Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2516193
Perché dagli esami è uscito un valore leggerissimamente più alto di fosforo
Vraag van FBforumlid:
Uit de bloedresultaten van hond blijkt dat het fosforgehalte een ietsje verhoogd is. Forumlid wil graag weten hoe zij deze waarde kan laten dalen.
Zij geeft op het ogenblik iedere dag wat ricotta gemengd met groentes, anders worden die niet gegeten.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
#2516285
Het barfnierdieet (te vinden in de bib) is een dieet dat verlaagd is in fosforgehalte.
Maar de italiaanse percentages komen daar toch al dichterbij (minder bot, meer groenten), ze kan misschien wat minder orgaan geven ook.  Dat is gewoon waar ik dan aan denk, kan goed zijn dat dat helemaal niet aan te raden is voor een gezonde hond.
Wat is trouwens iets verhoogd? Want het is normaal dat de fosforwaarden iets hoger liggen bij vers-gevoerde honden dan bij brokgevoerde honden. En welke zijn dan het meest realistisch?  :P  Maar goed, meestal wordt vergeleken met waarden die normaal zijn voor brokgevoerde honden en dan mag je er dus rekening mee houden dat vers die waarden altijd wat hoger laat uitkomen. Dat is dus niets abnormaals.  Pas als de waarden echt pathologisch hoog liggen, zou ik me zorgen gaan maken en iets willen veranderen.

Of de ricotta verschil maakt weet ik niet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door