Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2512318
Nadat ik helaas Breezer begin dit jaar ben verloren aan een niet-herkende baarmoederontsteking, net nadat ze loops was geweest, rijst bij mij de vraag -nu Dommelsch in alle hevigheid loops is- of er een verband bestaat tussen loopsheid bij teven en baarmoederontsteking.

Zo ja, wat is er aan preventie te doen?
Zo nee, waar wordt baarmoederontsteking dan sowieso door veroorzaakt?

Het zijn voor mij even spannende weken, met een rampscenario nog vers in mijn geheugen.  :-\
Alle tips zijn welkom.

Edit: Anatomische black out. blaasontsteking moet zijn baarmoederontsteking.
Laatst gewijzigd door -Saskia- op do 15 nov 2012, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
#2512325
Bij mijn weten is de weerstand wat lager tijdens de loopsheid, of zijn ze vatbaarder voor ontstekingen vanwege het ''openstaan'' van de vulva.
Heb voor de rest geen flauw idee... echinecea tijdens/na loopsheid geven met Cat's claw als weerstandboost?

:-* voor jou!
#2512351
Dank.  :-*

Nou is een loopse beer jakkiebah, gezien de harige broek, die gaat stinken. Normaal zou ik geen seconde getwijfeld hebben en de achterkant van de beer onder de douche geparkeerd hebben. Maar nu twijfel ik overál over. Zou ik daarmee de kans op blaasontsteking vergroten?  :-\
#2512731
Ik herken de zenuwen die je hebt meegemaakt. :(

Ook hier een aantal malen na een normale loopsheid alsnog baarmoederontsteking bij sommige (oudere) teven.
En nee ,je herkent vaak bij die stoere dames geen evt. ziekteverschijnselen omdat ze zo "hard "zijn voor zichzelf.
Bovendien kunnen sommige teven door al die hormoonschommelingen ook ander gedrag vertonen wat lastig is voor het baasje om in te schatten wat wel of niet "normaal"is.

Ook een evt,dekking kan tot een baarmoederontsteking leiden met alle gevolgen van dien.

Wat ik sindsdien altijd standaard doe : evt. koorts meten met enige regelmaat ,vooral vanaf 4 tot 6 weken na de loopsheid als het gedrag daartoe aanleiding geeft.
Ook evt. schijnzwangerschap hou ik in de gaten.

Zodra de temp boven de 38,7 komt ga ik maatregelen treffen tegen baarmoederontsteking.
Gelukkig altijd op tijd geweest.
#2512736
Daantje schreef: Ik herken de zenuwen die je hebt meegemaakt. :(

Ook hier een aantal malen na een normale loopsheid alsnog baarmoederontsteking bij sommige (oudere) teven.
En nee ,je herkent vaak bij die stoere dames geen evt. ziekteverschijnselen omdat ze zo "hard "zijn voor zichzelf.
Bovendien kunnen sommige teven door al die hormoonschommelingen ook ander gedrag vertonen wat lastig is voor het baasje om in te schatten wat wel of niet "normaal"is.

Ook een evt,dekking kan tot een baarmoederontsteking leiden met alle gevolgen van dien.

Wat ik sindsdien altijd standaard doe : evt. koorts meten met enige regelmaat ,vooral vanaf 4 tot 6 weken na de loopsheid als het gedrag daartoe aanleiding geeft.
Ook evt. schijnzwangerschap hou ik in de gaten.

Zodra de temp boven de 38,7 komt ga ik maatregelen treffen tegen baarmoederontsteking.
Gelukkig altijd op tijd geweest.
:-\ Breezer stónd erop de dag voordat ik haar liet inslapen, nog een rondje mee te wandelen met Wodka en Dommelsch.
Temperatuur had ik regelmatig gecontroleerd, zo ook de dierenarts. Nooit hoog geweest.  :'(
#2512783
-Saskia- schreef: :-\ Breezer stónd erop de dag voordat ik haar liet inslapen, nog een rondje mee te wandelen met Wodka en Dommelsch.
Temperatuur had ik regelmatig gecontroleerd, zo ook de dierenarts. Nooit hoog geweest.  :'(
Ik begrijp je zorgen heel goed
Dat is idd. de nachtmerrie  :'(
maar dit komt toch zelden voor .

En toch : hoe ouder Dommelsch  wordt ,hoe beter je haar gedrag misschien kunt lezen met zo'n loopsheid,
waardoor de alarmbellen kunnen gaan rinkelen en dan ben je op tijd om maatregelen te nemen.

Je zit er bovenop ,meer kun je niet doen .
:bigarmhug:
#2512803
Daantje schreef: Ik begrijp je zorgen heel goed
Dat is idd. de nachtmerrie  :'(
maar dit komt toch zelden voor .

En toch : hoe ouder Dommelsch  wordt ,hoe beter je haar gedrag misschien kunt lezen met zo'n loopsheid,
waardoor de alarmbellen kunnen gaan rinkelen en dan ben je op tijd om maatregelen te nemen.

Je zit er bovenop ,meer kun je niet doen .
:bigarmhug:
Ik weet ook wel dat ik nu even in paniek ben. Dommelsch is gewoon loops. Punt. Niks aan de hand.
Maar toch, het feit dat ze vandaag niet met haar flamingo loopt te zeulen na het eten, wat ze normaal wel doet, is al genoeg aanleiding om mij in de stress te helpen.  :-\
Ik ben goed in rationeel denken, maar niet waar het mijn damesch betreft.

Wond is nog wat vers, zeg maar.
Maar: net op aanraden van dr. Marije even een dikke berenknuffel gescoord. Dat helpt.  ;)
#2512811
MarijeEnBoomer schreef: Lievie je houdt d'r super in de gaten en anders ik wel!!  :-*
Dompie wil gewoon Boomer en geen Flamingo! Maarja van de Boomer dans gaat ze manken  ;)
::) Die manke poot heeft ze aan zichzelf te danken. Dansen is ook geen tijdverdrijf voor een bejaarde.  ::)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door