Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#2494057
Ik heb er geen ervaring mee, met rundergelatine. Wel met spondylose. En ik zeg daarom : onzin. Ik zie niet in wat gelatine kan doen aan degeneratie van de ruggengraat.
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2494267
[quote="Hitam"]
Als je botten voert zit daar ook al gelatine in. Dus of het dan nog iets toevoegt?
[/quote]

Xerox eet op dit moment wel maar 2 botsoorten i.v.m. eliminatie, zou dat wat uitmaken?

Bedankt voor de reacties!
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2494366
Oke, bedankt! Is er iets wat ik specifiek voor de spondylose (plus HD en artrose) kan geven? Hij krijgt nu zuivere groenlipmossel (zonder glucosamine of andere dingen erin).
Door Whisker
#2510339
wat al eerder gezegd is ..Glucosamine maar dan wel in de vorm van glucosaminesulfaat en chondroitinesulfaat aangezien die beter opneembaar zijn en magnesiumcitraat voor een goede botkwaliteit maar dat moet dan op de verpakking staan Je zou eens puur glucosamine compleet kunnen proberen heb je maar weinig van nodig en kan je vast wel bij een dierenspeciaalzaak in jouw buurt krijgen. en als je visolie of in capsule vorm neemt (zelfde merk)  deze is helemaal gezuiverd wat wel belangrijk is.  Belangrijk dat het in een gezonde verhouding omega 3 : omega 6 is max 1:4 anders bevordert het juist onstekingsreacties .. Er is dan ook nog de puur spondy daar heb ik geen ervaring mee maar je zou er meteen even naar kunnen informeren. of zijn er forum leden die hier ervaring mee  hebben?


in elk geval suc6 ermee!
grt Whisker
Door TijgerPuck
#2510650
Ik heb zelf de Spondy nooit hoeven gebruiken, maar een vriendin van mij wel bij haar hond. Die heeft er mega veel baat bij en als ze stopt merkt ze het ook wel. Zij blijft het geven en de hond heeft nauwelijks klachten en een goede kwaliteit van leven. Aangezien zij paarden heeft waar haar hond veel mee naartoe gaat zou het ook zo zielig zijn als dat niet meer kan. Maar het is natuurlijk dus je kan het altijd proberen.
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2510718
Bedankt voor de tips! We waren begonnen met groenlipmossel maar daar gaf hij een allergische reactie op, dus nu weer terug bij af en wachten tot de jeuk weggetrokken is  :-\

Omega 3 krijgt hij al en dat gaat goed. Ik heb hier glucosamine-chondroitine staan, maar voorlopig kunnen we daar dus niet mee beginnen. Die allergieën zitten in de weg  >:(

We doen het nu iets rustiger aan met wandelen, niet meer 3x per dag een uur maar 2x een half uurtje en 's middags een uur... En niet meer plotseling laten wegspringen en nu gaat het wel aardig. Training stoppen we wel mee voor de winter, eerst was het plan door te gaan maar i.v.m. de kou lijkt me dat niet zo slim.
Door Simone V
#2511335
ik heb alleen ervaring met een hond met HD, zij krijgt visolie en glucosamine. Juist die combinatie is heel goed. Alleen glucosamine werkt minder goed.
Nadat wij erachter kwamen dat ze HD had, zijn we gelijk gestopt met alle trainingen, ook omdat ze pijn had. Maar achteraf heb ik daar wel spijt van. Spierbehoud is heel belangrijk en doordat wij stopten met alles "verschrompelden" haar spieren helemaal.
Met aquatraining is het weer netjes opgebouwd en ze kan momenteel zonder pijn gerust anderhalf uur mee wandelen of een hele dag bij de hondenopvang ronddartelen. Sterkte met je ventje.
Door TijgerPuck
#2512487
De kans op allergische reactie is wat minder met plantaardige producten. Dit wordt vaak als lichaamseigen herkent en dat is anders met dierlijke producten. Ik zou de Spondy eens proberen.
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2512508
Voorlopig duurt het nog wel even voor we aan iets nieuws kunnen beginnen, vrees ik  :-\ Wil eerst zien dat alle plekjes/kriebels helemaal verdwenen zijn en dan nog 1-2 weken die rust houden voor we aan iets nieuws gaan denken... Maar in de tussentijd zal ik eens kijken naar alle mogelijkheden!
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door