Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Joeï
#2516898
Hallo  :)

Na een aantal weken alles doorgepluist te hebben hier op de site ga ik (waarschijnlijk dubbel) toch mijn vragen stellen..

A.s woensdag gaan we onze staffordpup ophalen. Ze is dan 7 weken oud. Ze is afgespeend op brokken maar dat wil ik haar
niet voeren. Na een heftige discussie en heel veel informatie heb ik mijn vriend overgehaald om haar eerst KVV te gaan voeren.
Ik heb verschillende verhalen gelezen op internet over het overzetten hierop.

Mijn gevoel zegt dat ik het toch het beste coldturkey kan doen, het merk waar ik voor heb gekozen is Alaska.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Woensdag, einde van de middag gaan we haar halen (eerst nog het kinderfeestje van mijn dochter).
Is het verstandig om haar s'avonds al de eerste keer KVV te geven?
Of is het beter om hier mee te wachten tot de volgende ochtend?

Wat zijn de beste smaken om mee te beginnen van Alaska of maakt het niet zoveel uit waar ik mee begin te voeren?
Ik heb gelezen dat ik 4 a 5 smaken dien te voeren in 3 weken om het compleet te maken.

Verder kan ik in sommige dingen nogal onzeker zijn, wat zijn dingen waar ik op dien te letten als ik overstap m.b.t. de puppy, bijv. diarree en dat soort dingen zonder dat ik 'gelijk in de stress schiet' en naar de dierenarts wil rennen?

Ik hoop dat jullie een beetje onzekerheid kunnen wegnemen, wil haar echt graag KVV voeren en in de toekomst overstappen op BARF maar nu heb ik simpelweg er geen ruimte voor in onze minivriezer (twee laatjes)...

Ik hoor graag van jullie! Alvast ontzettend bedankt!!

Groetjes Joeï
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2516919
ik zou dr meteen overzetten  :)
zelf zou ik dr sàvonds voor t slapen een klein beetje geven als ze het wil eten , kan ze met een voldaan buikje lekker slapen ......

en als je iets niet weet of onzeker bent.......gewoon hier vragen , er zijn altijd wel mensen voor hulp  :)

succes woensdag !!
Door M@rina
#2516920
welkom! En wat leuk woensdag je pup halen.

Alaska is een prima kvv al vind ik het vrij fijn gemalen, daardoor wordt het door 1 van mijn honden niet graag gegeten.
Ik heb pups hier gewoon coldturkey overgezet, niks gemengd of met warm water geknoeid. Hupsakee, gewoon een bakkie kvv voor de snufferd gezet en nooit problemen gehad.
Sommige pups krijgen wat slappe poep, maar vaak is dat met een paar dagen over, als ze maar niet de hele dag alles onder poepen hoef je niet zo snel zorgen te maken over uitdroging. Hoe laat ga je haar halen en hoe laat krijgt ze dan nog voer? Kijk, het is natuurlijk niet prettig als je kleine frummel de eerste nacht in haar nieuwe huis aan de dunne gaat...

Ik zou beginnen met konijn, kip, rund en kijken hoe ze het daarop doet dat is allemaal vrij mager en vriendelijker voor maag en darmen. Gaat het goed dan kan je lam en eend gaan toevoegen, dat zijn wat vettere diersoorten. Gaat dat ook goed dan kan je nog een visvariant toevoegen.

Alaska heeft 7 diersoorten dus op zich voldoende om compleet te voeren, maar ik vind het altijd prettig om ook nog andere kvv's er bij te geven, lekker variëren en zoveel mogelijk verschillende diersoorten voeren.
Veel plezier woensdag!
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2516921
Mijn ervaring.... Mn vingers werden er zowat bij opgegeten. Verder geen problemen gehad met drolletjes of zo. Begin nog wat onregelmatig maar al gauw mooie drollen. Veel succes!
Door Joeï
#2517574
Bedankt voor jullie reacties!

Ik wil haar gelijk overzetten, we gaan haar eind van de middag halen en zijn rond etenstijd thuis denk ik.
Weet alleen niet of ik haar s'avonds al wat eten zal geven (iets van konijn, kip of rund) of pas de volgende dag...
Blijft een lastige keuze.. Maar ik ben er op berekend om s'nachts eruit te gaan, mocht ze ineens nodig moeten ofzo.

Bedankt voor de geruststellingen! Wordt mijn eerste 'eigen' puppy dus vandaar de onzekerheid ;)
Alles komt goed  8)
En als ik vragen heb dan stel ik ze zeker!

Groetjes Joeï
Door Martine-Tom
#2517578
Ik zou gelijk die avond al een klein beetje eten geven, gaat ze iig niet met honger slapen  :)
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2517897
Sinds kort heb ik er ook een puppy bij die ook afgespeend is op brokken. Haar heb ik s'avonds een uurtje nadat ik thuis kwam haar eerste portie kvv gegeven. Met heel veel smaak heeft ze het opgegeten al moest ze wel eerst even goed kijken en proeven wat dat nou voor spul was. Ze heeft nergens last van gehad. Erg vroeg ben ik toen niet naar bed gegaan (zoals nu  :-[) en ik slaap als er hier een nieuwe pup is de eerste nacht beneden in de woonkamer en laat ze midden in de nacht nog een keer uit.

Succes morgen en veel plezier met je nieuwe pup !
Laatst gewijzigd door Lucie110 op wo 21 nov 2012, 01:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Joeï
#2518991
Ik heb haar vanmorgen de eerste keer kvv gegeven. Het ging erin als zoete koek  ;D
Ze had gister nog brokken gehad rond 19.00 en we hadden haar pas om 20.15 opgehaald, dus leek me verstandiger omdat
vanmorgen pas te geven.

Ik wilde ook eerst op de bank slapen maar dat vond mijn vriend geen goed plan, dus de bench naast het bed en dat ging goed  :biggrin2:
Ben twee keer wakker geworden en toen heb ik mijn hand erin gestopt en daarna ging ze weer heerlijk verder slapen...

Thanxx voor je reactie!

Groetjes Joeï
Door nienk
#2519336
Hartstikke mooi dat ze zo de kvv lekker op at! en met al je vragen als onzekere nieuwe hondenbaas kan je heel goed hier op het forum te recht hoor! als ik al op barfplaats had gezeten toen ik Reus net had, had ik denk ik heel wat minder keren bij de dierenarts gezeten... hihi, we zijn er om elkaar te helpen! (bovendien weten we met zijn allen hier heel wat meer over (vers)voeding voor je hond dan dat de gemiddelde dierenarts weet...)

veel plezier met je nieuwe pup!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door