Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#2517536
Ik loop nu al vanaf augustus met de hondjes bij de dierenarts. Eerst hadden ze een bacterie waarvan ze heel erg gingen stinken. Hier shampoo voor gekregen en ging bij 2 van de 3 over. Alleen Rossi bleef last houden van jeuk. Maar die had ook zo'n dikke castratievacht dat we eigenlijk niet goed op de huid konden komen. Weer getest en toen bleek ze een schimmel te hebben, en Senna en Jamey ondertussen ook. Senna en Rossi kregen pillen hiertegen, jamey shampoo omdat die makkelijk te wassen is. Daarna hadden Jamey en Senna geen last meer, Rossi wel. Toen op hoop van zege Rossi kaalgeschoren zodat we haar naast de pillen ook nog met de shampoo konden wassen. Weer geen resultaat.  Vandaag weer met de hondenclan naar de da geweest omdat ik het wel zo zat ben ondertussen, en die hond maar jeuk hebben.  Senna en Jamey hebben ook weer jeuk. Nou bleek Jamey demodex te hebben, Rossi kon ze geen demodex vinden op het afkrabsel maar ze ging er vanuit dat Rossi dat dus ook had. Dus Jamey en Rossi een injectie Ivermectine en de andere een pipet stronghold.

Maar dit alles heeft ook met een verminderde weerstand te maken. Ze krijgen barf, en nu ga ik twijfelen of ik het menu wel goed heb omdat blijkbaar de weerstand niet goed is. Ik geef ze trouwens nu een week ook weerstand compositum en ze krijgen vanaf september extra al doils skin over het voer.

Hier mijn menu;
                Senna                                              Rossi                      Jamey                       
Zondag:    350 gr zalmkop/lijf                          125 gr                    200 gr
                350 gr tinlo groentemix+pens        125 gr                    200 gr

Maandag: 350 gr eendennek                          125 gr                      200 gr
                350 gr orgaanmix (hart/lever/nier)  125 gr                    200 gr

Dinsdag:  350 gr kipkarkas                              125 gr                    200 gr
                350 gr paardenvlees                        125 gr                  200 gr

Woensdag: 350 gr eendennek                        125 gr                  200 gr
                  350 gr pens                                  125 gr                  200 gr

Donderdag: 350 gr kipkarkas                          125 gr                  200 gr
                  350 gr rundvlees                            125 gr                200 gr

Vrijdag:    350 gr eendennek                          125 gr                  200 gr
                350 gr konijnenvlees (wild)            125 gr                  200 gr

Zaterdag: 350 gr haaskarkas                          125 gr                  200 gr
                350 gr kalkoenvlees                        125 gr                200 gr


Senna weegt 35 kg en krijgt 2% = 700 gram per dag
Rossi weegt 25 kg maar mag iets af, krijgt 1% = 250 gram per dag
Jamey weegt 13 kg en krijgt iets meer dan 3% = 400 gram per dag   

Ze krijgen allemaal 50% vleesbot, 29% spiervlees, 7,5% hart/lever/nier, 10% pens, 3,5% groentemix           
Laatst gewijzigd door suzanne 1 op di 20 nov 2012, 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
#2517543
Wat lastig voor je zeg!
Op het eerste gezicht zie ik dat je voldoende dieren voert. Ik weet niet wat er in de tinlo groentenmix zit? Pluis dat eens uit. Misschien zit daar iets in waar je hond niet tegen kan.
Ik weet ook dat kip een ding is waar veel honden op kunnen reageren. Hier krijgen ze nooit bio-industrie kip meer. En alleen karkas van vrije uitloop of biologisch. De bio-industrie kip geeft hier ook jeuk. De andere varianten niet.
#2517552
Ik heb niet het idee dat ze allergisch zijn, het is echt de weerstand. Misschien dat Rossi allergisch is maar kan me niet voorstellen dat ze allemaal allergisch zijn. Als we de demodex onder controle hebben en Rossi heeft nog jeuk ga ik met haar een eliminatie dieet doen.

In de Tinlo groentemix zitten groente, kipkarkas en pens. De pens die ik erachter heb gezet krijgen ze dus niet extra, die zit al in de mix
#2517933
suzanne 1 schreef: Ik loop nu al vanaf augustus met de hondjes bij de dierenarts. Eerst hadden ze een bacterie waarvan ze heel erg gingen stinken. Hier shampoo voor gekregen en ging bij 2 van de 3 over. Alleen Rossi bleef last houden van jeuk. Maar die had ook zo'n dikke castratievacht dat we eigenlijk niet goed op de huid konden komen. Weer getest en toen bleek ze een schimmel te hebben, en Senna en Jamey ondertussen ook. Senna en Rossi kregen pillen hiertegen, jamey shampoo omdat die makkelijk te wassen is. Daarna hadden Jamey en Senna geen last meer, Rossi wel. Toen op hoop van zege Rossi kaalgeschoren zodat we haar naast de pillen ook nog met de shampoo konden wassen. Weer geen resultaat.  Vandaag weer met de hondenclan naar de da geweest omdat ik het wel zo zat ben ondertussen, en die hond maar jeuk hebben.  Senna en Jamey hebben ook weer jeuk. Nou bleek Jamey demodex te hebben, Rossi kon ze geen demodex vinden op het afkrabsel maar ze ging er vanuit dat Rossi dat dus ook had. Dus Jamey en Rossi een injectie Ivermectine en de andere een pipet stronghold.

Maar dit alles heeft ook met een verminderde weerstand te maken. Ze krijgen barf, en nu ga ik twijfelen of ik het menu wel goed heb omdat blijkbaar de weerstand niet goed is. Ik geef ze trouwens nu een week ook weerstand compositum en ze krijgen vanaf september extra al doils skin over het voer
Jeetje, wat een toestanden joh! Dit is echt wel heel vervelend.... Ik ga even naar je menu kijken.
Hier mijn menu;
                Senna                                              Rossi                      Jamey                       
Zondag:    350 gr zalmkop/lijf                          125 gr                    200 gr
                350 gr tinlo groentemix+pens        125 gr                    200 gr

Maandag: 350 gr eendennek                          125 gr                      200 gr
                350 gr orgaanmix (hart/lever/nier)  125 gr                    200 gr

Dinsdag:  350 gr kipkarkas                              125 gr                    200 gr
                350 gr paardenvlees                        125 gr                  200 gr

Woensdag: 350 gr eendennek                        125 gr                  200 gr
                  350 gr pens                                  125 gr                  200 gr

Donderdag: 350 gr kipkarkas                          125 gr                  200 gr
                  350 gr rundvlees                            125 gr                200 gr

Vrijdag:    350 gr eendennek                          125 gr                  200 gr
                350 gr konijnenvlees (wild)            125 gr                  200 gr

Zaterdag: 350 gr haaskarkas                          125 gr                  200 gr
                350 gr kalkoenvlees                        125 gr                200 gr


Senna weegt 35 kg en krijgt 2% = 700 gram per dag
Rossi weegt 25 kg maar mag iets af, krijgt 1% = 250 gram per dag
Jamey weegt 13 kg en krijgt iets meer dan 3% = 400 gram per dag   

Ze krijgen allemaal 50% vleesbot, 29% spiervlees, 7,5% hart/lever/nier, 10% pens, 3,5% groentemix         
Qua percentage kom ik hetzelfde uit.

Op zich mankeert er in mijn ogen niks aan je menu. Maar je zou misschien wel wat kleine veranderingen kunnen proberen:

Persoonlijk zou ik proberen om 1 keer in de week geen eendennek meer te voeren maar wat anders. Ook geen kip, ook geen zalm, liefst iets van of haas of parelhoenkarkas of lams/geitenribben. Op zich denk ik dat er 1 mineraal niet erg veel in je menu voor komt en dat is zink. Ik zou daarom wat extra zink gaan geven in de vorm van rauwe eieren, gemalen pompoenpitten (ieder 1 theelepeltje tot dessertlepeltje per keer en dat een dag of 3 a 4 in de week), 1 keer per week lamsvlees.

Verder zou ik de groentenmix weg gaan laten en daar zelf wat voor gaan maken. En ondanks dat je geen allergie verwacht, zou ik zelf geen groenten uit de nachtschadefamilie geven. Dus geen tomaat, geen paprika, geen aardappel.
#2518480
[quote="Lizzy"]
Jeetje, wat een toestanden joh! Dit is echt wel heel vervelend.... Ik ga even naar je menu kijken.
Qua percentage kom ik hetzelfde uit.

Op zich mankeert er in mijn ogen niks aan je menu. Maar je zou misschien wel wat kleine veranderingen kunnen proberen:

Persoonlijk zou ik proberen om 1 keer in de week geen eendennek meer te voeren maar wat anders. Ook geen kip, ook geen zalm, liefst iets van of haas of parelhoenkarkas of lams/geitenribben. Op zich denk ik dat er 1 mineraal niet erg veel in je menu voor komt en dat is zink. Ik zou daarom wat extra zink gaan geven in de vorm van rauwe eieren, gemalen pompoenpitten (ieder 1 theelepeltje tot dessertlepeltje per keer en dat een dag of 3 a 4 in de week), 1 keer per week lamsvlees.

Verder zou ik de groentenmix weg gaan laten en daar zelf wat voor gaan maken. En ondanks dat je geen allergie verwacht, zou ik zelf geen groenten uit de nachtschadefamilie geven. Dus geen tomaat, geen paprika, geen aardappel.
[/quote]

Ok, ik ga op zoek naar ander vleesbot, hopen dat mijn smurf dat dan ook wil eten  :-\, Jamey is zo verschikkelijk kieskeurig, die lust tot nu toe alleen kip en eend als vleesbot. De husky's zijn gelukkig geen probleem, die eten alles. Groentemix zal ik zelf gaan maken en ik ga op zoek naar pompoenpitten. Harstikke bedankt. En nu hopen dat er een keer vooruitgang in zit hier.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door