Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2511066
2 weken geleden heb ik haar op advies van de fokker met panacur ontwormd en toen zijn er meerdere hele vieze lange dunne wormen uitgekomen sommige dood maar ook nog levende wormen. Van de dierenarts heb ik een andere ontwormingspasta (Vitaminthe van Virbac voor pups en kittens) gekregen en heb haar daar een week geleden nogmaals mee ontwormd. Ondanks dat ze er goed uitziet en goed fit is blijkt ze nu toch nog wormen te hebben :'( Heel de week heeft ze mooie drolletjes gehad maar vanmiddag heeft ze wel 5 minuten zitten persen met tussendoor wat rondscharrelen en toen kwam er een heel vreemd uitziende vrij harde drol met gelijk daarachteraan een hele berg vieze lichte drap met daarin weer zo'n lange dunne worm die nog leefde. Het idee dat er nu waarschijnlijk nog meer van die vieze wormen in mijn hondje leven is echt smerig en ik vind het zo zielig voor haar.

Wat moet ik nu doen ?

Ik vond 2 keer kort na elkaar ontwormen al zo heftig voor haar, zouden jullie haar nogmaals ontwormen en met welk middel ?

Hieronder een hele vieze foto van die drol van vanmiddag
Afbeelding


Op de foto lijkt die worm dikker dan in het echt. Wat voor worm zou dit kunnen zijn, een spoelworm of toch niet ?
Door Annemarie Rijnveld
#2511100
:puke:
Ik raad je aan Diatomeeenaarde te kopen bij bijvoorbeeld ''De Baroen''
Google erop en je vindt alle info erover.
Diatomeenaarde is een natuurlijk middel, en richt geen enkele schade aan.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2511148
wow  :o
het spul werkt in ieder geval  :biggrin2:
snap natuurlijk dat je er meteen meer ontwormspul erin wilt douwen , maar denk dat je eerst moet wachten of er nog meer uitkomt of oplost in de darmen .
ik weet niet hoe lang je moet wachten voor de volgende ontworming ....maar dat zal iemand hier je wel kunnen vertellen  :)
Door Lizzy
#2511159
Yup, spoelworm.
Kennelijk heeft jouw hondje een darmflora waar ze nog steeds floreren. Dat gebeurd wel hoor, met jonge honden. En dat is ook vrij normaal, dat je meer dan 2 keer moet ontwormen. Niks om je nu zorgen over te maken. Ik zou zeker ook voor die Diatomeeenaarde gaan. En daar bovendien nog propolis door doen. Het propolis recept vind je hier wel op Barfplaats. En dan zou ik zelf eens een paar weekjes afwachten en een wormonderzoekje doen bij Het Woud. Mochten er dan nog steeds spoelwormen zitten, dan zou ik Banminth gebruiken. Dat is een enkelvoudig ontwormingsmiddel dat erg goed werkt bij spoelworm.
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2511293
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga de diatomeeenaarde bestellen en ga ook het propolisrecept maken en aan haar geven.
Ik zal ze krijgen die rotwormen  ;)
Door Annemarie Rijnveld
#2511342
Als het je een richtlijn kan geven, voor de Diatomeenaarde (DE): ik gaf Yuma, destijds pup van een kilo of 10, 2x per dag een theelepel DE., ivm Giardia.
Dit heb ik haar voor een periode van 3 maanden gegeven, maar 3 weken na aanvang kuur DE bleek zij al helemaal Giardia-vrij.

Ik heb vooraf contact opgenomen met de Amerikaanse site ''wolfcreekranch1.tripod.com/'' en zij hebben mij geadviseerd de dubbele dosis (dus 2x een theelepel) voor pup te geven, plus de raad de kuur nog in ieder geval 2 maanden extra voort te zetten.
Het betrof Giardia, dat is misschien anders dan spoelwormen, Giardia is erg hardnekkig. In ieder kan het absoluut geen kwaad als je de kuur enkele maanden zou willen geven.

Succes.
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2511552
Oke Annemarie dan zal ik Jane ook maar de dubbele dosis geven. Ze weegt nu 3,6 kilo dus dan denk ik dat totaal 1 theelepel al ruim voldoende is toch ?
Wat goed dat Yuma zo snel van de giardia af was door de Diatomeenaarde. Ben erg benieuwd hoe het bij Jane gaat uitpakken. Ik heb het vandaag besteld bij de Baroen nu maar hopen dat het snel binnen is.
Door Annemarie Rijnveld
#2511614
Lucie110 schreef: Oke Annemarie dan zal ik Jane ook maar de dubbele dosis geven. Ze weegt nu 3,6 kilo dus dan denk ik dat totaal 1 theelepel al ruim voldoende is toch ?
Wat goed dat Yuma zo snel van de giardia af was door de Diatomeenaarde. Ben erg benieuwd hoe het bij Jane gaat uitpakken. Ik heb het vandaag besteld bij de Baroen nu maar hopen dat het snel binnen is.
Dat zou kunnen, kan je ff checken op de site WolfCreekRanch. Of anders even navragen bij de Baroen. Ben ook benieuwd, maar als Giardia ermee om zeep wordt geholpen, dan zeker spoelworm!
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2511916
Heb net de site van WolfCreekRanch bekeken en ik las inderdaad dat het beter is om meer te geven (dubbele dosis) dan de fabrikant voorschrtijft om de volgende reden.

Als je eenmaal begint met ontwormen met DE, mag je de dagelijkse dosis NIET stoppen voor minimaal 3 weken. Als u begint en vergeet voor 3 dagen, de besmetting en dode stervende wormen die bacteriën uitstoten, giftige stoffen, ammoniak, kan dit leiden tot toxische overbelasting, waar mens of dier ziek van kan worden.

Voor puppies raden ze aan: Puppies less than 10 lbs. - 1/2 to 1 teaspoon
                                        Puppies 10 to 19 lbs. - 2 teaspoons

Voor de zekerheid heb ik nagekeken hoeveel nou 1 lbs is, 1 lbs is 1 pond en 1 pond is 500 gram.
Net heb ik Jane nog maar eens gewogen en ze is weer zwaarder geworden (bijna 8 lbs  :))
Er staat ook nog dat je er niet snel teveel van kan geven, dus ik durf haar gerust een ruime theelepel op een dag te geven.

Ik ben weer een stuk wijzer en ik weet eindelijk na 33 jaar hoeveel een pond is  ;D
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2516336
Als het goed is komen ze zo mijn Diatomeeenaarde brengen  :)  zitten er toch nog voordelen aan ziek thuis zitten (niet naar het postkantoor).

Jane krijgt nu nog 4 a 5 keer per dag eten, zal ik de DE over al die maaltijden verdelen of is het juist beter om de DE over maar 1 of 2 maaltijden heen te strooien.

Hoe heb jij dat toen met Yuma gedaan Annemarie ?

Voor propolis tinctuur ben ik de stad in geweest maar nergens kunnen vinden (rode pilaren was dicht) dus zo nog maar eens kijken of ik het op internet kan bestellen.
Ook heb ik pompoenpitten gekocht + wat meer wortel in de groentemix gedaan want ik las dat wormen daar ook niet van houden.

Probiotica krijgt ze nu een week, ik dacht dat dat wel goed zou zijn na al die wormkuren. Zou het zo kunnen zijn dat er van de week wormen uitgekomen zijn omdat ze toen net een paar dagen op de probiotica stond en het voor die wormen niet meer zo fijn vertoeven was ?
Door Annemarie Rijnveld
#2516357
Lucie110 schreef: Als het goed is komen ze zo mijn Diatomeeenaarde brengen :) zitten er toch nog voordelen aan ziek thuis zitten (niet naar het postkantoor).

Jane krijgt nu nog 4 a 5 keer per dag eten, zal ik de DE over al die maaltijden verdelen of is het juist beter om de DE over maar 1 of 2 maaltijden heen te strooien.

Hoe heb jij dat toen met Yuma gedaan Annemarie ?

Voor propolis tinctuur ben ik de stad in geweest maar nergens kunnen vinden (rode pilaren was dicht) dus zo nog maar eens kijken of ik het op internet kan bestellen.
Ook heb ik pompoenpitten gekocht + wat meer wortel in de groentemix gedaan want ik las dat wormen daar ook niet van houden.

Probiotica krijgt ze nu een week, ik dacht dat dat wel goed zou zijn na al die wormkuren. Zou het zo kunnen zijn dat er van de week wormen uitgekomen zijn omdat ze toen net een paar dagen op de probiotica stond en het voor die wormen niet meer zo fijn vertoeven was ?
Hoi, de DE kan je ook 1x per dag door het eten doen, net hoe het voor de hond het smakelijkste is (volgens mij is het smaakloos, maar de consistentie is poeder).
Bij de katten moest ik echt een heel klein korreltje per keer door het eten mengen, anders proefden zij het en vonden zij het eten bah.
Het maakt niet uit voor de werking, neem ik aan. Yuma kreeg destijds 1 tl sochtens en tl savonds, maar zij vreet alles en maakt nergens problemen over.

Ik weet niet of probiotico er voor zorgt dat het voor de wormen niet meer leuk in de darmen is. Ik meen mij te herinneren ergens gelezen te hebben dat wanneer in de darmen een juist evenwicht + een goede darmflora aanwezig zijn
wormen niet meer veel kans hebben schade aan te richten. Maar ik weet niet meer precies hoe de vork in de steel zat.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door