Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Marije Lei
#2514714
Ik weet niet of het hier goed staat dus ik waag een poging.

Leia is sinds 1,5 week voor het eerst loops. Nu is ze klein voor een fb en redelijk proppig gebouwd. Vanaf 10 maanden ben ik dan ook in voeren gaan minderen want ik hou niet van dikke bulletjes. Ze bleef keurig 11,7kg en zag er prima uit. Nu is ze sinds vorige week ruim een kilo aangekomen terwijl ze niet meer te eten krijgt.
Moet ik haar nu weer gaan minderen? Ik vind het lastig omdat ze nog geen jaar oud is en nu ze loops is heeft ze haar voedingsstoffen denk ik wel nodig.

Maar op een kleine prop zit ik ook niet te wachten. Daarbij is ze nog even actief als een paar weken terug dus daar kan het ook niet aan liggen.

Iemand een idee hoe dit komt en wat ik nu het beste kan doen?
Door Alba
#2514763
Ik merk het bij mijn eigen hond niet, maar ik weet van een teef van een vriendin dat die vocht vasthield voor/tijdens haar loopsheid. Die werd echt pafferig ervan, net als sommige vrouwen!
Vind je dat ze aangekomen is, in de zin van meer 'spek' op de ribben of zie je niet echt waar de gewichtstoename vandaan komt? Als ze daadwerkelijk dikker is geworden zou ik wel minderen, als je het eigenlijk niet echt terug kan vinden zou ik kijken of het na de loopsheid weer afneemt.
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2514955
Ik heb dit idd. al vaker meegemaakt bij die dogachtigen.
Vlak voor en tijdens de loopsheid kunnen ze echt dikker worden.

Ik heb ze wel eens gewogen in zo´n periode ,dan scheelde het niet veel in gewicht ,maar wel in vocht vasthouden
en extra spek  :biggrin2:

Als je ze dezelfde hoeveelheid blijft voeren ,blijft de speklaag ook .

Toch ietsje minder eten  helpt.
Even extra rondhuppelen helpt ook.
#2515053
Hmm, @Marije Doedens, nu dit topic lezend, begint er bij mij een lampje aan te gaan.
Ik vond ook dat Yuma dikker was geworden en nu jij dit zo te berde brengt, valt mij in dat het dikker worden precies samenviel met haar loosheid-periode.
Ik zat al te overwegen het percentage naar beneden te halen, maar nu zij definitief uit de loopsheid is, zie ik dat zij gewoon haar lijntje weer terug heeft.

Hmm, vocht vasthouden dus...toch pieste zij errug veel in die tijd.

Goed topic, het weten waard.
Door smulpaap
#2515135
Marije Doedens schreef: Ze huppelt de hele dag, adhd'er :) het is dus pech voor mevrouwtje ze moet aan de lijn!


Gelijk heb je hoor , beter tijdig dan straks een hoop gedoe om het er weer vanaf te krijgen .... En het zou zonde zijn , vind haar er nu op je foto,s goed uitzien
Hier in de buurt loopt ook een Fransje , ook een teefje van net een jaar .... een rolmops is het . Laat staan als die straks nog effe ouder is
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door