Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2511448
Vraagje. Ik overweeg om een kat in huis te halen van iemand die hem niet meer kan verzorgen kwa medische kosten omdat ze onder bewind staat. De kat heeft blaasgruis. Is niet gestreriliseerd en is aan de prikpil. Al mijn honden en katten staan op vers. Kan ik deze kat ook op vers zetten of moet ze echt aan die speciale brokken blijven... En als ze op vers kan, hoe pak ik dit aan. Heb geprobeerd om het topic over blaasgruis te lezen maar daar staan toch een hoop termen in die ik niet ken. Is het raadzaam om deze kat te nemen of niet....
#2511456
Vers is altijd beter, zeker ook bij blaasgruis, werkt minstens net zo goed als anti blaasgruis brokken ;)
Heeft de kat echt blaasgruis of heeft hij ooit blaasgruis gehad waardoor hij nu op die speciale brokken zit??

En prikpil, yikes... snel laten steriliseren zou ik zeggen.
#2511505
Ook een blaasgruiskat is op vers te zetten. Als er op dit moment struviet (soort gruis) is, dan is het wel raadzaam geregeld de pHwaarde van de urine te meten en waar nodig te verzuren. Stressreductie is zeker ook vn belang in het begin.

En acuut ontstokken!
Voor de algemene gezondheid van de kat, maar ook voor de geestelijke gezondheid. Ik acht de kans zelfs aanwezig dat de blaasproblemen er door zullen verminderen.
#2512102
nou ik zou zeggen probeer ook daarbij de puur blaas (en nieren) het bevordert het oplossen van blaasstenen en stimuleert de vochtafdrijving wat gunstig is en urineproductie verder werkt het ook ontstekingsremmend . Bij blaasontsteking kan het gegeven worden in combinatie met puur cranberry compleet voor een gezonde blaas het werkt heel goed althans die ervaring had een vriendin van me die een blaasgruisertje heeft en ik al bekend ben met de cranberry en toen ook de blaas en nieren had ontdekt maar was voor mijn beesie op dat moment niet nodig maar wat ik zei, de kat van mijn vriendin heeft er zeker baat bij!
de betere dierenspeciaalzaak heeft wel het merk puur en anders even vragen of ze het kunnen bestellen want dat had zij namelijk gedaan en bleek zo dat ze het konden bestellen voor haar.

sterkte met de opvang van de kat!

grts whisker
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door