Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2510557
koekje schreef: En waarom dan? Wat zou er niet goed aan zijn?Ot eet iedere avond een muffin. Die muffin is zelfgemalen barf. Het is een maandmenu wat in porties wordt verdeeld, dus meestal minimaal 5 diersoorten. Ot leeft nog steeds.
Weet ik niet, de andere weten het ook niet, het staat ergens in een forum barf, en dit ga ik ff bekijken. Straks hoop ik meer te kunnen schrijven hierover.

Nou, ik heb tot nog toe geen enkele nadere verklaring kunnen vinden! Ik zoek nog even door.
Laatst gewijzigd door Annemarie Rijnveld op di 13 nov 2012, 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
#2510599
Op buitenlandse fora die geen eigen Lizzy hebben, lees je wel vaker van die complottheorieën. In Duitsland heb ik eens een hele discussie gelezen over hoe je het bevroren voer vooral niet in de verpakking moet laten ontdooien, want dan heb je grote kans op boreliose. En ontdooien en daarna weer invriezen was ook geen goed idee. Gaat de maan scheef van hangen of zo. Niemand wist echt waaróm, maar iemand had het ooit gelezen en hups, zo komen de praatjes de wereld in.
#2510657
Anne in Duitsland schreef: Op buitenlandse fora die geen eigen Lizzy hebben, lees je wel vaker van die complottheorieën. In Duitsland heb ik eens een hele discussie gelezen over hoe je het bevroren voer vooral niet in de verpakking moet laten ontdooien, want dan heb je grote kans op boreliose. En ontdooien en daarna weer invriezen was ook geen goed idee. Gaat de maan scheef van hangen of zo. Niemand wist echt waaróm, maar iemand had het ooit gelezen en hups, zo komen de praatjes de wereld in.
Hihihi.
Heb je er nog meer? Ik vind het wel grappig.
Door Martine-Tom
#2510664
Anne in Duitsland schreef: Op buitenlandse fora die geen eigen Lizzy hebben, lees je wel vaker van die complottheorieën. In Duitsland heb ik eens een hele discussie gelezen over hoe je het bevroren voer vooral niet in de verpakking moet laten ontdooien, want dan heb je grote kans op boreliose. En ontdooien en daarna weer invriezen was ook geen goed idee. Gaat de maan scheef van hangen of zo. Niemand wist echt waaróm, maar iemand had het ooit gelezen en hups, zo komen de praatjes de wereld in.
;D
#2510693
Anne in Duitsland schreef: Op buitenlandse fora die geen eigen Lizzy hebben, lees je wel vaker van die complottheorieën. In Duitsland heb ik eens een hele discussie gelezen over hoe je het bevroren voer vooral niet in de verpakking moet laten ontdooien, want dan heb je grote kans op boreliose. En ontdooien en daarna weer invriezen was ook geen goed idee. Gaat de maan scheef van hangen of zo. Niemand wist echt waaróm, maar iemand had het ooit gelezen en hups, zo komen de praatjes de wereld in.
:D :D, volgens mij hebbie helemaal gelijk. Als Lizzy er al helemaal nooit van heeft gehoord, dan denk ik dat het weer de ouwewijvepraatjes betreft.

Ik heb me blauw gezocht, ook op engelstalige sites, maar helemaal nikkes noppes gevonden.
#2511385
Ik zal eens snel tegen m'n vriendlief zeggen dattie nóóit meer een mixed grill mag bestellen in het restaurant. Zeker niet als hij dan misschien ook nog een hap van mijn vis wil. Worden véél te veel verschillende proteines :P.
Ik wil het natuurlijk niet op mijn (zijn) geweten hebben als de maan dan ineens scheefhangt ;D.
#2511433
Anne in Duitsland schreef: Op buitenlandse fora die geen eigen Lizzy hebben, lees je wel vaker van die complottheorieën. In Duitsland heb ik eens een hele discussie gelezen over hoe je het bevroren voer vooral niet in de verpakking moet laten ontdooien, want dan heb je grote kans op boreliose. En ontdooien en daarna weer invriezen was ook geen goed idee. Gaat de maan scheef van hangen of zo. Niemand wist echt waaróm, maar iemand had het ooit gelezen en hups, zo komen de praatjes de wereld in.
IN de duitse kattenbarf groep op Facebook (waar supplementeren met in ieder geval extra taurine wordt gepropagandeerd) wordt inderdaad ook gezegd dat je vlees vooral niet in een gesloten verpakking mag ontdooien, anders ontstaan er bacteriën  ??? Ik kies er toch echt voor het tupperbakje wat ik gebruik om te ontdooien dicht te laten, ook in de koelkast.
#2511444
@Alba,  ;D ;D ja tis hilarisch.

En hier wordt dan ook weer aangeraden niet te ontdooien in plastic-zak verpakkingen. (bij mij is bijna alles ingevroren in plasitc zakjes) Want...tijdens ontdooiproces komen bepaalde stoffen (giftige) vrij uit het plastic, en deze vermengen zich met het ontdooivocht. Is jullie daar iets over bekend?
Door Martine-Tom
#2511467
Annemarie Rijnveld schreef: @Alba,  ;D ;D ja tis hilarisch.

En hier wordt dan ook weer aangeraden niet te ontdooien in plastic-zak verpakkingen. (bij mij is bijna alles ingevroren in plasitc zakjes) Want...tijdens ontdooiproces komen bepaalde stoffen (giftige) vrij uit het plastic, en deze vermengen zich met het ontdooivocht. Is jullie daar iets over bekend?
Yep, daar hoor ik wel meer over...
Laatst een docu gezien hierover dat de vrijgekomen toxines in plastic mede zorg dragen voor obesitas bij mensen.

Ik weet er te weinig van om echt info te geven maar dat schijnt dan dus wel te kunnen kloppen.
Je zou Deesje eens een PB kunnen sturen denk dat die er wel meer van weet  :)
#2511483
martine-tom schreef: Yep, daar hoor ik wel meer over...
Laatst een docu gezien hierover dat de vrijgekomen toxines in plastic mede zorg dragen voor obesitas bij mensen.

Ik weet er te weinig van om echt info te geven maar dat schijnt dan dus wel te kunnen kloppen.
Je zou Deesje eens een PB kunnen sturen denk dat die er wel meer van weet  :)
Bedankt, hmm, dus toch...
Ik wacht even af, misschien dat Deesje het bericht een keertje leest en dan reageert.
#2511487
martine-tom schreef: Yep, daar hoor ik wel meer over...
Laatst een docu gezien hierover dat de vrijgekomen toxines in plastic mede zorg dragen voor obesitas bij mensen.

Ik weet er te weinig van om echt info te geven maar dat schijnt dan dus wel te kunnen kloppen.
Je zou Deesje eens een PB kunnen sturen denk dat die er wel meer van weet  :)
Maar hetzelfde geldt toch voor water in petflessen en feitelijk alles wat in plastic is verpakt? Zou het dan zoveel uitmaken of je je hondenvoer in het plastic laat ontdooien of niet?
#2511488
Mowgli schreef: IN de duitse kattenbarf groep op Facebook (waar supplementeren met in ieder geval extra taurine wordt gepropagandeerd) wordt inderdaad ook gezegd dat je vlees vooral niet in een gesloten verpakking mag ontdooien, anders ontstaan er bacteriën  ??? Ik kies er toch echt voor het tupperbakje wat ik gebruik om te ontdooien dicht te laten, ook in de koelkast.
Generatio spontanae! Dat is nou letterlijk een middeleeuwse gedachte, dat bacteriën spontaan zouden kunnen ontstaan  ;D
Qua snelheid van vermeerderen van reeds aanwezige bacteriën zal het geen bal uitmaken. Wat heel in de verte nog evt. zou kunnen is dat als je de boel vacuüm (en dus niet puur luchtdicht maar echt zonder lucht) afsluit, bepaalde anaerobe bacteriën zich zouden kunnen vermeerderen die niet tegen zuurstof kunnen. Maar in een gewoon gesloten koelkastbak zit altijd voldoende lucht voor de normale bacteriën.
Annemarie Rijnveld schreef: @Alba,  ;D ;D ja tis hilarisch.

En hier wordt dan ook weer aangeraden niet te ontdooien in plastic-zak verpakkingen. (bij mij is bijna alles ingevroren in plasitc zakjes) Want...tijdens ontdooiproces komen bepaalde stoffen (giftige) vrij uit het plastic, en deze vermengen zich met het ontdooivocht. Is jullie daar iets over bekend?
In plastic zakjes en bakjes e.d. zitten weekmakers om te zorgen dat het plastic soepel is en blijft en niet bros. Ftalaten vnl. In de loop van het bestaan van een kunststof artikel komen die weekmakers geleidelijk aan vrij in de omgeving, in het geval van verpakkingen dus in het verpakte spul. Weekmakers worden verdacht van het hebben van schadelijke gezondheidseffecten (zie bv hier en hier bv. Daar zit dus idd wel wat in. Als je je zorgen maakt zou je een schaal van keramiek of glas kunnen gebruiken voor het ontdooien.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door