Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Naturel
#2516428
Hallo allemaal,

Ik ben mij aan het orienteren, welk voer het beste is voor mijn honden.
Nu wil ik waarschijnlijk alleen in het weekend kant en klaar versvlees gaan geven maar zonder bot, ook geen bot snippers.
Is het mogelijk zonder bot te verkrijgen?

Zoveel informatie op internet en meningen, ik weet het niet meer.

Groetjes Naturel.
#2516781
Ben ook benieuwd naar de antwoorden op bovenstaande vragen :confused1:

Geen bot voeren en wel vers vlees/orgaan is geen strak plan hoor, dan krijgt je hond geheid slappe poep, een hond heeft de calcium nodig en daarnaast zorgt het ook voor stevige ontlasting.
#2516948
Hoi,

In het begin zag ik brokken als voer, en vlees als lekker voer en ben ook op de manier die jij beschrijft begonnen, waarschijnlijk puur uit gewoonte.
Na een tijdje begon ik wel verschil te merken, mijn hond had een soort uitslag op zijn buik en ik voerde vers tot die uitslag weg was, en daarna weer brok, want een hond HOORDE in mij en vooral ook mijn vriends ogen brok te krijgen. Uiteindelijk een gesprek gehad en de hond krijgt nu lekker KVV met af en toe BARF, en hij doet het er geweldig op! De mening van anderen interesseert me nu niet meer zoveel, wij gelukkig, hond gelukkig :) da's belangrijk

Over het bot moet je je niet druk maken, dat is zo fijn gemalen, er zitten echt geen stukjes in.
Door Naturel
#2517477
[quote="Fenixjuh"]
Hoi,

In het begin zag ik brokken als voer, en vlees als lekker voer en ben ook op de manier die jij beschrijft begonnen, waarschijnlijk puur uit gewoonte.
Na een tijdje begon ik wel verschil te merken, mijn hond had een soort uitslag op zijn buik en ik voerde vers tot die uitslag weg was, en daarna weer brok, want een hond HOORDE in mij en vooral ook mijn vriends ogen brok te krijgen. Uiteindelijk een gesprek gehad en de hond krijgt nu lekker KVV met af en toe BARF, en hij doet het er geweldig op! De mening van anderen interesseert me nu niet meer zoveel, wij gelukkig, hond gelukkig :) da's belangrijk

Over het bot moet je je niet druk maken, dat is zo fijn gemalen, er zitten echt geen stukjes in.
[/quote]Ja precies zoals jij het schrijft, vandaar dat ik eerst hier mijn vraag stelde voordat ik eventueel aan de slag zou gaan met kvv.

Pas at een van mijn honden een bot en begon daarna hevig te piepen omdat er een splinter volgens mij dwarszat. Vandaar dat ik wat huiverig over bot ben. Maar hoe fijn gemalen is het dan? Zo fijn dat het eruit ziet als poeder? Of zijn het splintertjes?
Door Naturel
#2517482
[quote="Thea"]
Wat voer je dan doordeweeks en waarom mag er geen bot inzitten?
Als ik jou was zou ik hier eens goed in de bieb gaan lezen bij beginnersinformatie. ;)
[/quote]Hahaha, maar als jullie het mij zouden kunnen vertellen hoef ik niet naar de bieb :)
#2517498
We hebben hier op BP onze eigen digitale bieb, staat echt onwijs veel info.

De meest kvv´s bevatten dusdanig kleingemalen botten dat je hond zich daar niet in kan verslikken.
Begin anders eens met een rol puppie kvv, carnibest heeft die en dat is echt paté qua fijnmaling.
Door Naturel
#2517508
[quote="Limpy"]
We hebben hier op BP onze eigen digitale bieb, staat echt onwijs veel info.

De meest kvv´s bevatten dusdanig kleingemalen botten dat je hond zich daar niet in kan verslikken.
Begin anders eens met een rol puppie kvv, carnibest heeft die en dat is echt paté qua fijnmaling.
[/quote]Oke, dat wist ik niet. Ga ik straks even lezen. Bedankt.
#2517654
Ik, en vele andere met mij, zullen zeggen: brokken naar het dierenasiel brengen en lekker kvv gaan voeren.

Rauw bot splinter niet, tenminste als je de juiste botten geeft, geen harde botten van de poten van rund, paar en andere volwassen vee. Ribben van lam en jong geitjes kan je gewoon geven, net als kippenbotje, kwartel eend etc. Maar dit soort botten moet je niet geven als je je hond brokken voert. Honden die brokken eten hebben moeite om grote stukken bot te verteren.

Maar in kvv zijn de botjes gewoon klein gemalen en dat splinter echt niet!!! Puppy kvv is totaal overbodig, dat is om aan pups van een week of 5 te geven. Zodra pups mee naar de nieuwe eigenaar gaan kan je ze over zetten op de normale kvv.
Door Naturel
#2519523
[quote="M@rina"]
Ik, en vele andere met mij, zullen zeggen: brokken naar het dierenasiel brengen en lekker kvv gaan voeren.

Rauw bot splinter niet, tenminste als je de juiste botten geeft, geen harde botten van de poten van rund, paar en andere volwassen vee. Ribben van lam en jong geitjes kan je gewoon geven, net als kippenbotje, kwartel eend etc. Maar dit soort botten moet je niet geven als je je hond brokken voert. Honden die brokken eten hebben moeite om grote stukken bot te verteren.

Maar in kvv zijn de botjes gewoon klein gemalen en dat splinter echt niet!!! Puppy kvv is totaal overbodig, dat is om aan pups van een week of 5 te geven. Zodra pups mee naar de nieuwe eigenaar gaan kan je ze over zetten op de normale kvv.
[/quote]Ook bedankt voor de tip, ik ben nog veel aan het lezen over dit onderwerp. Helaas geef ik ze nu nog wel even brokjes maar wil toch wel gaan overstappen. Ben nog aan het kijken hoe of wat, over botten ben ik nogal wat huiverig, dat was ik niet tot dat ik mijn teefje hoorde piepen, toen ze eenmaal een bot had gegeten, vandaar. We gaan het gewoon weer proberen met deze tips, bedankt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door