Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door baileys
#2511050
Maandagochtend is de hond van een vriendin opgenomen in Utrecht. Na operatie bleek dat zijn darm over een stuk van 15 cm beschadigd is.
Dit stuk is dan ook verwijderd. Op dit moment ligt de hond zeer kritisch, dus draaiende duimen zijn hard nodig  :duimen:.

Het geen wat de beschadiging heeft veroorzaakt lijkt op een stuk gedroogd geelhaar, maar 100% zeker weten doen we het niet.
Waarschijnlijk zal het ook bij een vermoeden blijven aangezien het schuldgevoel van mijn vriendin al tot de maan en terug loopt  :-[

Heeft iemand enig idee of dit ook echt zo zou kunnen zijn. Ik heb zelf nog geelhaar liggen en durf het eigenlijk niet meer zo goed te geven.


Bedankt alvast
Laatst gewijzigd door baileys op wo 21 nov 2012, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tycolaika
#2511074
ik kan geen antwoord geven op je vraag , wel vind ik als je geelhaar door en door droog hebt , dat het mega hard word. ik knip ook altijd de uiteindes recht , (zorg dat er geen spitse punten aan zijn) beterschap voor de hond ! hopelijk is die er snel weer boven op
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2511147
kan , zeker als de hond gulzig is geweest ...... maar goed , dit zou ook gebeurd kunnen zijn met andere etenswaar/speelgoed/stokjes  ;)
de kans dat zoiets gebeurd is misschien 1 op miljoenen , maar t kan dus wel .....
Gebruikersavatar
Door baileys
#2511175
Ze zijn vannacht niet gebeld, dus dat is iig niet negatief. Draaien duimen zijn nog welkom.

Het was een stuk ter grote van een 2 euro munt, plat en deels rond. Wat ik gezien heb was donker burin kleurig. Maar dat was via de webcam. Die heeft ze inmiddels uit laten zetten, ze kon het niet meer aanzien....
Door keetje
#2511390
Geelhaar? Ik moet zo even gaan goegelen wat dat precies is,... :-[

Heel veel beterschap voor de hond van je vriendin, ik hoop dat alles weer goed komt.
En een schuldgevoel heb je niets aan, zoiets doe je je hond toch niet expres aan, als het al door dat geelhaar gekomen is? Dus geen schuld toch?
Door job
#2511436
Niet schuldig voelen hoor!
Ik zou dan ook maar voorzichtig zijn met gedroogde piemels
en alles waar gedroogdbot in zit, dat is allemaal veel harder dan geelhaar.
Fijn dat de patiënt het goed lijkt te maken.
Gebruikersavatar
Door baileys
#2511451
Tja, niet schuldig voelen, tis makkelijker gezegd dan gedaan...
Helaas gaat het nog steeds niet beter sinds gisterenavond. We zitten nu weer te wachten op de uitslag van de echo.
Dat wachten, ben er helemaal klaar mee  :(
Gebruikersavatar
Door nova
#2512343
baileys schreef: Tja, niet schuldig voelen, tis makkelijker gezegd dan gedaan...
Helaas gaat het nog steeds niet beter sinds gisterenavond. We zitten nu weer te wachten op de uitslag van de echo.
Dat wachten, ben er helemaal klaar mee  :(
Hoe is het nu met de hond?
Gebruikersavatar
Door baileys
#2512359
Slecht.
Uiteindelijk is die echo niet door gegaan. De artsen hadden niet het idee daar wijzer van te worden.
De koorts was gisteren gedaald en het piepen was, na het verlagen van de pijnmedicatie, gestopt. Het leek dus iets beter te gaan.
Maar helaas heeft hij vannacht 3x overgegeven en hebben ze bacteriën gevonden.

Hij is nu sinds een half uur voor de 2 x onder het mes. De darmen zijn helaas gaan lekken.
Volgens de artsen had deze operatie kans van slagen. De hond was er sterk en alert genoeg voor. Baasjes hebben dus besloten akoord gegeven voor de operatie. Gezien de omstandigheden had ik dat zelf ook gedaan.
Dus als jullie nog duimen over hebben....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door