Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door **Jolanda**
#2514892
Ik weet dat mensen op een bepaalde manier kunnen overgeven waardoor er ontlasting gebraakt word. Maar kunnen honden dat ook?

Duster heeft net 3x gal + doorzichtig slijm gebraakt en bij de laatste keer daarvan, leek het wel alsof er ontlasing was gebraakt. Het voelde ook alsof het ontlasting was, heel raar.

Ik weet ook niet of er iets heest, maar gal spugen gebeurd hier maar zelden, al helemaal niet zo vroeg op de avond en zoveel. De honden zijn niet gewent om rond deze tijd eten te krijgen.
Maar onder het mom van: te veel gal dus even wat laten eten, gelijk wat gedroogd spul gegeven, maar dat werd toch minder enthousiast ontvangen dan dat ik gewent ben.
Door hannabelgje
#2514899
Ook honden kunnen dat. Volgens mij is dat wel foute boel. Ik geloof dat het oa bij een ernstige verstopping gebeurd. Maar ik ben geen da.
Door cindy5409
#2514904
Vindt dit ook heel erg eng. Ik weet inderdaad ook niet beter dan dat als ze dat doen er dus aan de andere kant iets is verstopt.
Door Henny V.
#2514908
Ik weet ook niet beter of het heeft dan met een verstopping te maken.
::) Maarja ik weet ook niet alles
Door **Jolanda**
#2514910
Ik heb daar zelf ook aan gedacht, maar als ik kijk naar wat hij de afgelopen dagen gegeten heeft kan het in theorie niet.
Ook is hij niet het type hond die dingetjes opeet die niet eetbaar zijn.
Nu weet ik niet goed wat ik moet hoor. Het een spreekt het andere tegen....

Is er een manier dat ik zelf kan voelen of het verstopt is of niet?

De kleur was overings een beetje apart. Groen/bruinig en dan een geel laagje van de gal er omheen. Maar het had zelfs die 'breukjes' wat je in ontlasting ziet.
Door Kinnie
#2514911
Dat kan eigenlijk alleen maar als er een flinke verstopping in de darmen zit. En dan uiteindelijk als het er onderlangs niet uit kan, komt het bovenlangs...
Ik denk (ben dan wel medisch onderlegd, maar geen arts) dat je dan al wel wat had moeten merken, dikke opgezette buik, pijn enz... De hond moet dan al wel echt flink ziek zijn...
Door Lil
#2514916
Als ze echt ontlasting braken onmiddellijk naar de da (en ik ga niet snel naar de da). Bel anders Miet, zij heeft er helaas ervaring mee...
Door **Jolanda**
#2514920
Nee dat is niet het geval.
Gisteren had ie gewone ontlasting, daar had ik nog naar gekeken, vandaag niet op gelet eerlijk gezegt :-[ (ik heb niet eens opgelet of ie uberhaubt wel gepoept heeft)
Maar als ik in zijn buik knijp terwijl hij ligt, reageerd ie totaal niet, blijft gewoon lekker liggen. De buik voeld ook niet hard aan oid.
Gebruikersavatar
Door Kallista
#2514927
Heeft ie kans gezien paardenstront op te vreten, of schapenmest waar nog gras doorzit?

Heb je het idee dat Duster koorts heeft?

Hier vreten ze ook wel eens mest (ook al mogen ze dat niet, ze grijpen gewoon elke kans daartoe)
En ja, dan wordt er hier ook een enkele keer zoiets vreemds uitgespuugd.
Door **Jolanda**
#2514934
Nee Duster heeft geen paardenmest gegeten. Ben er in ieder geval hier niks van tegen gekomen en hij gaat nooit mee naar de manege.
Ook zijn we niet bij de schapen geweest en is hij niet op een stuk grond geweest waar schapen hebben gelopen.

Wel heeft ie gisteren misschien 1 likje van koeienmest gehad. Maar dat weet ik niet zeker.
Ik zeg 1 likje, omdat de hond van mijn zus er aan stond te likken, Duster vlak daarvoor er 'overheen' is gerent met zijn neus omlaag en er een stukje naast de plaats waar de hond van mijn zus aan het likken was, te zien was dat daar ook gelikt was.
Kan net zo goed zijn dat Duster er niks van gehad heeft, maar anders echt maar minimaal.

Edit, ik heb niet het idee dat ie koorts heeft. Zijn neus is handwarm en zijn oren voelen wat kouder aan. Hij is ook gewoon alert.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2514940
**Jolanda** schreef: Ik heb daar zelf ook aan gedacht, maar als ik kijk naar wat hij de afgelopen dagen gegeten heeft kan het in theorie niet.
Ook is hij niet het type hond die dingetjes opeet die niet eetbaar zijn.
Nu weet ik niet goed wat ik moet hoor. Het een spreekt het andere tegen....

Is er een manier dat ik zelf kan voelen of het verstopt is of niet?

De kleur was overings een beetje apart. Groen/bruinig en dan een geel laagje van de gal er omheen. Maar het had zelfs die 'breukjes' wat je in ontlasting ziet.
Een verstopping hoeft niet per definitie van eten te komen. Ik had ooit een hond die een darmdraaiing had gehad.
Gebruikersavatar
Door Kallista
#2514943
hmm dan ging ik er in jouw schoenen even een telefoontje naar de DA aan wagen.
Nu ben ik wel een angsthaas als het om mijn hondjes gaat.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2514948
Toen Pluk, onze kat, verstopt zat had ze een opgeblazen buik. Kon je heel duidelijk voelen, stond helemaal strak en bol. Ik weet natuurlijk niet of dat altijd is, maar het lijkt me wel een heel logisch gevolg van verstopt zitten.

Bij twijfel zou ik zeker actie ondernemen. Met zulke dingen kun je maar beter niet te lang aankijken.
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2514950
Hmmm,wat hebben ze vandaag en gisteren te eten gehad?
En bij twijfel over hun gesteldheid toch even de DA bellen .
Door Cizsel
#2514951
Mispel had dit toen ze verstopt was
Ik merkte verder niks aan haar, maar de "ontlasting" zag er wat grijzig uit vond ik
Ze had altijd een gespannen buikje, dus ik kon niet stellen of deze verhard was, maar dat zou wel zo moeten zijn bij mijn weten
Maar ik merkte ook niet aan haar dat ze opgezet was ofzo, maar dat kan dus komen omdat ze haar buikje altijd zo gespannen had
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door