Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Martine-Tom
#2512422
Freud heeft een heel raar plekje op zijn oorschelp, aan de buitenkant/onderkant, het lijkt een beetje op een brandwond/schaafwond, komt ook wat vocht af en gister bloedde het ook een beetje.
Vanmorgen lijkt het iets groter te zijn geworden, hij krabt er af en toe aan maar niet obsessief (eigenlijk alleen als ik ernaar gekeken heb  ::)).

Moet ik er iets mee, iets opsmeren of aan de lucht laten indrogen?

Het is denk ik een halve centimeter doorsnee en rond...
Door Martine-Tom
#2512432
Oh wat ik vergat, zelf zit hij dan wel niet aan zijn oor, niet veel in elk geval, maar Dook dus wel, Dook gebruikt Freud's oor af en toe als een soort speen ofzo  :P Dus die sabbelt wel op de oren van Freud  ::)
Gebruikersavatar
Door koekje
#2512482
Volgens mij doen katten niet aan hotspots.
Wel aan gewone wondjes en schimmels zoals ringworm.
Door Whisker
#2512535
bij een wondje werkt honingzalf vetramil heel goed anti septische werking en smaakt niet echt lekker meer bitter ! of calendula zalf ook prima spul gebruik beiden zelf ook wel op een wondjes ;-)
Door Martine-Tom
#2512544
Ah...honingzalf heb ik geloof ik nog wel, dan smeer ik dat er maar op...blijft Dook mss eens van zijn oren af  :P
Door Martine-Tom
#2512596
Limpy schreef: Zal die plek niet door overmatig sabbelen van doki kunnen komen?
Geen idee, het zit wel een beetje op een rare plek daarvoor eigenlijk, echt onderaan bij de aanhechting op de schedel zeg maar, Dook sabbelt voornamelijk op de puntjes...
Maar het zou kunnen, geen idee hoe ie er anders aan zou moeten komen eigenlijk.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door