Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Mira
#2512209
hallo,
mijn honden staan nu al iets meer dan 3 maanden op KVV (vooral degomeat).
Met mijn golden retriever is alles ok, maar met mijn border gaat het niet goed. sinds een kleine week gebeurt het dat ze snachts diarree heeft, en haar eetlust is volledig weg. als ik een stuk vlees (kippenhart, runderhart, etc) in haar kom leg, dan is die direct op, maar haar kvv, daar moet ze niet veel meer van weten. vroeger was haar pot in no time op.
Momenteel staat ze nog goed op gewicht, maar ik ben bang als ze zo blijft verder doen, ze straks heel mager gaat zijn :(.
Ik wissel voldoende af met verschillende diersoorten, dus daar kan het ook niet aan liggen.
wat zou ik kunnen doen? direct veearts? of nog even afwachten?
alvast bedankt
Door nike
#2512395
Welke andere KVV merken voer je naast Degomeat. Is het dat is alleen weigert te eten bij degomeat of ook andere merken. Misschien is er iets in degomeat wat ze niet blieft, want je zegt dat ze een stuk hart gelijk weg eet. Dus er is eetlust. Dat de ene hond het wel eet en de andere niet wil niet zeggen dat er niks aan de hand is met de KVV. Sommige honden eten bij wijze van nog bedorven vlees, terwijl andere honden bij het minste geringste bederf weigeren. En diaree ja dat kan te maken hebben met de samenstelling van de KVV, of ze is nu aan de diaree van het hart, geen idee hoe vaak ze al hart op heeft. Heb je weleens geprobeerd een kippenkarkas of zo te geven, wat doet ze daar mee.? hoe is de ontlasting van je golden?
Ik zou niet gelijk naar de dierenarts rennen als ze verder geen ziekte verschijnselen hebben.
Door Mira
#2512579
af en toe (om verschillende diersoorten te hebben) krijgt ze nog rodi bij.
Normaal gezien is bij mijn golden alles in orde qua stoelgang.
vandaag nog eens geprobeerd om iets te geven, was een stuk rib met veel vlees aan, heeft ze laten liggen, dus wss moet er iets meer schelen, want anders zou ze dit gewoon opeten.

alvast bedankt voor je antwoord! als er nog tips of opmerkingen zijn, laat maar komen. pfff had al 2x probleemhonden voor haar, zal nu weer opnieuw zijn, ben een beetje radeloos aan het worden.
Door Mira
#2512648
Lupa, smuldier, tinlo is besteld
maar mss moet ik daar nog 2 weken op wachten. ik ga even adresjes zoeken waar ze ook de andere merken hebben. (daar waar ik nu ga, is er alleen rodi, degomeat en energique) van energique moet ze niet weten, te fijn gemalen.
Door M@rina
#2513012
Tinlo is nog duurder dan carnibest  ;) maar ook wel qua samenstelling van iets betere kwaliteit (er wordt geen premix toegevoegd aan tinlo om het compleet te maken.
Door Mira
#2514357
die tinlo heb ik besteld omwille van het feit dat ik daar andere diersoorten bij gevonden heb.
vannavond heeft ze met een lange neus toch 500 gr opgegeten... maar er lag toch een slap drolletje in het hok :( van vannacht.
donderdag wordt mijn bestelling geleverd, dus ik hoop dat ze dan terug wil eten met volle zin!
Gebruikersavatar
Door Thea
#2514372
Probeer anders eens smuldier uit de supermarkt. en als ze dat eet meng je het met de kvv die je nu heb.
Door miik
#2516544
En misschien toch even verder kijken ook :
Hoe is de hond verder ? Wel levendig ? niet ziek ?
Is haar temperatuur goed ? Is ze gesteriliseerd of moet ze loops worden ?
Hoe is haar gebit ? Kan het zijn dat ze daar last van heeft ?
Door Mira
#2516855
even korte update, alles lijkt weer normaal, ze heeft nu al 2 dagen toch haar bakje leeg gegeten, met iets meer zin.
hier in belgië kan je geen kvv krijgen in de supermarkt, dus daar kan ik ook niet om, ik ben verplicht om via het net te bestellen. (of die ene winkel waar ik ging, maar die heeft maar een beperkte keuze, de rest moet ook besteld worden, dus dat kan ik ook via het net).

mijn hond is ook voor de rest ok, ze moet niet loops worden, tanden zijn ook ok, ziet er niet ziek uit en is levendiger dan ooit!

dit weekend show gelopen, en de keurmeester vond wel dat ze wat aan de zwaardere kant was, dus we gaan ons niet te druk maken over het feit dat ze wat slechter eet.

hopelijk blijft de diarree ook uit.
Door M@rina
#2516917
Ik heb voor mijn eigen forum een keer een lijst gemaakt met leveranciers van verse voeding in België, misschien heb je er wat aan.

http://www.thedoggyshop.be./voeding.htm
Hagenbroeksesteenweg 130
2500 Lier
Tel. 0032 (0) 3/4880330

Openingstijden:
Di 13:30 tot 19:00
Woe tot zat 10:00 tot 18:00
Eigen bezorgdienst, vraag naar onze bezorgmogelijkheden

Deze fokster verkoopt AHV en Bibi
www.motherspride.be/


Lupa-diervoeding levert ook in Belgie, zie voor de voorwaarden:
www.lupa-diervoeding.nl/contents/nl/terms.html

Verkoopunten van Alaska kvv:
St. Katelijne-Waver
Danny Vermeeren ,
Liersesteenweg 121,
2860 , St. Katelijne-Waver,
015-273636

Wilsele-Leuven
Dierenspeciaalzaak Lobo,
Aarschotsesteenweg 36,

3012, Wilsele-Leuven, 016-237569

Deze website verkoopt Alaska en einge mixen Kiezenbrink mix kijk even op de site voor meer info.
www.kiezebrink.be/verzamelcentra


Deze verkoopt Darf eko (41km van je woonplaats)
Hanne Kuppens
Reugelstraat 4
3320 Hoegaarden
E: info@articani.

Top Dog
Peperstraat 78
9280 - Wetteren
Tel : +32 475-919227

Avado Dierenvoeding
Elzendreef 4
2900 - Schoten
Tel : +32494412101
www.avado-hondenvoeding.be/
All Animal - Alaska - Haaks Barf - Shaweca Dogfood - TinLo BARFmenu


Dogpower
Marleen Haeneefstingels
Akkerstraat 41
3270 - Scherpenheuvel
Tel : 0032(0)473777070
Tel : 0032(0)494133542
Afhalen op afspraak


www.nourritani.be
Hoekheide 10
2030 - Ramsel (Herselt)
Tel : +32(0)489474360
tinlo - alaska - naturis - darf

Boxers Van Ryckogie
Kurt & Christine Ryckewaert - Ogiers
Schraaienstraat 61
9810 - Nazareth
Tel : 0032-495315447
deze fokker verkoopt tinlo

Doxie’s Fresh Foods & co
Adres tot april, dan word het Brugsesteenweg 189)
Krakkeveld 61
9990 - Maldegem
Tel : +31(0)475788258
www.doxies.be/page10.html
tinlo - naturis - farm food fresh

Cats & Dogs
Suzy en Bart
Zammelseweg 204
2440 - Geel
Tel : 0478472124
Tel : 0475793324
carnibest - tinlo

Dierenarts Barbara Hanssens
Keerweg 40
8450 - Bredene
Tel : +32(0)485381970
tinlo

CS Dog Store
Daisy Vermeeren
Begonialaan 15
2960 - Brecht
Tel : +32497356425
www.csdogstore.com/index.php?action=home&lang=NL
tinlo - naturis

AMBAWA
Mechelsesteenweg 52/2
1910 Kampenhout
(poort achter Tea-room Sypmhony)
Tel:016/60.32.02
Fax:016/25.57.99
E-mail: [email protected] e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien.
Carnibest, Farmfood Fresh, Duck en Alaska

www.degomeat.be/NL/Frameset.html

www.frodog.be/nl/Welkom

naturis.be/index/

www.hondenspeciaalzaak.be/

www.versvoer.be/
Door Mira
#2517991
Bedankt voor de adresjes! jammer genoeg geen enkele winkel dicht bij huis. (ik woon in jabbeke)
ik heb nu bij Lupa besteld. Morgen komen ze leveren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door