Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Aura
#2511510
Aura is alweer ruim 8 jaar oud en afgelopen mei is ze gecastreerd.
Qua voeding probeer ik haar nu geconcentreerder/kwalitatief beter voer te geven, zodat ze wel alle voedingsstoffen binnenkrijgt, maar minder calorieen. En zo dus hopelijk geen last krijgt van gewichtstoename door de castratie.

Kan ik haar verder nog ondersteunen, zodat ik eventuele ouderdomskwaaltjes zo lang mogelijk kan uitstellen?
Ik lees wel eens dat je preventief glucosamine kan geven aan een ouder wordende hond. Is dit zinvol? En kan ik dat ook doen met behulp van voeding, bv. door meer kraakbeen te voeren, of praat ik nu onzin?  ::)

Verder heb ik het idee dat ze een castratenvacht aan het ontwikkelen is. Haar vacht lijkt wat vetter en staat wat meer uit. En het is ook voller, maar dat kan ook door de winter komen. Is er iets wat ik hieraan kan doen, qua voeding of verzorging?
Door Lizzy
#2513543
Lastig. Een castratievacht ga je met voeding niet gemakkelijk tegen. Wat je kunt proberen is wat extra visolie en chlorella. En dat is tevens ook goed voor de ouder wordende hond. Het geeft net een beetje extra.
Door Lizzy
#2514410
Aura schreef: Dank je wel! Dan ga ik toch maar eens zo'n pot visolie aanschaffen  ;)
Glucosamine preventief geven is niet nodig, tenzij ze echt last krijgt van artrose o.i.d.?
De wetenschap is daar nog niet over uit. Maar aangezien wij rauw voeren, krijgen onze honden genoeg van dit soort goede stoffen binnen. Ik geef dit soort dingen dus ook niet preventief.
Door Ramses1
#2515455
Mijn teefje van 6 jaar heeft beginnende Artrose in een achterpootje.

Ik geef haar elke dag een flinke bio-kippennek of een eendennek extra, hier zit veel Glucosamine in.
Chlorella in kuurtjes van een paar weken, dus niet elke dag.
Zalm krijgt ze elke week en af en toe wat zalmolie over de groente/boekmaag mix.

Ik hoop dat ik dat zo goed doe.

Ik heb haar nog maar 9 maanden, ze is niet gesteriliseerd maar dat gaat wel snel gebeuren omdat ze nu om de 3 maanden loops is.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door