Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Thea
#2515666
Boy eet nu best veel vlees soorten ook wel het bot.
Maar toch heeft hij vooral moeite met wat hardere botten.
Kip, parelhoen en eend karkassen zijn totaal geen probleem meer.
Maar bv goed bevleesde wilde konijn. Eigenlijk dus konijn waar weinig van af is gehaald. Maar ook een kippenpoot of borrelpootje(zoals wij ze eten) en de rugstukken van eend.
Kan/wil hij niet eten.
Gisteren heb ik het echt in hapklare stukjes staan knippen met snoeischaar (gewone schaar komt er niet doorheen) toen heeft hij het uiteindelijk wel opgegeten. Hoewel ik soms het idee had dat hij er helemaal niet op kauwde.
Ik denk soms dat hij bang is om het vlees pijn te doen. Dat klink natuurlijk raar. ???
Maar Boy zal nooit iemand met zijn tanden aanraken laat staan bijten. Stop je hand in zijn bek en je zal geen tand voelen.
Hij is dus ook heel zacht in de mond.
Terwijl hij de veel minder bevleesde karkassen  dus bv kip,parelhoen maar ook van de week haas karkas wel redelijk goed en snel opeet.
Bullenpezen en grote kauw botten uit de dierenwinkel kauwt hij wel gewoon en heel goed op.
Dus ik geloof niet dat hij wat aan zijn gebit mankeert.
Wat kan ik nu nog doen zodat hij het wel eet of zeggen jullie laat het lekker zo.
Ik heb dus ook wel die vlees stukken met de hamer bewerkt, maar ook dat werkt niet.
Terwijl stukken spiervlees weer wel gaan  :D
Door Lizzy
#2515726
Thea schreef: Boy eet nu best veel vlees soorten ook wel het bot.
Maar toch heeft hij vooral moeite met wat hardere botten.
Kip, parelhoen en eend karkassen zijn totaal geen probleem meer.
Maar bv goed bevleesde wilde konijn. Eigenlijk dus konijn waar weinig van af is gehaald. Maar ook een kippenpoot of borrelpootje(zoals wij ze eten) en de rugstukken van eend.
Kan/wil hij niet eten.
Gisteren heb ik het echt in hapklare stukjes staan knippen met snoeischaar (gewone schaar komt er niet doorheen) toen heeft hij het uiteindelijk wel opgegeten. Hoewel ik soms het idee had dat hij er helemaal niet op kauwde.
Ik denk soms dat hij bang is om het vlees pijn te doen. Dat klink natuurlijk raar. ???
Maar Boy zal nooit iemand met zijn tanden aanraken laat staan bijten. Stop je hand in zijn bek en je zal geen tand voelen.
Hij is dus ook heel zacht in de mond.
Terwijl hij de veel minder bevleesde karkassen  dus bv kip,parelhoen maar ook van de week haas karkas wel redelijk goed en snel opeet.
Bullenpezen en grote kauw botten uit de dierenwinkel kauwt hij wel gewoon en heel goed op.
Dus ik geloof niet dat hij wat aan zijn gebit mankeert.
Wat kan ik nu nog doen zodat hij het wel eet of zeggen jullie laat het lekker zo.
Ik heb dus ook wel die vlees stukken met de hamer bewerkt, maar ook dat werkt niet.
Terwijl stukken spiervlees weer wel gaan  :D
Hij eet dus kip, parelhoen en eend? Ik zou zeggen "lekker zo laten". Dat is afwisseling genoeg. Ik heb geen idee waarom hij het niet lekker eet, maar ik zou er dus geen punt van maken. Haaskarkas is trouwens best redelijk hard, vind ik. Dus als hij dat wel eet, vindt hij dat misschien lekker genoeg om toch maar op te eten? (haas is hier echt totaal lievelings!).
Gebruikersavatar
Door Thea
#2515791
Ja ik was ook verbaasd toen mijn man zei dat ie alles had opgegeten. ;)
Maar aan haas zit weer niet veel vlees. Ik heb echt het gevoel dat het vlees met bot samen is wat hij niet graag eet.
Omdat hij dus ook geen kippenpoot ect wil eten maar wel de karkassen ook al zit daar ook wel vlees genoeg aan. Wel moet ik alles kleiner knippen want 1 stuk karkas van 250 gr eet hij ook niet op. ???
Vanmorgen Bency een halve schapenkop gegeven daar kan ik zo van genieten hoe hij dat lekker staat op te eten. Aan Boy hoef ik dat niet te geven :(
Haal ik het konijn vlees ervan af eet hij het ook gewoon. maar die botjes wil ik niet erg kaal geven. Mss raar maar heb dan het gevoel dat het te scherp kan zijn :-\
Door wijkje
#2515916
Ik heb hier een madam die soms loopt te miepen met botwerk dat ik wel eens gedacht heb of ze niet wat aan haar gebit mankeert..Maar ik denk dat ze dat geknaag niets vind...Haaskarkas eet ze probleemloos, maar ribben e.d. eet ze niet op..En zo zijn er wel meer botsoorten wat ze moeizamer eet..Krijgt ze keer gemalen (als er bijv. wat overblijft van katten dan eet ze het met gemak)
Terwijl Zora veel makkelijker is qua  botwerk ; die knaagt alles op maar is weer wat selectiever in diersoorten. Die lust echt geen wilde eend of fazant.

Ik houd er niet echt rekening mee ; alleen ribben/kopjes laat ik achterwege in menu van Jeppe. De rest krijgt ze wel gewoon. En als ze niet opeet, dan haal ik het weg..Meestal eet ze uiteindelijk wel op, ook al duurt het soms wat langer dat ze op heeft..
Gebruikersavatar
Door Thea
#2515922
Wilde eend en fazant word hier ook echt niet gegeten :-\
Maar wild konijn en haas dus weer wel. En laatst had ik ook konijn maar die was erg blank (denk dat ie tam was).
En die werd weer niet gegeten zelfs Bency moest hem niet en katten ook niet. Die is dus echt in kliko beland :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door