Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door TMG1961
#2507962
Aangezien poezewoes nog altijd af en toe niest ben ik begonnen met haar echinaforce druppeltjes te geven.
Ze krijgt ze door het eten..kon geen spuitje vinden om het in mond te spuiten. Ze krijgt ze nu 3 dagen..kan echter niet zeggen dat er verbetering te zien is. Maar is nog vroeg in de behandeling dus nog rustig afwachten.

Door water is wat moeilijker omdat ze uit bak van Pixie drinkt en die hoeft geen druppels te hebben. Als ik apart bakje voor poes neerzet laat ze die links liggen en drinkt er dus niet van.

Ik geef nu 2 maal daags 5 druppels. Hoeveel mag ze maximaal hebben? Ze weegt ongeveer 4,2kg
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2509289
Ik geef aan mijn konijn gewoon de kinderdosering om te beginnen.  Dat is dan 2 keer per dag 20 druppels. Daarna bouw ik af.
Konijn weegt kleine 2kg.
Echinaforce is iets homeopatisch, de werking is niet bewezen.  Ik geloof echter wel in geneeskrachtige kruiden, maar je mag niet meteen effect verwachten zoals met reguliere medicatie. Je mag ook niet verwachten dat het er zeker volledig mee verdwijnt. Uiteindelijk moeten ze het nog altijd zelf doen, het is gewoon een ondersteuning.
Na een anderhalve tot 2 weken zou je toch wel resultaat moeten zien als het aanslaat.  Vaak iets vroeger.

Bij mijn konijn werkt het duidelijk, en ik heb geen andere optie's want AB's slaan bij hem niet meer aan.  Dan wordt hij nog zieker dan hij al was.  Met Echinaforce kan zijn snot bijna volledig verdwijnen.  Als de andere konijntjes ook wat beginnen snotteren, doe ik het door het drinkwater en dan worden zij niet echt ziek. Het gaat dan vlug weer over waarna zijn geen last meer houden, dus bij konijnen werkt het volgens mij wel. Of dat bij katten ook zo is, kan ik niet zeggen. 
Ik weet eigenlijk niet of het zijn werking verliest als je het permanent blijft inzetten, maar ik doe dat niet.... Enkel als het erg wordt. En dan geef ik het een maand of 2.
De eerst week dus zoveel als kinderdosering en daarna de helft. Op het eind bouw ik af tot niets.

Hou je er ook rekening mee dat de druppels opgelost zijn in alcohol? Dus dat je het beste even laat uitdampen?
Ik geef nu pilletjes aan mijn konijn (1 dosis per dag). Die zijn goedkoper, ze smaken naar framboos en hij eet ze dus zo uit mijn hand, en als het moet kan ik ze ook nog oplossen in water.
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op ma 12 nov 2012, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door TMG1961
#2509317
bedankt voor je antwoord. Poes niest niet constant, het zijn een paar niesbuitjes per dag.
Dat er alcohol in zit had ik al geroken, maar poes eet het gelukkig zonder al te veel problemen op.

Ik hou het voorlopig dan even bij de 10 druppels per dag.
Door TMG1961
#2515808
Ben nu een dag of 9-10 bezig en kan niet zeggen dat ik verbetering zie. Soms niest ze uren niet en dan is ze weer een uur of zo regelmatig aan het niezen. Ze eet goed, temp schommelt tussen de  38,1 en 38,3. Ze drinkt normaal en is ook gewoon actief voor een 17-18 jarige poes. Ze is zelfs 250 gram aangekomen de afgelopen paar weken.

Al met al goed alleen het niezen wil maar niet op horen. Ze heeft 2 keer een AB kuur gehad.
Ik schrik me telkens echt een complete hartverzakking als ze niest. Weet echt niet meer wat ik verder nog kan doen..dus helpppppppppppppppppppp
Door Mowgli
#2516048
Las ik gisteren niet ergens dat ze niet niest als ze op je schoot zit, en begint zodra je haar weer op de grond zet? Ik zou zeggen alleen nog maar bij je dragen dat ouwe besje ;-) Maar alle gekheid op een stokje, echt vervelend voor jou maar ook voor Poes :( Ik zou het niet weten om eerlijk te zijn. Misschien de dosis Enchinaforce toch verhogen naar de kinderdosis?
Door Limpy
#2516052
Of niet steds een overbezorgde poezevader zijn en haar gewoon eens af en toe laten niezen?
Ondanks dr gammele status lijkt poes me een sterke dame die graag jouw hartkleppen test...
Door TMG1961
#2516163
Ik heb de dosering verhoogd naar 2 keer per dag 10 druppels. Dat overbezorgde poezevader zijn zit in m'n bloed..ben nu eenmaal een beetje erg overbezorgd..zijn voor mij m'n kinderen.
Door Whisker
#2516381
TIP:wel eens aan l-lysine (poeder) gedacht? dat verhoogt de weerstand ook het is namelijk een aminozuur wat een remmende werking heeft op virussen je deze ook goed met puur sinus (druppel) combineren.
Door Annemarie Rijnveld
#2516411
Ik zit ook te denken aan een ''temperatuurgevoelige'' neus. Hier heb ik zelf namelijk last van en mijn vader idem.
Als wij van een koude ruimte in een warme komen en andersom, beginnen wij te niezen. Hoe groter het temperatuursverschil, hoe erger de niesaanvallen.
Door TMG1961
#2516637
Poes komt niet meer buiten. Dus denk niet dat het aan temperatuur verschil ligt. Had ze voorheen ook nooit last van.
L-Lysine zal ik eens naar kijken.

Zoals gezegd niest ze niet continue..zijn meer nies aanvallen verspreid over de dag, daar heeft ze er 3 - 4 van per dag en tijdsduur dat ze dan niest varieert ook van paar minuten tot soms 1 uur..ze niest dan ook niet constant maar om de paar minuten.
Door fem fatale
#2516775
Zo nies ik in het hooikoortsseizoen.

Allergie voor stof/huisstofmijt/wasmiddel/planten uitgesloteh? (Is bijna onmogelijk om alles uit te sluiten trouwens.)
Door fem fatale
#2516845
Heb ik dus niet, het niezen iig niet. Ik heb in het hooikoortsseizoen wel de hele tijd keelpijn en droge ogen, maar dat zijn nou net dingen die Poes je niet kan vertellen.

Maar ik ben geen dierenarts hè? Alleen klonk jouw omschrijving als mijn luchtwegallergie.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door