alles te betalen.. maarrrr
4.50 per 500 gr voer voor zo,n grote hond loopt echt in de papieren. ze eet nog duurder als wij met kerst. ;)
haar urea en crea zijn (ben vergeten welke) 181 en 17. als ik het vergelijk met andere waardse hier valt dat toch mee? oja ze weegt 40 kg.

iemand? help??

Sjaak
Dat is ook niet te betalen :-X
Als ik jou was, ging ik zelf samenstellen. En je kunt het BARF nierdieet voeren: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 598.0.html.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door