Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sonja
#252391
Afgelopen vrijdag zag ik dat Boef uit haar linkerneusgat een grote dikke snotsliert had hangen. Ik dacht meteen aan de mogelijkheid dat er iets in haar neus zou kunnen zitten, maar ze nieste verder niet, dus besloot ik het even aan te kijken. Toen er vrijdagavond nog wat meer snot uitkwam heb ik haar vitamine C gegeven. Ze is nogal snuffelig en had in de dagen ervoor ook volop in de sneeuw lopen snuffelen, dus het zou ook een irritatie kunnen zijn. Ik besloot de volgende ochtend naar het spreekuur van de da te gaan, maar zaterdagochtend had ze nergens meer last van, dus ben ik niet gegaan. Ook zondag was er niks aan de hand en heeft ze zelfs nog een knap staaltje speurwerk verricht. Gisteravond zag ik weer 1 druppeltje snot.
Vanochtend heeft ze flink in de tuin lopen rennen en toen ik haar binnen riep zag ik dat ze een bloedneus had. Het bloed liep ook weer uit hetzelfde neusgat als waar het snot uitkwam.
Ik heb de da gebeld en mocht gelijk langskomen. Doordat ze zich in de auto rustig hield was het bloeden praktisch gestopt toen we daar aankwamen. De da kon zo ook niet zien of er iets in de neus zat, maar door het onderzoeken van de neus ging het weer opnieuw bloeden. De da vond dat het redelijk snel bloedde en heeft nu eerst bloed geprikt om te kijken of Boefs bloedplaatjes wel in orde zijn.
Mogelijkheden volgens haar:
Er zit iets in de neus
Een vergiftiging met bijvoorbeeld rattenvergif
Een stollingsstoornis
Ze heeft tijdens het spelen in de tuin haar neus bezeerd en het is min of meer toeval dat het hetzelfde neusgat is als waar het snot uitkwam.

De eerste mogelijkheid is het meest waarschijnlijke.
Ze is alleen op eigen terrein geweest en hoe zou daar rattengif terecht moeten zijn gekomen? Een stollingsstoornis zou kunnen, maar waarom had ze dan eerst een snotneus? En de laatste mogelijkheid kan, maar is niet zo waarschijnlijk.

Ik heb nu ook een verdikking in haar oor gevonden, zodat ik denk dat ze met haar koppie heeft lopen schudden. Dat maakt de mogelijkheid dat er iets in haar neus zit ook waarschijnlijker.
Zou het feit dat toen de da haar neus ging onderzoeken het opnieuw begon te bloeden betekenen dat datgene dat de bloeding heeft veroorzaakt vrij laag in de neus zit? Er is nl. alleen met een lampje in haar neus gekeken en de da heeft geprobeerd er een soort tampon in te doen, die Boef er gelijk weer uit nieste.

Boef ligt nu weer naast me. Ze oogt verder niet ziek. Het bloeden is nu gestopt en ze niest niet en schudt ook niet met haar kop.
Ik weet helemaal niet wat ik hier nu van moet denken. Maar ik maak me toch wel zorgen :(
Eerst maar even het bloedonderzoek afwachten. Vanavond krijgen we de uitslag.
Laatst gewijzigd door Sonja op do 17 feb 2005, 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door K@rin
#252395
Het zou een ouderdomskwaal te kunnen zijn, een soort schimmel ......

Mijn teef Yara heeft dit ook gehad ...........
Helaas bleek het bij haar een kwaadaardige tumor te zijn :(

Heeft ze voorheen niet vaker moeten niezen ??
Laatst gewijzigd door K@rin op di 01 feb 2005, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#252401
Karin & Pyrs schreef: Het zou een ouderdomskwaal te kunnen zijn, een soort schimmel ......

Mijn teef Yara heeft dit ook gehad ...........
Helaas bleek het bij haar een kwaadaardige tumor te zijn :(

Moet ze vaak niezen ?
Ja, schimmel zou natuurlijk ook nog kunnen en aan die tumor had ik ook al gedacht. Ze niest eigenlijk nauwelijks. Alleen toen het daarstraks bloedde. Maar nu het bloeden is gestopt niest ze ook niet meer. En ook de afgelopen dagen heeft ze nauwelijks geniest, vandaar dat ik in eerste instantie dacht dat het wel niks zou zijn.

Boeffie is 7 1/2, dus niet echt jong meer, maar ook nog niet echt oud.
Door Nelly
#252411
Ze heeft niet toevallig een of ander medicijn waar prednison inzit gehad? Kan me nl. nog herinneren dat Berry, m'n D.Herder, die pred. kreeg i.v.m. z'n voetproblemen, opeens ook een bloedneus had.
Door K@rin
#252412
Sonja schreef: Er komt nu wat snot vermengd met bloed uit. :-\
Het kan ook een grasaar zijn, die helemaal in de neus gekropen is .......
Dat veroorzaakt ook van die vervelende klachten.
Die kun je ook alleen maar vinden met een scopie, maar dan zou ze eigenlijk vaker moeten niezen ....

Yara heeft een keer of 3 zo'n bloedneus gehad, dat het er echt met hele grote dikke druppels uit bleef stromen ...
Alles zat onder het bloed, je schrikt je kapot ......
Later had ze ook steeds vaker van die snottebellen ......
We hebben toen foto's van haar neus laten maken, maar daar was niets bijzonders op te zien ....
In de neus schijnen zich vaak hele vervelende tumors te ontwikkelen, net als een soort inktvis met een heleboel tentakels ........
Ze begon toen ook al snel heel slecht te eten ..............
Het was toen bij haar snel duidelijk, dat het kanker was ...... :'(
Door Nelly
#252417
Karin & Pyrs schreef: Het kan ook een grasaar zijn, die helemaal in de neus gekropen is .......
Dat veroorzaakt ook van die vervelende klachten.
Die kun je ook alleen maar vinden met een scopie, maar dan zou ze eigenlijk vaker moeten niezen ....

Yara heeft een keer of 3 zo'n bloedneus gehad, dat het er echt met hele grote dikke druppels uit bleef stromen ...
Alles zat onder het bloed, je schrikt je kapot ......
Later had ze ook steeds vaker van die snottebellen ......
We hebben toen foto's van haar neus laten maken, maar daar was niets bijzonders op te zien ....
In de neus schijnen zich vaak hele vervelende tumors te ontwikkelen, net als een soort inktvis met een heleboel tentakels ........
Ze begon toen ook al snel heel slecht te eten ..............
Het was toen bij haar snel duidelijk, dat het kanker was ...... :'(

He bah, dat is akelig nieuws. En een grasaar in deze tijd van het jaar lijkt me eigenlijk stug :-\
Gebruikersavatar
Door Sonja
#252422
Nelly schreef: Ze heeft niet toevallig een of ander medicijn waar prednison inzit gehad? Kan me nl. nog herinneren dat Berry, m'n D.Herder, die pred. kreeg i.v.m. z'n voetproblemen, opeens ook een bloedneus had.
Nee, ze gebruikt verder geen medicijnen.
Door lekker kort
#252424
Jakkes wat een zorgen Sonja, maar hopen dat het meevalt met je boevenkind
Gebruikersavatar
Door Sonja
#252427
Karin & Pyrs schreef: Het kan ook een grasaar zijn, die helemaal in de neus gekropen is .......
Dat veroorzaakt ook van die vervelende klachten.
Die kun je ook alleen maar vinden met een scopie, maar dan zou ze eigenlijk vaker moeten niezen ....

Yara heeft een keer of 3 zo'n bloedneus gehad, dat het er echt met hele grote dikke druppels uit bleef stromen ...
Alles zat onder het bloed, je schrikt je kapot ......
Later had ze ook steeds vaker van die snottebellen ......
We hebben toen foto's van haar neus laten maken, maar daar was niets bijzonders op te zien ....
In de neus schijnen zich vaak hele vervelende tumors te ontwikkelen, net als een soort inktvis met een heleboel tentakels ........
Ze begon toen ook al snel heel slecht te eten ..............
Het was toen bij haar snel duidelijk, dat het kanker was ...... :'(

:'( :'( :'(
Ik hoop echt dat het bij Boef iets anders is.
Door K@rin
#252450
Sonja schreef: :'( :'( :'(
Ik hoop echt dat het bij Boef iets anders is.
Ja natuurlijk hoop ik dat ook !!!
Ik vond het rot om dat van Yara op te schrijven, maar .......
aan de andere kant is het denk ik ook weer goed, om dat te controleren, zdat je dat misschien uit kunt sluiten ........
Dikke knuffel voor jullie allebei !!!
Gebruikersavatar
Door Sonja
#252465
Karin & Pyrs schreef: Ja natuurlijk hoop ik dat ook !!!
Ik vond het rot om dat van Yara op te schrijven, maar .......
aan de andere kant is het denk ik ook weer goed, om dat te controleren, zdat je dat misschien uit kunt sluiten ........
Dikke knuffel voor jullie allebei !!!
De mogelijkheid dat dit wordt veroorzaakt door een tumor was al direct bij me opgekomen. Zeker omdat bij Boef al twee maal tumoren (aan haar poot en bij de melkklieren) zijn weggenomen die achteraf gelukkig goedaardig bleken te zijn. Ik heb me dus al eerder zorgen om haar gemaakt en gelukkig is het toen meegevallen. Ik hoop dat dat nu weer het geval zal zijn, maar je weet het natuurlijk nooit. :-\

Ze is gelukkig nog wel heel levendig en ze heeft een goede eetlust.
Door Francisca
#252495
nou niet fijn hoor als ze wat mankeren :(
sterkte ermee :-*
Door ine
#252498
Ik leef met je mee, die onwetendheid, die angst, dat is het ergste! :-\
Knuffel jullie beiden! :-* :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door