Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Smitje
#2512494
Toch maar een barfmenu gemaakt voor Odin , Hij weegt 21 kilo en wil dan beginnen met 2,5% voeren

dag1
262gr kippen nekken
91gr runderhart
91gr geitenpens
91gr groente mix

extra: 1 heel ei

dag2
262gr kwartel karkas
245gr lam spier

extra: vis

dag3
262gr eenden nekken
91gr konijnen nier
91gr runderboekmaag
91gr groentemix

extra: notenmix

dag4
262gr kipkarkas
245gr geitenspier

extra: vis

dag5
262gr kalkoen nekken
91gr paarden lever
91gr lamspens
91gr groentemix

extra: ei

dag6
262gr konijnen delen (karkas)
245gr paardenspier

extra: vis

dag7
262gr parelhoen karkas
91gr lamsnier
91gr runderpens
91gr groentemix

extra: notenmix



Grammen worden wel afgerond , hoop dat het wat is en anders graag commentaar  ;)
Door Lizzy
#2513104
[quote="Smitje"]
Toch maar een barfmenu gemaakt voor Odin , Hij weegt 21 kilo en wil dan beginnen met 2,5% voeren

dag1
262gr kippen nekken
91gr runderhart
91gr geitenpens
91gr groente mix

extra: 1 heel ei

dag2
262gr kwartel karkas
245gr lam spier

extra: vis

dag3
262gr eenden nekken
91gr konijnen nier
91gr runderboekmaag
91gr groentemix

extra: notenmix

dag4
262gr kipkarkas
245gr geitenspier

extra: vis

dag5
262gr kalkoen nekken
91gr paarden lever
91gr lamspens
91gr groentemix

extra: ei

dag6
262gr konijnen delen (karkas)
245gr paardenspier

extra: vis

dag7
262gr parelhoen karkas
91gr lamsnier
91gr runderpens
91gr groentemix

extra: notenmix



Grammen worden wel afgerond , hoop dat het wat is en anders graag commentaar  ;)
[/quote]

Je percentages heb ik nagerekend, ik kom op 50% vleesbot, 20% spiervlees, 20% orgaanvlees (incl pens), 10% groenten. Helemaal goed. Je kunt dit altijd naar behoefte aanpassen. Je afwisseling in diersoorten is subliem! Je menu ziet er eigenlijk in 1 woord gewoon perfect uit!
Door Lizzy
#2527435
Winnie doelt vast op dit topic : http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 077.0.html. Ik heb het er maar even bij gezocht want zoiets roepen vraagt natuurlijk wel om wat meer gespecificeerde informatie.....

Het is allemaal erg vaag en ongeveer nergens op gebaseerd, ja, op 1 artikeltje. Geen reden voor paniek. En als jouw hond nergens last van heeft, kun je dit gewoon blijven voeren. Drie keer per week is nou ook niet overdreven veel nek. Er zijn honden die jaar in jaar uit dagelijks nekken eten.
Door Smitje
#2527439
Kijk aan super . En ik kan opzig best wat veranderen gewoon karkas ipv nekken van het zelfde diersoort en dan later 1 a 2 vervangen door hardere botten van geit of dergelijken
Door Lizzy
#2527452
[quote="Smitje"]
Kijk aan super . En ik kan opzig best wat veranderen gewoon karkas ipv nekken van het zelfde diersoort en dan later 1 a 2 vervangen door hardere botten van geit of dergelijken
[/quote]

Als je je daar prettiger bij voelt, zou ik dat doen! Maar ik blijf erbij dat 3 keer per week nekken niet dramatisch veel is hoor. Maar goed, als je geen risico wilt lopen, kun je bijv. 1 of 2 keer per week iets anders gaan voeren.
Door Smitje
#2527468
Ja ik denk niet dat het zo gek veel uitmaakt en aan 2x in de week nekken gaan ze vast niet dood , mocht het toch problemen geven kan het alsnog verandert worden

En trouwens in kvv zit zowat altijd nek kip/kalkoen/etc
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door