Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Rabia
#2522007
Ik weet dat er al vele topics zijn, maar toch kan ik niet helemaal het antwoord vinden.

Tot nu toe heb ik mijn honden altijd brokken gegeven maar kvv lijkt me wel wat, barf gaat me net een stap te ver.
Maar er is zoveel, dat ik echt niet weet wat wel en niet goed is.

Welke kvv is geschikt voor een  pup? Het is een labrador pup en ze is nu 11 weken. En welke is bijv echt niet geschikt.
Is dit voer dan alleen genoeg of moeten er nog dingen bij?
Het is voor mij ook belangrijk dat er een goede prijs/kwaliteit verhouding is, omdat mijn portemonnee niet zo heel goed gevuld is.
Door Martine-Tom
#2522055
Welkom hier  :)

Het is maar net wat je wil, er zijn grofweg 2 soorten, de kvv met premix waardoor die compleet is en de kvv die je compleet maakt door diverse diersoorten te voeren.
Ik zou gaan voor de 2e en daar zijn er heel veel van. Tinlo, kiezebrink (wat lastiger want die moet je eigenlijk met spiervlees aanvullen...)
http://www.voerwijzer.com/kvv-vergelijken?keys=
Hier staat een lijst met vrijwel alle kvv's en de ingredienten.
De besten zijn degenen zonder premix en met een natuurlijke (bot) calcium bron en natuurlijk graanvrij. Groente mag erin zitten, is maar net wat je prettig vind, kan in de mix, kan je erbij geven, of gewoon helemaal niet  ;)
Naast kvv kan je een eitje geven, je kan af en toe een barfdag inlassen...
Het is echt maar net wat je wil, en dat is best wennen als je uit de brokwereld komt...elke dag een schep in de bak en klaar  ;)
Door M@rina
#2522341
M-T schrijft het al, een kvv waarbij je diersoorten moet afwisselen (minimaal 4 soorten in 3 weken) en die een natuurlijke calciumbron bevat zijn kwalitatief goede kvv's:
Tinlo Barfmenu
Alaska
All Animal
Carnivoer
Haaksbarf
Darf eko
Versvoer
Tammenga
Lotgering

Kiezenbrink is niet compleet en zou ik aan een beginnen versvoerder niet adviseren, omdat je er zelf dingen aan moet toevoegen.

Er zijn heel wat leveranciers in Nederland een paar daarvan zijn:
www.caroba.nl
www.hondenvoer-natuurlijk.nl
www.lupa.nl
www.versvoer.nl
www.hetbestevoormijnhond.nl
En er zijn er nog wel meer hoor...

Voor een pup van 11 weken kan je gewoon de normale kvv's voeren een puppyvariant is dan al lang niet meer nodig.
Door Rabia
#2522792
Bedankt voor jullie berichten!!

Moeilijk hoor wat ik het beste kan doen, ik wil iig een compleet voer en niet nog dingen hoeven toevoegen, miss komt dat ooit wel eens, maar nu ff stap voor stap.
Ik vind het ook nog wel aardig aan de prijs, dat vind ik er ook nog lastig aan. Al hoor ik vaak dat brok duurder is, kan ik nog niet iets vinden wat vergelijkbaar is.
Door Martine-Tom
#2522826
[quote="roelien"]
Bedankt voor jullie berichten!!

Moeilijk hoor wat ik het beste kan doen, ik wil iig een compleet voer en niet nog dingen hoeven toevoegen, miss komt dat ooit wel eens, maar nu ff stap voor stap.
Ik vind het ook nog wel aardig aan de prijs, dat vind ik er ook nog lastig aan. Al hoor ik vaak dat brok duurder is, kan ik nog niet iets vinden wat vergelijkbaar is.
[/quote]Als het over prijs gaat zal je in de richting van lotgering moeten denken, dat is wel 1 van de goedkoopsten denk ik.
En anders barf, dat is nog veel goedkoper  :)

En buiten dat...een dier waar je vaak mee naar de da moet is duurder  ;)
Door crutz
#2522859
[quote="M@rina"]
M-T schrijft het al, een kvv waarbij je diersoorten moet afwisselen (minimaal 4 soorten in 3 weken) en die een natuurlijke calciumbron bevat zijn kwalitatief goede kvv's:
Tinlo Barfmenu
Alaska
All Animal
Carnivoer
Haaksbarf
Darf eko
Versvoer
Tammenga
Lotgering

Kiezenbrink is niet compleet en zou ik aan een beginnen versvoerder niet adviseren, omdat je er zelf dingen aan moet toevoegen.

Er zijn heel wat leveranciers in Nederland een paar daarvan zijn:
www.caroba.nl
www.hondenvoer-natuurlijk.nl
www.lupa.nl
www.versvoer.nl
www.hetbestevoormijnhond.nl
En er zijn er nog wel meer hoor...

Voor een pup van 11 weken kan je gewoon de normale kvv's voeren een puppyvariant is dan al lang niet meer nodig.
[/quote]

Voor de prijs zijn de Kiezebrink mixen toch ook een optie.  Er zijn vrij simpele voorbeeld menu's beschikbaar om t compleet te houden.
Door Martine-Tom
#2522860
[quote="crutz"]
Voor de prijs zijn de Kiezebrink mixen toch ook een optie.  Er zijn vrij simpele voorbeeld menu's beschikbaar om t compleet te houden.
[/quote]Hmmm waar kan ik die voorbeeld menus vinden (ik loop ook vast in de percentages bij te voeren spiervlees).
Door crutz
#2522861
[quote="Martine-Tom"]
Hmmm waar kan ik die voorbeeld menus vinden (ik loop ook vast in de percentages bij te voeren spiervlees).
[/quote]

Bij de Kiezebrink zelf op de site & binnenkort ook bij ons op de site.
Door M@rina
#2522866
Tja de door mij genoemde kvv's zijn inderdaad  relatief duur. van 3,25 tot soms wel 6,- de kilo (dat laatste voer ik zelf ook niet hoor) maar je hebt wel kwaliteit.

Hoe goedkoper je gaat hoe minder de kwaliteit.  Smuldier kost geloof ik 60 cent voor 400 gram maar dan heb je geen natuurlijke calciumbron en worden er allemaal vitamine en mineralen toegevoegd om het compleet te maken, voor een pup zou ik dat niet aanbevelen.
Door Rabia
#2523895
Oef... moeilijk hoor...

De prijs is belangrijk voor mij, maar de kwaliteit is zeker niet minder belangrijk!
Anders kan ik ook wel brok blijven geven.... als er in het vlees al allerlei rommel wordt gestopt.

Barf wil ik, op dit moment, sowieso niet.
Eerst maar eens kvv en dan miss later wel eens verder kijken daarna.

Van lotgering heb ik wel eens gelezen dat het erg vet is?

Een da is zeker duur, maar het is niet bij voorbaat gezegd dat een hond met brok sowieso bij een da komt en een hond op vers niet.
Al ligt de kansverdeling miss anders, iedereen kan pech hebben....
Tegen sommige ziektes is geen vers tegen te voeren.
Door M@rina
#2523939
Nou..... welke kvv je ook geeft,  het is altijd beter dan welke (dure) brok dan ook. Er worden misschien wel vitamine en mineralen toegevoegd maar geen conserveringsmiddeln, kleurstoffen etc. en het is vers...

Voor een pup is die natuurlijk calciumbron heel belangrijk.

Misschien kan ik wat gerichter zoeken als je een prijs indicatie geeft, hoeveel wil je ongveer uitgeven per kilo?
Door eelke
#2524139
Ik zou anders gewoon lekker gaan afwisselen met smuldier, lotgering en nog een kvv die weer andere diersoorten bevat (konijn, eend, wild, vis) Hoewel ik dan, als ik jou was, als 'barf' 1 keer per week een vette vis zou voeren (sardien, haring) en af en toe een eitje,dat soort werk.

Dan heb je denk ik toch een mooie afwisseling.
Door Rabia
#2527765
Excuses voor de late reactie.

ik heb geen exacte prijs in mijn hoofd.

De brokken die ik nu geef kosten 2,5 euro per kilo, Dit vind ik een heel redelijke prijs, ze eten daar straks op volwassen leeftijd hooguit 300 gram p/d van. Dat is dus goed te betalen.
Vlees zal altijd duurder zijn, daar ben ik me van bewust, ik wil het zo goedkoop mogelijk, maar wel met kwaliteit... tsja... ben een echte Hollander...
Door Martine-Tom
#2527784
[quote="roelien"]
Excuses voor de late reactie.

ik heb geen exacte prijs in mijn hoofd.

De brokken die ik nu geef kosten 2,5 euro per kilo, Dit vind ik een heel redelijke prijs, ze eten daar straks op volwassen leeftijd hooguit 300 gram p/d van. Dat is dus goed te betalen.
Vlees zal altijd duurder zijn, daar ben ik me van bewust, ik wil het zo goedkoop mogelijk, maar wel met kwaliteit... tsja... ben een echte Hollander...
[/quote]Reken even om naar wat je per dag betaald want een kilo brokprijs tegen kilo vleesprijs is niet eerlijk  ;)
OVergens wel een hele goedkope brok...

Als ze straks op KVV 300 gram eet zit je al snel op 1 euro per dag denk ik.
Als je echt goedkoop wil kan je echt beter gaan barfen dat scheelt heel veel, kvv kostte me 80 euro per maand (en dan de goedkoopste van de middenslag) en met barf zit ik op 120 euro...voor 5 maanden  :o (het grut hier eet 600 gram per dag).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door