Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2517085
Oké ik zit een beetje met een dilemma.

Ik voer mijn hondje al zo'n 7 à 8 jaar vers.
Maar omdat ze gewoon heel lang echt weigerde om te kauwen heel lang KVV en zelf gemalen gevoerd.
Nu Sinds een aantal maanden is ze dankzij de katten ook gaan kauwen maar ze wil maar heel weinig dieren eten die heel zijn.

Nou vroeg ik me af of dat genoeg af wisseling is of dat ik er beter nog gemalen dieren bij kan geven.

Wat ze nu heel eet is:
Alles van kip
Parelhoen karkassen
Kalkoen nekken
Kalkoen vlees
Vlees en organe van rund behalfen pens
Alles van lam behalfen pens
Herten vlees
Paarden vlees
Paarden lever

Al het anderen word geweigerd tenzij ik het maal  :-\
Vis en pens krijg ik er ook niet heel in, kleinen stukjes snijden met iets lekker mengen het heeft geen zin :(
Ze eet het gewoon niet tenzij ik het dus maal, dan hoef ik het niet te mengen.
Dan kan ik gewoon een eenden karkas door de molen halen, en eet ze alles helemaal op met bak uit likken.
Mijn vader zei pas dat hij dacht dat ze het gewoon niet lekker genoeg vind om moeiten voor te doen  >:( ::)
Ook als ik dan een diersoort heel lang maal om aan de smaak te wennen, zo lang ik het maal gaat het op maar als ik het dan in kleinen stukjes snij inplaats van maal wil ze het niet.

Dus ik zit met een dilemma, zal ik alleen de diersoort geven die ze heel lust of moet ik er nog dieren bij blijven malen?
Wat denken jullie, zijn de diersoort die ze heel lust genoeg afwisseling of moet haar echt meer variatie geven door dingen te malen?
En kan ze zonder pens leven of moet ik dat echt gemalen geven?

Ik zit echt een beetje met mijn handen in mijn haar, ben het getut zo zat  >:(
Ik wou dat ze zo als mijn katten was, die eten echt alles zelf pens  ::)
Oké pas weigerde de katten de eenden nekken, ze hadden liever de eenden karkassen  ???

Oja allen anderen truken zo als licht aanbakken, mengen met iets lekkers, drogen, bouillon er over en aanbieden niet eten weg en niks meer krijgen tot de volgende etens tijd en dan weer het zelfde aan bieden heb ik al geprobeerd maar niks werk behalfen malen  :-\
#2517093
Je moet dat eigenlijk gewoon zelf weten.
Als ik goed tel zit je op 8 diersoorten en dat is voldoende.
Anders gewoon wekelijks een portie van vleesbot van een andere diersoort (vb de eend) gemalen met wat vis en pens geven.  Zodat ze op die manier die ook binnen krijgt. Pens en vis lijkt me toch wel nuttig voor haar, dus dat dan even gemalen geven...
Voor de rest heb je in principe voldoende afwisseling, dus moet je eigenlijk zelf weten hoe belangrijk je het vind dat ze nog wat anders eet...
#2517100
Oké dus als ik alleen pens en vis maal en er bij geef zit ik goed?

Zou ik dat dan die pens en vis kunnen verdelen over kleiner porsies en het dan 's ochtend samen met groenten mix kunnen geven?
Groeten mix eet ze ook heel slecht en maar als ik het dan meng wat ze allen gemalen lust gaat het er wel als pap in  ::)

Ik snap zo niks van mijn hond als het om eten gaat  :-\ hoewel ik lust ook geen bleekselderij tenzij het in de soep zit  ::)
#2517326
Oja dat was waar ook, het is laxerend  :doh:

Ja die 10% vis en 10% pens dat weet ik en doe ik nu ook al gemalen.

Goed dan ga ik maar weer eens aan de puzzel met haar menu en ga kijken wat er uit komt  ;)

Oja zou ik anders die pens en vis in 1 maaltijd kunnen stoppen in combie met lams staart of ribben?
Omdat dat het wat harder bot is en het elkaar dan balaseert?


Zucht toen ik maalden maakte ik altijd een helen berg netjes in verhouding met heel veel diersoorten er door heen en keer ze elke dag het zelfde, tot ik weer een nieuwe mix maakten  :biggrin2:
Veel minder na denk werk over wat nu wel en wat nu niet te combineren  ::)
#2517899
Nee lams bot is een van de weinige dingen die ik dus niet hoef te malen  ::)

Pas had ik een heel stuk lams ribben gekocht niet gezaagd of zo, en daar heeft ze heerlijk 3 kwartier op liggen knagen  :D
Ik was gewoon verbaast dat het helemaal op ging, had het eigenlijk een beetje voor de grap gekocht om te kijken wat ze er mee zou doen  ::) :biggrin2:

Maar dank je voor je uitleg, ik denk dat ik alles zo wel snap  O0

Ik ga morgen maar eens een nieuw menuutje in elkaar draaien voor haar, eentje waar ik bijna niet bij hoeft te malen  :D ;)
#2518056
Maar moet je de gemalen pens en vis met de groenten dan niet onder wat anders gemalen mengen? Of eet ze het ook als je enkel dat maar gemalen voorschotelt?
Ik dacht dat je het onder wat moest mengen, en dan zou ik dus zeggen: meng het onder vleesbot.
Ook in het andere geval zou ik er dus wat vleesbot bij geven, maar het wordt wel een grote maaltijd zo natuurlijk....  ::) 
#2518946
Nee dat is dus het raren, zo dra het gemalen is eet ze alles vol overgaven en met bak uit likken ???

Ik hoef het dan niet te mengen met iets was ze ook heel lust.

Dus pens heel is  :puke:, ik pak de pens en haal hem door de vlees molen en geef hem weer zonder er veder nog iets aan te doen en de pens is  :dribble:
Dit is met alle diersoorten die ze niet lust zo  ::)

Dus ik denk dat ik het als mega maaltijd ga geven voor de vast dag, is ze lekker vol en Daan  ;)
#2523691
Wat  Charlie niet lust droog ik.
Van de week nog fazantenkarkas. Vers lustte ze het echt niet, ook niet toen ik het na een dag vasten het nog een keertje aanbood. Dus heb ik het gedroogd. Nou, ze vond het echt héérlijk! Dus droog ik nu de volgende fazantenkarkas weer. Dan zal het vast in één keer goed gaan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door