Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2522276
Klein vraagje, het betreft mijn moeder haar kat Silvertje, enkele dagen geleden is hij ingeënt. Vandaag begint hij te kwijlen, vocht te verliezen uit zijn mond, het is helder niet stinkend.
Wat zou het kunnen zijn? En zouden we best een DA van dienst bellen?
#2522373
Hij is nu ongeveer 2 jaar, hij heeft wel niesziekte gehad. Ze was hem zeker niet aan het aaien.

Het is nu voor de eerste keer dat hij dat doet, is begonnen deze middag en nog lekker bezig overvloedig speeksel produceren.

Hij toont niet ziek aan, ik vond dat hij wel de laatste dagen raar eet, maar de DA heeft in zijn mond gekeken en volgens haar was alles normaal. Drinken weet ik niet echt, zou ik moeten vragen.
Door tomcat
#2523335
Komt ie ook buiten ? De verschijnselen doen me erg denken aan onze Tom een jaar geleden: bleek dat hij 3 mezenbollen bij de buren in de tuin had opgevreten....  :-X
Dierenarts kon ook niets vinden, behalve dat zijn buik erg vol zat. Uiteindelijk kwamen we erachter omdat zijn bef vettig was en inderdaad naar frituurvet rook. 
#2523625
Hij kan niet buiten, dus we zijn vrij zeker dat hij niks 'vreemds' gegeten heeft. En zeker geen 3 mezenbollen  :o

Het kwijlen gaat ondertussen verder voort, volgens de DA komt dat omdat zijn keel pijn doet en hij zo weinig mogelijk wil slikken, daardoor laat hij het lopen. Constant lopen we met de vod achter hem om zijn sporen op te kuisen.  Eten doet hij gelukkig goed, en we doen er telkens wat water bij.
Tegen woensdag zou het al een stuk beter moeten zijn, anders moeten er nog verder onderzoeken gebeuren. (Nu heeft hij AB, en pijnstilling gehad)
Door Martine-Tom
#2523629
flightleader schreef: Hij kan niet buiten, dus we zijn vrij zeker dat hij niks 'vreemds' gegeten heeft. En zeker geen 3 mezenbollen  :o

Het kwijlen gaat ondertussen verder voort, volgens de DA komt dat omdat zijn keel pijn doet en hij zo weinig mogelijk wil slikken, daardoor laat hij het lopen. Constant lopen we met de vod achter hem om zijn sporen op te kuisen.  Eten doet hij gelukkig goed, en we doen er telkens wat water bij.
Tegen woensdag zou het al een stuk beter moeten zijn, anders moeten er nog verder onderzoeken gebeuren. (Nu heeft hij AB, en pijnstilling gehad)
Ik vind dit een beetje tegenstrijdig klinken eigenlijk...
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door