Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jantina
#2517101
Door een experimentje wat typisch ontdekt.
Bas is al een behoorlijk poosje stabiel in zijn klachten. We zijn met voeding wat aan het opbouwen, zien de DA niet meer zo vaak en het werd tijd zijn pillen voor lever- en galreiniging (een homeopatisch ondersteuningsmiddel) te bestellen. Het was een foute inschatting want het was echt bijna OP dus dom, dom hij moest even een lagere dosis tot de pillen kwamen. Er zat ergens lekkere vertraging dus hij stond een paar dagen zonder. En dat ging wonderwel goed, merkte niks aan hem! Enfin, week later dacht ik niet meer aan die pillen maar er hing een rare lucht in huis en dat bleek Bas te zijn. Wat een vieze, penetrante oude hondenlucht had dat beest! Echt smerig. Wij ons een paar dagen afvragen hoe dat nou kon en wat te doen... Tot er opeens een belletje ging rinkelen dat het enige wat veranderd was: de pillen! Ik ben de pillen weer gaan geven en binnen een dag is de lucht als sneeuw voor de zon verdwenen. Hoe bizar?!?
Ik kan zo snel op internet niets vinden over de relatie geur/ leverklachten. Maar vond het wel interessant en wilde het even delen. En ja, ik heb mijn lesje wel geleerd en blijf heel trouw alle medicijntjes geven in het vervolg...
Door miik
#2517252
Wat fijn dat hij zo goed reageert op zijn pillen !
Als je nadenkt... de lever zorgt ervoor dat de gifstoffen worden verwijderd... als dat niet gebeurd of niet goed hoopt dat op in je hond... dus ik kan me goed voorstellen dat je dat kunt gaan ruiken door zijn huid/vacht en adem.
Door Lizzy
#2517666
Dat is best een heftige reactie, op het niet geven van de medicatie! Mag ik vragen wat Bas krijgt voor zijn lever? Is het iets homeopathisch of fytotherapeutisch?
Door nienk
#2519416
Reus kan ook gaan ruiken als hij een tijdje zonder kruiden staat, en ook Reus zijn kruiden zijn (deels) voor zijn lever.

niet zo erg toch, dat Bas die pilletjes nodig heeft? Reus kan (tot nu toe) ook niet zonder zijn kruiden, maar so be it, hij doet het hartstikke goed nu.
Gebruikersavatar
Door pike
#2519778
Zeker interessant en goed om te onthouden.
Kan me herinneren dat Pike vroeger in zijn brokkentijd ook een vieze hondengeur had, en dat die verdween toen hij ging barfen. Troep uit het lijf - vieze geur weg. Net zoiets.
Door Lizzy
#2521300
OK. Ziet er goed uit, dit middel. Maar ja, het is ergens wel balen dat je kennelijk zijn lever blijvend moet ondersteunen. Ergens toch raar.... :-\. Wat zegt de homeopathisch DA ervan?
Door Jantina
#2521320
Weet je Lizzy? Niemnd heeft mij ooit een diagnose kunnen geven over Bas zijn toestand. En ik ben echt overal geweest, NL, Duitsland - noem maar op. Hond zou zeker geen twee jaar worden en als die dat al zou halen onder een flinke dosis pretnisol. Ja, 'ziekte van Crohn' maar dan anders zeiden ze toen op de Lingehoeve na tig biopten en onderzoeken. Nee daar had ik wat aan. Als ik geluisterd had, had 'ie al een chemo gehad en al voor leukemie. Echt geen grapje.
Dus dat ons manneke inmiddels hypervrolijk en al jagend door het leven gaat en al 4,5 jaar bij ons is, had ik nooit meer gedacht! Met een te vaag en te incompleet dieet, maar ja, wat is het alternatief? Ik moet zeggen dat deze hol.DA hem zo bijzonder onder de duim heeft. 1x per 3 maanden acupunctuur, de Hepeel en ook nog iedere avond een vloeibare substantie. En nee, dan moet ik dus niet gaan denken dat het zo goed gaat dat dit er ook wel af kan. Want dan heb ik het mooi mis. Maar net wat Martine zegt, wat maakt het uit die pillen. Ben al dolgelukkig dat 'ie zo goed gaat!
Door C@rine
#2521326
Na al dat getob, maakt nu een pilletje meer ook niet uit.
Het voornaamste is dat Bas lekker in zijn vel zit toch?
Dikke knuf voor Bas :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door