Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2513009
Volgens mij valt het wel mee met de hoeveelheid bot in Darf, Tinlo barfmenu staat er wel om bekend en geeft dus ook bij veel honden (te) harde ontlasting.
Wen ei met schaal in volgens mij redelijk in balans qua laxerende of stoppende werking, zou dus niet veel verschil moeten maken.
#2513060
de verhouding van vlees-bot-orgaan is 45-25-20. is toch redelijk veel bot vergeleken met andere merken. andere 10% is groente.
het is trouwens vooral voor (opgroeiende) honden van grote rassen dus wil toch opassen met teveel calcium, maar wil natuurlijk ook niet dat calcium/fosfor uit balans raakt. darf is normaal 0.48/0.44%. (op voerwijzer staat trouwens 0.52/0.29)
Laatst gewijzigd door wesley1981 op vr 16 nov 2012, 07:27, 1 keer totaal gewijzigd.
#2513316
Die % zeggen mij niet zoveel. Hier op het forum wordt bijv. 50% bevleesd bot geadviseerd, is die 45% in Darf bevleesd of kaal bot. Ik denk dat het bevleesd is aangezien de meeste honden normale poep hebben op darf. Zou het 45% kaalbot zijn dan zouden de meeste honden toch wel keiharde en witte ontlasting hebben. In dat geval zou darf dus juist minder bot bevatten.

Er zijn ook een aantal kvv's die 70% vleesbot 10% orgaan en 15% spiervlees bevatten en ook daarop doen de meeste honden het qua ontlasting goed op.
2 x per week een eitje lijkt me helemaal geen probleem.
#2513390
vermoed toch dat het onbevleesd is. kan geen hogere vinden dan 25% meeste hebben 15%. ontlasting is toch behoorlijk hard en wit. tinlo heeft evenveel bot als darf. in tinlo is de verhouding 55/25/20.
Laatst gewijzigd door wesley1981 op vr 16 nov 2012, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
#2513456
Weet je het beste is te kijken naar waar jou hond het goed op doet. Als er witte harde ontlaesting is geef je er een ei zonder schaal bij, als de ontlasting normaal is kan je er best 2x per week een ei met schaal bij geven.
Mijn honden hebben van Darf en Tinlo prima ontlasting, niet te hard, andere honden hebben het alleen van Tinlo en bij jou dus ook van darf.
#2516955
[quote="wesley1981"]
de verhouding van vlees-bot-orgaan is 45-25-20. is toch redelijk veel bot vergeleken met andere merken. andere 10% is groente.
het is trouwens vooral voor (opgroeiende) honden van grote rassen dus wil toch opassen met teveel calcium, maar wil natuurlijk ook niet dat calcium/fosfor uit balans raakt. darf is normaal 0.48/0.44%. (op voerwijzer staat trouwens 0.52/0.29)
[/quote]

Ik lees dit als vlees-bot-orgaan is 45-25-20.
                        45    25    20

Dus 45% vlees 25% bot 20% orgaan 10% groente. Okay wij doen nog wat extra spiervlees erbij. Het kan ook zijn dat die 25% bot met vlees is dan zou ik eerder denken dat er te weinig bot inzit ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door