Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Cupcake
#2512677
Maandenlang heb ik KVV gevoerd, maar omdat ik graag wil weten wat ik voer en onze frummel het veel lekkerder vindt, ben ik gaan BARF-en.
Braaf maak ik voor elke maand porties, maar het blijft maar moeilijk om haar op gewicht te houden en daarom had ik het idee er voor die tijd dat ik porties heb KVV bij te voeren om haar niet te mager te laten worden. Rare is alleen, dat elke dag als ik wat aan KVV gevoerd heb, er de volgende dag diarree is. Geef ik er geen KVV bij of voer ik 2 dagporties BARF is er niks aan de hand. Zou het zo kunnen zijn dat ze nu de KVV niet meer goed kan verteren en waarom zo dat zo zijn?? Ze heeft ca 5 maanden alleen KVV gegeten en toen ging het wel goed.
Gebruikersavatar
Door luuntje
#2512867
Als ik luna nu overzet op kvv krijgt ze ook diarree en last van winderigheid.
Mijn theorie? In barf kies ik zelf de producten en hun kwaliteit.
In kvv kan dat niet en loop je een risico op oude of kwalitatief slechtere producten als wanneer je barft
( daarin zitten bijv dingen die je zelf niet meer zou voeren)
Door Cupcake
#2514475
Ik heb in de maanden dat ze alleen KVV gaf naturis hert, paard, konijn, haas en kalkoen, en Tinlo gevoerd. Als ik nu kvv geef naast barf geef ik hetzelfde. Ze krijgt dan een volledige barf maaltijd (met daarin hetzelfde als dagen dat ze alleen barf eet) en dan een tweede maaltijd kvv.
Ik begrijp dat je met kvv niet weet wat je precies voert, (dat was ook de reden om te gaan barfen) maar eerder kreeg ze dit ook en toen ging het wel goed. Als alternatief kan ik de ene dag voor 2 dagen barf voeren en da andere dag wel gewoon een normale dagportie, zou dat een beter plan zijn??
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door