Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Gotan
#251187
Ik zit met het volgende probleem.
Gotan is het type dat als ik hem een groot bot geef hij er de hele dag mee rond sleept en af en toe een stukje vanaf kauwt.
Chevy is het type veelvraat en heeft een groot bot meestal binnen 1 uur op en pakt dan Gotan zijn bot af en eet die dan ook op.
Hoe doen jullie dat want ik kan toch moeilijk 1 hond de hele dag opsluiten. Vanavond had ik gotan met bot in de bijkeuken gedaan en ging hij gewoon liggen slapen. Dat schiet dus ook niet op.
Wat hij dus ook wel heeft is dat ik hem bijv een stuk pens geef en hij het niet opeet. Geef ik het dan op een later tijdstip eet hij het weer wel.
Hij lijkt wel niet erg veel te geven om eten.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#251201
Ik zou het bot weghalen als de ander klaar is, als Gotan niet aan het eten is dus.
Dan heeft hij pech gehad, als je dat bot als calciumbron geeft dan zou ik daar wel een andere bron voor zoeken.
Door Gotan
#251202
Dit is toevallig een bot met veel vlees, maar hij kijkt er niet naar om.
Door Nelly
#251205
Kun je de honden niet apart leggen met hun bot?
Overigens speelt dit verhaal bij mij niet; botten zijn hier geen lang leven beschoren, bij geen van de 3.... ;D
Door tieneke
#251234
Nelly schreef: Kun je de honden niet apart leggen met hun bot?
Overigens speelt dit verhaal bij mij niet; botten zijn hier geen lang leven beschoren, bij geen van de 3.... ;D
Hier vreten ze ook tegen de klippen op met eetbare botten,moet ze dan echt in de gaten houden...
Het lijkt me heel vervelend als de ene hond het zo opheeft en de andere hond kijkt er helemaal niet naar om ::)
Onze vorige Leonberger Kobus keek er ook alleen nar om als hij er toevallig zin in had....lang duurde dit nooit :-\
Ik geniet dan ook vreselijk van mijn verschrikkelijke nollebakmonsters die echt alles lusten! ;D ;D
Door Gotan
#251243
Ja ik kan er vreselijk kwaad om worden, haal je uit alle hoeken van het land lekker eten voor hem en eet hij het niet.
Dat bot wordt echt overal mee naartoe gesleept maar eten ho maar.
Chevy eet echter idd alles en wordt nu snel te dik.
Door tieneke
#251246
Gotan schreef: Ja ik kan er vreselijk kwaad om worden, haal je uit alle hoeken van het land lekker eten voor hem en eet hij het niet.
Dat bot wordt echt overal mee naartoe gesleept maar eten ho maar.
Chevy eet echter idd alles en wordt nu snel te dik.
Kobus verstopte zelfs de lekkerste botten...at er zelden van :-X
Ik zou de honden inderdaad apart doen met het geven van bot,eet hij het niet heeft hij pech...weghalen dus voordat Chevy het opeet.
Door MarijeJoanne
#251596
Eten in dezelfde kamer gaat goed (Gizmo eet zijn eten op, Max die van hem en laat Gizmo wat staan, eet Max dat na de tijd nog eens extra er bij op als ik er niet op tijd bij ben ;D ), botten geven niet.
Gizmo verzamelt dan alle botten bij elkaar en Max mag er dan niet meer in de buurt komen.
Meestal doe ik dan 1 vd 2 in de gang.
Diegeen in de kamer begint dan aan zijn bot, diegeen in de gang kijkt naar het bot, kijkt naar de deur en begint aan de deur te krabben, te janken, te blaffen en weet ik veel wat nog meer (en helpt dat niet en geeft hij het op, gaat hij slapen).
Oftewel, hij is het er absoluut niet mee eens en laat het bot liggen.

Doe je hem in de kamer, dan is het bot ineens wel interressant.
Maarja, dan zit de andere hond dus in de gang en die wil dan niks meer van zijn bot weten.

Ik ken het probleem dus ;) .
Meestal laat ik de honden dan even afwisselen tussen gang en kamer, en na een tijdje allebei maar in de kamer, heb ik genoeg van hun gedrag, gaan de botten weg.
Als ze er echt interresse in hadden gehad, dan hadden ze het in de gang ook wel opgegeten.

Dan heb ik het over botten met weinig tot eigenlijk geen vlees, die ze als toetje na de maaltijd krijgen.
Meestal geef ik ze dan 2 botten tegelijk (niet zulke grote, die ze sowieso ook niet totaal opeten), in totaal 4 botten dus, zodat Max nog enige kans heeft om er eentje te bemachtigen.

Botten met veel vlees, daar beginnen ze echt wel aan.
Kipkarkassen en poten, ribbetjes en die dingen, die komen geheel op en laten ze ook niet liggen, ook niet als eentje in de gang zit dus.
Alleen botten met weinig vlees, dan is snel de lol er af voor hun als ze dat in de gang op moeten eten.
Door Marion
#251613
Kan het niet zijn dat hij te veel te eten krijgt en verzadigd is? Of een dagje laten vasten ???
Door Gotan
#251909
Ik denk idd dat ik hem een dagje laat vasten want het loopt nu echt uit de hand. Vandaag had ik groentemix met pens en kipkarkassen op het menu. Hij eet allen de kipkarkas ertussen uit.
Morgen maar even een dagje niks, kijken of het helpt.
Door Nelly
#252288
Gotan schreef: Ik denk idd dat ik hem een dagje laat vasten want het loopt nu echt uit de hand. Vandaag had ik groentemix met pens en kipkarkassen op het menu. Hij eet allen de kipkarkas ertussen uit.
Morgen maar even een dagje niks, kijken of het helpt.
Volgens mij heb jij gewoon een verwend nest! ;D
Door Gotan
#252962
Vandaag helemaal niks gevoerd, kwam hij met een oud bot aan zetten waar hij dagen niet naar om heeft gekeken !
Kortom ik ben denk ik een beetje te enthousiast aan het voeren geweest de laatste dagen.
Een dagje vasten is dus de oplossing geweest !
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door