Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2521160
Annemarie Rijnveld schreef: Ja, begrijp ik Lizzy, want je kent de situatie niet, hè? Ik verder ook niet, behalve het feit dat hondje op vis leeft, wegens allergieen. 
Fijn dank je voor je antwoord. Ik zal het haar doorgeven.
En daar gaan ze mee fokken?? ?? ?? ??
Door Martine-Tom
#2521224
Annemarie Rijnveld schreef: Ja, begrijp ik Lizzy, want je kent de situatie niet, hè? Ik verder ook niet, behalve het feit dat hondje op vis leeft, wegens allergieen. 
Fijn dank je voor je antwoord. Ik zal het haar doorgeven.
Alleen vis is toch ook helemaal niet goed, iets met vitamines die dan niet opgenomen worden oid?
#2521257
Ja jongens, ik weet het, ik weet het. Maar dat is de keuze van die mensen, daar ga ik met hen niet over in discussie.
Ik discusieer alleen over barf en das al niet zo simpeltjes daar.

Hondje is allergisch voor iets onbekends en krijgt daarom van de DA voorgeschreven: gekookte rijst + gekookte vis, biergist, wortels, zonnebloemolie afgewisseld met soia-olie en calendula en rozebottels. Verder gaat zij geven een KVV (alles rauw) van tonijn, pens, rundhart, kraakbeen, lever, 10% aardappel, bloed, olie van verschillende zaden, biergist, wortels.

Weet je wat wel heel leuk is? Al enkele mensen volgen Lizzy's voedseladviezen en hebben hun percentages aangepast en de granen eruit gemikt. En ze zien dat de hond het er errug goed op doet.
Dank je wel, Lizzy!!!!

@Martine-Tom: das thiaminase
#2521359
De rest erbuiten latend deed ik dit:

Mijn hond is wel een paar slagen groter maar ik bood haar inderdaad meerdere keren per dag geitenmelk aan. In een kom van, wat zal ik zeggen, een halve liter. Flinke scheut geitenmelk (250 ml?) en meestal nog een eitje erdoor geklutst en een lepeltje honing.

Voor een Cavalier zou ik het ook meermalen per dag aanbieden. Bijvoorbeeld een desertbakje/vlabakje. Is ook een kwestie van aanbieden en zien wat ze ermee doet en daar je aanbied hoeveelheid en frequentie op aanpassen.  Mijn dame dronk ook heel goed fris water gelukkig, dus ik sleepte af en aan met bakken geitenmelk en water die ik tussen haar voorpoten zette de eerste dagen en daar dronk ze dankbaar van, alleen weg willend van haar kindjes om snel snel een pals te doen buiten. En ze moeten natuurlijk ook heel veel drinken bij het produceren van de melk dus het is niet snel teveel.

Ik heb ook heus wel eens een bloedig geklopt mengseltje weggegooid omdat ze het niet bliefde, maar ook dat hoort erbij.
Overigens gaf ik bij gebrek aan beter gewoon geitenmelk uit pak van de supermarkt.
#2521360
Madelief. schreef: De rest erbuiten latend deed ik dit:

Mijn hond is wel een paar slagen groter maar ik bood haar inderdaad meerdere keren per dag geitenmelk aan. In een kom van, wat zal ik zeggen, een halve liter. Flinke scheut geitenmelk (250 ml?) en meestal nog een eitje erdoor geklutst en een lepeltje honing.

Voor een Cavalier zou ik het ook meermalen per dag aanbieden. Bijvoorbeeld een desertbakje/vlabakje. Is ook een kwestie van aanbieden en zien wat ze ermee doet en daar je aanbied hoeveelheid en frequentie op aanpassen.  Mijn dame dronk ook heel goed fris water gelukkig, dus ik sleepte af en aan met bakken geitenmelk en water die ik tussen haar voorpoten zette de eerste dagen en daar dronk ze dankbaar van, alleen weg willend van haar kindjes om snel snel een plas te doen buiten. En ze moeten natuurlijk ook heel veel drinken bij het produceren van de melk dus het is niet snel teveel.

Ik heb ook heus wel eens een bloedig geklopt mengseltje weggegooid omdat ze het niet bliefde, maar ook dat hoort erbij.
Overigens gaf ik bij gebrek aan beter gewoon geitenmelk uit pak van de supermarkt.
#2521366
Dank je wel @Madelief.
Ik ben geen fokker en weet er helemaal niets van en heb dus ook niet bij de Italiaanse vraagsteller doorgevraagd, maar nu rijst er een twijfel:
Ik ging er automatisch van uit dat de geitenmelk aan de pups zou worden gegeven, maar uit jouw bericht begrijp ik dat het voor Mams bestemd is?

Ik zal ook aan vraagsteller vragen voor wie zij nu de geitenmelk heeft bedoeld.
#2521370
Annemarie Rijnveld schreef: Dank je wel @Madelief.
Ik ben geen fokker en weet er helemaal niets van en heb dus ook niet bij de Italiaanse vraagsteller doorgevraagd, maar nu rijst er een twijfel:
Ik ging er automatisch van uit dat de geitenmelk aan de pups zou worden gegeven, maar uit jouw bericht begrijp ik dat het voor Mams bestemd is?

Ik zal ook aan vraagsteller vragen voor wie zij nu de geitenmelk heeft bedoeld.
Oh. oh dear. Ja, gut dat kan ook. Ik ga er, verwend als ik ben met mijn nest, van uit dat de pups moedermelk krijgen.
Over pups bijvoeden met geitenmelk weet ik niets, behalve dan dat dat gedaan wordt en dat farmfood een puppymelkformule heeft op basis van geitenmelk.

Ook in Italië hebben ze wel puppymelk denk ik? Dat zou ik geven, indien nodig.
Laatst gewijzigd door Madelief. op za 24 nov 2012, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
#2521524
Annemarie Rijnveld schreef: Nagevraagd: tis voor Mams, het zou de melkgift stimuleren.
:)

Men zegt het ja. Ik had geen klagen over melkgift, maar weet niet in hoeverre de geitenmelk daar een factor is geweest. Ze had op een gegeven moment zelfs tevéél melk. En dat voor 11... Heb toen haar menu stevig omlaag geschroefd.

Als ik haar was zou ik het met een dergelijk allergisch-gevoelige hond beslist eerst proberen, maar ze is waarschijnlijk al drachtig?

Over de vis en wat dat doet met dracht, melkgift, gezondheid en of die aanleg erfelijk is zullen we het dan maar niet hebben. Ik snap dat je daar niet veel mee kunt nu! Je hebt er maar werk mee, al die adviezen. Ze boffen met je.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door