Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Elvira
#2515141
Nelson heeft dit wel vaker gehad. Dan is hij misselijk, wil naar buiten, als je buiten komt wil hij ieder plantje op eten dat hij tegen komt. Als ik hem dan naar met bos mee neem, eet hij wat gras en braamstruiken en daarna is het over. Maar deze keer is het anders. Een paar weken geleden heeft hij diaree gehad (spoot zijn gat uit en hij moest er vaker uit). Na een dag vasten, werd hij wat misselijk, toen een beetje eten gegeven (kip), daarna nog een beetje en langzamerhand weer een volledige maaltijd. Voor zekerheid KVV gegeven om zijn darmen te ontlasten. Het ging een paar dagen goed, daarna weer een keer zacht. Regelmatig wel gras eten. Daarna weer goed. Vanavond weer piepen, slikken en buiten veel gras eten. Normaal krijgt hij diverse botten, vlees en orgaan vlees en vis en af en toe een ei, banaan. Wat kan dit zijn  ? Ik ben bang dat als ik naar de dierenarts ga het eerste is wat ze vragen  : wat eet hij ?
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#2515195
Ten eerste zou ik me voor die vraag bij de dierenarts geen zorgen maken. Misschien leert de da ook nog wat van jouw verhaal, áls hij/zij er al naar vraagt.  ;)

Ten tweede: Er zijn hier ook periodes dat er overgegeven wordt, ook met gras eten. Waarom, weet ik nog steeds niet. Ik kan het niet herleiden naar iets in het menu. Virusje? Omslag van het weer? Ander voertijdschema?

Bij een dag of twee spugen, zou ik me nog niet zo'n zorgen maken, misschien een beetje Okugest geven? Dat helpt hier meestal wel tegen misselijkheid.

Beterschap voor Nelson!
Door Lizzy
#2515198
Elvira schreef: Nelson heeft dit wel vaker gehad. Dan is hij misselijk, wil naar buiten, als je buiten komt wil hij ieder plantje op eten dat hij tegen komt. Als ik hem dan naar met bos mee neem, eet hij wat gras en braamstruiken en daarna is het over. Maar deze keer is het anders. Een paar weken geleden heeft hij diaree gehad (spoot zijn gat uit en hij moest er vaker uit). Na een dag vasten, werd hij wat misselijk, toen een beetje eten gegeven (kip), daarna nog een beetje en langzamerhand weer een volledige maaltijd. Voor zekerheid KVV gegeven om zijn darmen te ontlasten. Het ging een paar dagen goed, daarna weer een keer zacht. Regelmatig wel gras eten. Daarna weer goed. Vanavond weer piepen, slikken en buiten veel gras eten. Normaal krijgt hij diverse botten, vlees en orgaan vlees en vis en af en toe een ei, banaan. Wat kan dit zijn  ? Ik ben bang dat als ik naar de dierenarts ga het eerste is wat ze vragen  : wat eet hij ?
Als jij het weet, kun je echt heel veel andere mensen met honden helpen..... Mijn hond Whoofer had dit van tijd tot tijd. En zo zitten er nog meer op Barfplaats. En niemand is er ooit achter gekomen wat er precies aan de hand is, waar dit door komt en wat je er aan moet doen. Als je het mij vraagt is het misselijkheid ja. Of een golf van maagzuur. En daarom gaan ze lopen vreten (Whoofer heeft zelfs de veters van mijn bergschoenen een keer op gegeten toen ik niet thuis was en zij zo'n aanval kreeg). En wat dan wel wil helpen is Okugest geven, beetje yoghurt geven, buik zachtjes masseren.

Bij Whoofer had ik het idee dat de aanleiding kon zijn: stress, misselijk van bepaalde voedingsmiddelen (ik merkte dat ik uit moest kijken met vette vis) en soms was er gewoon geen aanleiding.

Ik zou even geen vette vis geven, geen visolie en ik zou wel Probiotica geven. En Okugest van VSM (helpt soms, soms totaal niet). En bij een aanval wat yoghurt geven en buikje masseren en ik zou hem hooguit wat kattengras laten eten....
Door ashley
#2515439
Loes heeft het ook. Zomaar spontaan beginnen te smakken en maar naar buiten willen. Als ze dan naar buiten kan vreet ze gras, dorre bladeren, struiken etc. Kan ze niet naar buiten begint ze aan het vloerkleed, mijn breiwerk, planten, schoenen....Alles om maar iets in haar buik te krijgen lijkt wel. De da heeft een uitgebreid bloedonderzoek gedaan en een scopie en tot nu toe is er nooit iets te vinden geweest. Ze zit nu op carnibest puppy omdat zo fijn gemalen is en zo langzaam aan gaan we andere kvv er bij mengen. Gaat dat goed gaat ze weer barfen. Maar ze heeft die aanvallen nog steeds, al krijgt ze nu maagbeschermers erbij.
Door Alba
#2515461
Sinds het nest is Alba's metabolisme wat wisselend en kan ze soms ineens last hebben van een te lege maag. Een lepel rauwe honing helpt dan goed.
Door rosmin
#2516075
Sam heeft deze aanvallen van misselijkheid ook. Hij begint te smakken, likt de hele keukenvloer obsessief af en als we dan niet naar buiten gaan om hem gras te laten eten , eet hij binnen alles op, zelfs de kabel van de tv heeft ie al eens gepakt. Buiten letten we er dan wel op dat hij niet heel veel gras, bladeren en takjes eet, omdat hij zich dan weer overeet en zijn maag teveel zwelt.
Wat bij hem helpt is massage van zijn buik, gras laten eten en daarna rustig gaan wandelen. We geven altijd Okugest, maar ik zou werkelijk niet kunnen zeggen of dat helpt of niet.  Door de massage ontspant hij en laat soms flink wat boeren, lijkt hem op te luchten. Maar soms helpt de massage ook helemaal niet. Soms helpt het ook om zijn keel te masseren ,waardoor hij  rustiger gaat ademen.
Wat wij denken wat bij hem meespeelt voor het ontstaan van deze aanvallen is spanning veroorzaakt door onverwachte situaties, waardoor hij door onrustiger ademhaling en stress  lucht inslikt of door de opwinding  gaat hikken waardoor hij nog meer lucht binnen krijgt en uiteindelijk misselijk wordt of maagklachten krijgt. Soms krijgt hij het na eten van vettere diersoorten, maar lang niet altijd.
In het begin schrokken we nogal van deze aanvallen, omdat zijn maag erbij ging zwellen, maar tegenwoordig zien we het vaak aankomen en kunnen we een erge aanval  voorkomen door eerder ontspanning te bieden.
Door DewiSam
#2516124
Beterschap voor jouw mannetje.

Dewi heeft dit ook, alleen zie ik bij haar niet direct een teken van misselijkheid maar wel het naar buiten willen en ongeveer alles opeten wat groen is. Op die momenten borrelt haar buik wel heel erg en je ziet duidelijk aan haar onrustige gedrag dat zij zich niet happy voelt. Meestal helpt een flinke wandeling met veel gras eten haar goed, maar niet altijd dus ik ben ook heel benieuwd waar dit vandaan komt.
Door Cathelijn
#2516255
Jonas had het ook. Ik heb nu nog aan een bergschoen kortere veters, en ik heb nog fleecedekens met een gat erin... Zo sterk is dan hun behoefte om iets te eten. En ik ben er ook nooit achter gekomen waarom en wat het nu precies was. Bij Jonas zakte het alleen als ik hem de kans gaf om gras te eten en een klein stukje te lopen. Als hij dan ging plassen wist ik dat het wat gezakt was.
Jonas deed het op brokken, op kvv en op barf. En dat laatste vond hij het lekkerst, dus ik ben niet anders meer gaan voeren, het hielp toch niet. Toch jammer dat nog steeds niet duidelijk is wat het nu is, aangezien er toch heel wat honden last van schijnen te hebben.
Floor heeft het ook wel een of twee keer gehad, maar zo veel minder sterk dan Jonas  :-\ Ilan nog niet, gelukkig!
Door ashley
#2516429
Loes heeft net ook weer zo'n aanval gehad  :-X Voordat ik met haar buiten stond had ze al aardig wat fleece op van een speeltje. Buiten nog wat gegrazen, niet teveel want dan zwelt ze helemaal zo op. En een stukje gelopen, nu ligt ze weer rustig naast me te slapen. Ik ga haar ook maar weer terug zetten op barf. Brokken en kvv veranderd ook niets aan de situatie  :-\
Door miik
#2516450
Mijn Mickey heeft dat soms.
Ik heb van een andere fokker de tip gehad om dan Nux Vomica D4 te geven van A.Vogel.
Het zijn homeopatische druppeltjes tegen misselijkheid en het werkt erg goed, ook bij mezelf :)
De Okugest deed hier niet zoveel.
Door Elvira
#2517121
ik ben blij dat Nelson niet de enige is en ga eens bij zijn fokker vragen of zij iets weet over deze misselijkheid
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door