Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ziggy
#25109
Ziggy, onze Husky, woog te zwaar (+/- 36 kg.). :'( We konden zijn ribben nog wel voelen.
Gaan we dus minder eten geven, zowel de gf-mix als het vlees. Kreeg voorheen 800 gr. per dag verminderd tot 600 gr./dag. :(
En nu is het precies alsof ie nog dikker wordt. >:( :o Om zijn ribben toch nog te kunnen voelen moeten we nogal doortastend te werk gaan. ;) ;D
Dus we hebben het omgekeerde effekt. :'( :'(
Wat doen we verkeerd? Wat is de juiste oplossing?
Heeft er iemand een oplossing voor dit probleem?
Groet, ;D ;D
Vic.
Door 202spots
#25121
Hi Vic,
Hoe lang ben je al aan 't minderen met Ziggy?
Is ie op de weegschaal geweest om te zien hoe zijn gewicht is? Of lijkt het alleen voor je gevoel dat hij zwaarder word?

Net bij de DA gewogen bleek dat mijn Tor OOK op diet moet! Hoewel hij in mijn ogen niet echt zwaar is,en met die korte gladde haren die hij heeft,kan je ook nog zijn ribben zien(als je goed kijkt)
Maar de extra 5 pond zal er toch af moeten hoor.
Ik ben van plan omd dan ook MEER groentes te geven en minder vlees,ook de RMS zullen in kleinere porties komen.
Weet niet of meneer er gelukkig mee zal zijn,maar ik probeer het toch.
Door Nelly
#25771
ziggy schreef: Ziggy, onze Husky, woog te zwaar (+/- 36 kg.). :'( We konden zijn ribben nog wel voelen.
Gaan we dus minder eten geven, zowel de gf-mix als het vlees. Kreeg voorheen 800 gr. per dag verminderd tot 600 gr./dag. :(
En nu is het precies alsof ie nog dikker wordt. >:( :o Om zijn ribben toch nog te kunnen voelen moeten we nogal doortastend te werk gaan. ;) ;D
Dus we hebben het omgekeerde effekt. :'( :'(
Wat doen we verkeerd? Wat is de juiste oplossing?
Heeft er iemand een oplossing voor dit probleem?
Groet, ;D ;D
Vic.
Hoi Vic, is 800 gr. ook niet 'n beetje veel voor een husky? Mijn witte herderreu Ashley is ca. 70cm. hoog en krijgt ook 800 gr., hij moet mager blijven omdat hij spondylose heeft. Hij weegt 42 kg. en is graatmager! Een husky is toch zo rond de 60 cm. (reu)? Of race je echt met hem, dan kan ik me voorstellen dat hij meer nodig heeft.
Gr. Nelly.
Door sylvia
#25828
ziggy schreef: Ziggy, onze Husky, woog te zwaar (+/- 36 kg.). :'( We konden zijn ribben nog wel voelen.
Gaan we dus minder eten geven, zowel de gf-mix als het vlees. Kreeg voorheen 800 gr. per dag verminderd tot 600 gr./dag. :(
En nu is het precies alsof ie nog dikker wordt. >:( :o Om zijn ribben toch nog te kunnen voelen moeten we nogal doortastend te werk gaan. ;) ;D
Dus we hebben het omgekeerde effekt. :'( :'(
Wat doen we verkeerd? Wat is de juiste oplossing?
Heeft er iemand een oplossing voor dit probleem?
Groet, ;D ;D
Vic.
Hoi Vic,als je je hond minder geeft en hij wordt dikker moet je misschien even een T4 testje laten doen bij de da (schildklier) War=t daar ook bij past is een wat stijve motoriek eventueel zwartverkleuren van de buik,het lijkt alsof de buik vol zit met meeeters.Het zijn vaak ook een beetje kou kleumen.Het dik zijn voelt ook een beetje hard (als je snapt wat ik bedoel).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door