Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2511760
Kensi was vandaag getorpedeerd door een andere hond. Liep flink kreupel en ik was bang voor een botbreuk. Dus een foto laten maken. Gelukkig geen breuk maar wat een kromme pootjes heeft ze  :o  Daar schrok ik wel van. Ze is super bespierd. Nooit eerder kreupel geweest. Krijgt afwisselend te eten maar  die kromme pootjes dat verbaasde mij zeer. Aan de buitenkant zie je ook mooie rechte poten. Moet ik nu denken aan rachitis? Of is dat gewoon 'bouw' normaal voor een hannoveraan? 

Ze is van mrt dit jaar haar groeischijven zijn nog niet dicht.
#2511767
Afwisselend te eten is een beetje vaag. Het gaat niet alleen om de afwisseling, vooral om de percentages zoals je die voert. En het kan van alles wezen, van genetisch tot een afwijking tot voedsel gerelateerd, maar dat laatste kan alleen als je echt de plank mis hebt geslagen. Wat zei de DA?
#2511776
Roef & Hidde schreef: ik roep mischien maar wat  :-[ maar kan het radius curvus zijn?
Vind het idee niet gek hoor. Het is toch een brak, de Hannoveraan? Ik weet niet hoe het ontstaan is, dit ras maar bij veel brakken zie je radius curvus. Alleen zie je dat wel aan de buitenkant.
#2511783
Da zei er niet veel van. Ook niet toen ik uitriep.. sjee wat een kromme poten. 

natuurlijk vergeleken bij jou foto's helemaal niet maar ben er best een beetje van geschrokken. 

Kensi krijgt het meest barf en kvv ( en in de hete zomermaanden brokken ivm vliegen. Ik moet veel vlees ontdooien ivm veel honden en dat is me vorig jaar slecht bevallen, ik ben bang daardoor een burenruzie te krijgen,  dus deze zomer hebben de honden DLG gekregen)
Laatst gewijzigd door yvette_van_alert op wo 14 nov 2012, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
#2513122
yvette_van_alert schreef: Da zei er niet veel van. Ook niet toen ik uitriep.. sjee wat een kromme poten. 

natuurlijk vergeleken bij jou foto's helemaal niet maar ben er best een beetje van geschrokken. 

Kensi krijgt het meest barf en kvv ( en in de hete zomermaanden brokken ivm vliegen. Ik moet veel vlees ontdooien ivm veel honden en dat is me vorig jaar slecht bevallen, ik ben bang daardoor een burenruzie te krijgen,  dus deze zomer hebben de honden DLG gekregen)
Als je wil dat ik iets zinnigs zeg over het BARF menu dat je Kensi hebt gegeven, zul je me toch moeten vertellen in welke percentages je voert en wat je voert.
#2514605
Heb vandaag tijdens het zweetwerk even goed de twee Bayers bekeken en het was me nooit opgevallen, maar ze hebben inderdaad O-beentjes... En van die ene weet ik dat het onwijze kampioenshond op shows is, dus het zal wel bij de bouw horen?
#2514870
Ik denk idd niet dat het aan het menu ligt  Jantina dus ik vind het niet nodig dat je daar tijd voor uit trekt Lizzy. Wel lief hoor dat je dat maar weer keer op keer wilt doen voor iedereen. Top.

Je ziet het eigenlijk helemaal niet zo als ze loopt, maar op de foto daarin tegen ...  Ik ben weer gerust gesteld door Marcel en door jou Jantina. Ik zal eens kijken of iemand van de rasvereniging hd foto's digitaal heeft
#2515208
Ik zou, als je het graag wilt, ook wel aan de eigenaresse van die Bayer die ook showhond is kunnen vragen of ze wat meer tekst en uitleg heeft of wellicht wel rontgen (hij is ook dekreu)? Ze weet heel veel van de zweethonden en is altijd bereid kennis te delen.
Ze heeft ook veel foto's van hem op Facebook staan waar je het wel op kan zien, maar om die hier te plaatsen is ook zo wat. Wel een oude prent die ik van haar durfde te pikken en daar zie je ook al dat ze vroeguhr naar onderen toe nauwer staan tov de oksels zeg maar. Ok, het is een prentje, maar toch.
Afbeelding
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door