Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door DJ_Doerak_Tucker
#2511691
Hoe zou ik het best de bespiering van DJ's achterhand een boost kunnen geven? Ik wil hem net als vorig jaar (op aanraden van Erwin (any animal)) weer een 'kuur' aminozuren geven. Zwemmen is natuurlijk ook heel goed maar daar vind ik het nu te koud voor, aangezien hij ook artrose heeft.

Cavaletti's lopen waarbij hij zijn poten aardig op moet tillen? Ook heb ik de tip gehad DJ te laten trekken aan een tuig tegen een 'berg' op, liefst nog met mul zand, maar ja, niet echt zoiets in de buurt hier.

Zijn achterhand is behoorlijk achteruit aan het gaan, vandaag heeft hij een behandeling acupunctuur gehad en lijkt zowaar iets steviger te staan. Deze behandeling wordt nog vervolgd. De vrouw die hem behandelt heeft is ook DA, ze kon voelen dat er behoorlijk veel speling in zijn knieschijven zit, ze kon ze er zo 'af' duwen. Grote kans dus dat daar ook artrose zit. Bovenop, achter zijn bekken, heeft hij vrijwel geen spieren (richtig zijn kont), zijn botten zijn zo te voelen.

Nu bracht zij naar voren dat wanneer ik aminozuren geef, wat ze wel goed vindt, ik wel rekening moet houden dat zijn nieren extra belast worden door de eiwitten. Ik ben niet zo heel medisch onderlegd (wordt wel steeds beter hier ;)), wat kunnen jullie me hierover vertellen?

Aanvulling: Spondylose, of lsi leken onwaarschijnlijk gezien zijn reacties op druk- en trekwerk.
Door smulpaap
#2511774
Ik zou dit alles toch weer even met Erwin bespreken , hij heeft je hond (al) gezien en kan qua supplementen denk ik veel voor je betekenen
Verder zou je bv eens aan hydro kunnen denken , lekker oefenen in warme water
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2511876
Zwemmen. Of dat hydro therapie is of zwemmen op een plek waar hij zelf makkelijk in en uit het water kan lopen zonder klimmen is net wat je zelf prettig vind. Na het zwemmen gelijk goed afdrogen en daarna een warme jas aan.
Door DJ_Doerak_Tucker
#2511885
Hydro therapie is financieel gezien geen optie, hij moet om een beetje bespiering te kweken toch zeker 1x of liever 2x in de week gaan zwemmen lijkt me. Erwin heeft me toen geen supplementen mee gegeven, ik heb zelf de aminozuren gekocht. Dit is al een hele tijd geleden.

Goed afdrogen na het zwemmen dacht ik ook al, en goed in beweging laten zijn totdat we thuis zijn. Maar toch, echt in de winter is dat natuurlijk geen optie :-\.
Door Lil
#2511893
Trekken in mulzand vind ik bij artrose niet goed! Zwemmen is het voor Boris ook 's zomers vaak al te koud. Zijn artrose wordt slechter als hij zwemt in water dat koud is en helaas is het ook in de zomer vaak nog te koud voor hem. Caveletti helpt wel. Maar de juiste manier/beweging is dan wel belangrijk. Ik zou een fysio consult nemen en daarna zelf verder trainen. Maar dan weet je wel hoe je moet trainen.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2511896
Als het heel koud is laat ik Max ook niet meer het water in. Nu kan het nog wel, mits hij daarna direct zn jas aan krijgt en de auto in gaat. Bij hele erge kou lopen we zowiezo niet veel meer met hem, dat vinden zn pootjes echt niet leuk meer.
Gebruikersavatar
Door Binno
#2512406
om spondylose uit te sluiten zal je toch foto's moeten laten nemen,
nu ja moeten... ik bedoel maar dat onderzoek bij een DA niet altijd voldoende is om erachter te komen
omdat de hond op dat moment niks laat merken bij het betasten duwen en trekken

je zou als supplement eventueel Spiersupport van de Groene Os, Puur Spieropbouw of Muscle Support van Phytonics kunnen overwegen
Door Behendige hovi
#2512557
Met mijn oude hond ben ik ook naar het hondenzwembad in Waskemeer geweest. Door haar goed te laten zwemmen, kom je echt zien dat het helpt. Dit heb ik ongeveer 2 jaar gedaan.  Ze is ruim 15,5 jaar geworden.
Door Lizzy
#2513128
Ik denk ook aan Spier Support van de Groene Os. Het hielp bij mijn hond wel. Ik vond hem er wel onrustig van worden, van Spier Support, mocht je dat merken, kun je nog wat spelen met de dosering.
Door DJ_Doerak_Tucker
#2513302
Bedankt voor de tips, ga hier zeker mee aan de slag!!

De acupunctuur heeft ook al een behoorlijke verandering teweeg gebracht, hij staat veel stabieler/steviger op zijn achterpoten. Wanneer hij draaiingen maakte leek het of hij zijn achterpoten vergat mee te bewegen. Dat is helemaal weg nu, meteen de volgende dag al! Geweldig toch? Hij liep net zelfs een stuk níet in telgang, dat deed hij de laatste 2wk alleen maar. Nu werken aan spieropbouw.

Hoe vaak ging jij zwemmen Behendige Hovi's :)?

Edit: Iemand hier nog antwoord op??
Nu bracht zij naar voren dat wanneer ik aminozuren geef, wat ze wel goed vindt, ik wel rekening moet houden dat zijn nieren extra belast worden door de eiwitten.
Laatst gewijzigd door DJ_Doerak_Tucker op vr 16 nov 2012, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door