Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Malamoods
#2513451
Even een leuk succesje delen met jullie!  :)

Nichtje van mij, heeft sinds kort twee honden (herplaatsers). Ging prima met ze. Maar vooral één was flink te zwaar en mankte met een poot. Dus zij naar de da. Advies: dure brokken met rijs en sperziebonen dieet om af te vallen.  ::) Zij dacht: ik vraag Rachel wel.  :biggrin2: Dus sinds een week staan beide honden op kvv.  :) Ze merkt nu al verschil! Honden vallen af en hebben meer energie!  :) Er wordt NIET meer gemankt!  8)
Ze merkt echter ook dat de honden meer gaan jeuken. Ik denk dus meteen aan ontgiften. In princiepe gaat dit vanzelf over toch? Als 't de spui gaten gaat uitlopen, kan ze dan iets geven ter ondersteuning?
De ontlasting is wel soms wat aan de harde kant. Ik heb geadviseerd evt. extra ei te geven of wat pens erbij te geven.... Is dat ok?
Hm, die kvv is lang geleden voor mij... Barfen is makkelijker!  ;D
Door M@rina
#2513463
Ik zou geen extra pens adviseren, dat zit in de meeste kvv al genoeg. Een beetje extra spiervlees of inderdaad een eitje. Maar ze kan ook kijken of er  met een andere kvv minder harde ontlasting is, de botvlees verhoudingen kunnen nog wel eens wisselen en het effect daarvan op de honden is ook heel erg wisselend.
Voor de jeuk zou ze Puur Jeuk kunnen proberen.
Door Malamoods
#2513681
Is het niet handig iets "breders" in te zetten i.v.m ontgiften en niet alleen de jeuk klachten aan te pakken?
Enne... Oja, in kvv zit natuurlijk al relatief veel orgaanvlees... Stom, dat had ik kunnen weten!
Door M@rina
#2513796
Ik heb niet heel veel verstand van ontgiften maar een kuurtje chlorella kan geloof nooit echt kwaad, langzaam opbouwen met 1 pilletje per dag tot een stuk of 8 á 10 per dag en dat een week of 2 á 3 volhouden en dan weer afbouwen.

Ik doe dit sowieso 2x per jaar bij mijn eigen honden en ben er mee begonnen nadat Teun door stress enorm begon te ruiken, een sterke vachtlucht en een puttenlucht uit zijn giecheltje, niet normaal.
Door nienk
#2513810
wat goed!

puur jeuk gaat denk ik niet veel uithalen als de jeuk door het ontgiften komt. zijn ze ook beginnen te verharen? dat kan immers ook kriebels geven.

ik ontgift Reus iedere zoveel maanden met de Detox druppels van Phytonics. Maar ik moet daar wel bij zeggen dat ik hier wel eens voor bij heb horen komen dat dat heftige reacties kan geven, dus enige voorzichtigheid of raad van iemand die er echt verstand van heeft is wel geboden.

de hardere ontlasting kan ook een kwestie van wennen zijn, dat dat over een tijdje vanzelf beter gaat. en ik denk ook wel eens dat het alleen maar lijkt alsof een hond die net kvv krijgt enorm moeilijk poept, omdat ie gewoon veel te 'makkelijk' (als in, dun) poepte toen ie brok at.

een ander merk proberen kan nooit kwaad, afhankelijk van de percentage's (opzoeken op voerwijzer.com of na gaan bij fabrikant) wat spiervlees er bij geven als het niet beter wordt.

maar leuk hè, zo'n succesje!!
Door Whisker
#2514318
probeer de puur drainage anders eens , ook druppel vorm werkt goed als kuurtje met 1 flesje doe je wel 50 dagen mee , althans mijn ervaring. Je ontgift in weze de lever, nieren lymfe en darmen zodat afvalstoffen het lichaam sneller verlaten. dit kan je gewoon bij een dierenzaak halen de phytonics alleen via een dierenarts ( had ik toen ook naar geinformeerd). en ik zou er ook een omega 3 olie bij doen voor de huid en vacht.
Door Malamoods
#2514651
Nienk, ja is heel leuk zo'n succesje! Eigenaar is heel enthousiast en de resultaten zijn al zo snel merkbaar. Leuk is dat!  :)

Ik zal effe checken of er erg verhaard wordt.  ;)

Is het niet dubbel op als je bij zo'n ontgiftingsproces ook nog eens extra gaat ontgiften? Wordt 't daar niet alleen maar erger van?
Door Suzanne
#2517945
Ik zou toch ook even controleren of de herplaatsertjes niet "gewoon stomweg" vlooien oid blijken te hebben. Want ontgiften klinkt logisch maar ik zou iets "met beestjes" niet op voorhand uitsluiten en dat eigenlijk eerst onderzoeken voor je weer iets toevoegt?

Suzanne
Door Malamoods
#2518227
[quote="Suzanne"]
Ik zou toch ook even controleren of de herplaatsertjes niet "gewoon stomweg" vlooien oid blijken te hebben. Want ontgiften klinkt logisch maar ik zou iets "met beestjes" niet op voorhand uitsluiten en dat eigenlijk eerst onderzoeken voor je weer iets toevoegt?

Suzanne
[/quote]

Eigenaar heeft dit al laten checken.  ;) Maar bedankt voor je suggestie.  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door